ΤΟΠΙΚΑ

Αναζητείται… αυτοκίνητο – φάντασμα από το 2012

αναζητείται-αυτοκίνητο-φάντασμα-α-345518

Η ύπαρξη οχήματος, για το οποίο η ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ φορολογείται, αλλά δεν υπάρχει πουθενά, αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο εκκαθάρισης πρώην επιχειρήσεων

Την ύπαρξη αυτοκινήτου – φάντασμα, η τύχη του οποίου αγνοείται από το 2012, αποκάλυψε η εκκαθάριση πρώην κοινωφελών επιχειρήσεων των πρώην Δήμων, που συνενώθηκαν στον Καλλικρατικό Δήμο Βόλου και συγχωνεύτηκαν κάτω από την ομπρέλα της ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ. Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Βόλου αναζητά τα ίχνη του αυτοκινήτου, που… αγνοούνται, μέσω της Ελληνικής Αστυνομίας και της Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Πρόκειται για αυτοκίνητο με κρατικές πινακίδες, πιθανόν μικρό λεωφορείο, το οποίο είναι χρεωμένο στην ΚΕΚΠΑ και δεν υπάρχει πουθενά», ανέφερε η πρόεδρος της ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ Νατάσσα Μορφογιάννη, που βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με Αστυνομία και Μηχανολογικό σε αναζήτηση της… τύχης του οχήματος. Σύμφωνα με την κ. Μορφογιάννη, τα ίχνη του αυτοκινήτου, για το οποίο η ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ συνεχίζει να φορολογείται και να χρεώνεται με τέλη… κυκλοφορίας, χάνονται πίσω στο 2012. Τότε ήταν που σταμάτησαν να πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία όμως χρεώνονται κανονικά στην ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ από τη στιγμή που δεν έχουν κατατεθεί πινακίδες. «Για την ύπαρξη του αυτοκινήτου ως περιουσιακού μας στοιχείου ενημερωθήκαμε από την Εφορία», εξήγησε η κ. Μορφογιάννη.

Μάλιστα η αποκάλυψη, που σηματοδότησε και την έναρξη των ερευνών για το αυτοκίνητο – φάντασμα, έγινε στο πλαίσιο μεγάλης επιχείρησης εκκαθάρισης πρώην εταιρειών που συγχωνεύτηκαν με την ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ και αποτελούσαν βαρίδι επί σειρά ετών για την επιχείρηση.

«Καθάρισαν» εννέα πρώην επιχειρήσεις

Σύμφωνα με την κ. Μορφογιάννη, πρόκειται είτε για εταιρείες πρώην Δήμων, που είτε συγχωνεύτηκαν μεταξύ τους προ ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ, είτε συγχωνεύτηκαν με την ΚΕΚΠΑ μετά τη δημιουργία του Καλλικρατικού Δήμου Βόλου.

Οι εταιρείες μολονότι δεν λειτουργούσαν από το 2011 και μετά κανείς δεν είχε φροντίσει για την οριστική διακοπή τους στη ΔΟΥ. Μάλιστα οικονομικές εκκρεμότητες των πρώην εταιρειών συνέχιζαν να υφίστανται στην Εφορία και να επιβαρύνονται με τόκους και προσαυξήσεις.

«Μετά από σειρά ετών καταφέραμε να απαλλαγούμε από τις εταιρείες βαρίδια, πληρώνοντας τα χρέη που είχαν και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην οριστική διακοπή τους στη ΔΟΥ», σημείωσε η κ. Μορφογιάννη.

Πρόκειται για εννέα εταιρείες και συγκεκριμένα τη ΔΗΚΕΔΑ, την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Πορταριάς, την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Αισωνίας, την Κοινωφελή Επιχείρηση τοη Δήμου Ν. Αγχιάλου, την Κοινωφελή Επιχείρηση της Ν. Ιωνίας «Ιωνία», τον ΔΟΥΚ, τον Πολιτιστικό Οργανισμό Ιωλκού, το πρώην ΔΙΕΚ και τη Δημοτική Επιχείρηση Κοινωνικής Παρέμβασης του Δήμου Αρτέμιδας.

Μόνο για την τελευταία, το χρέος έφθανε στις 35.000 ευρώ στα δημόσια ταμεία και σύμφωνα με τον λογιστή της επιχείρησης Απ. Σκαφίδα για το κλείσιμο του χρέους η ΚΕΚΠΑ εκμεταλλεύτηκε τη ρύθμιση των 120 δόσεων, πλήρωσε εφάπαξ ποσό 16.000 ευρώ και απαλλάχθηκε από το υπόλοιπο που ήταν τα τέλη και οι προσαυξήσεις.

Επιπλέον 10.000 ευρώ καταβλήθηκαν για τις υπόλοιπες οκτώ επιχειρήσεις, που είχαν επίσης χρέη προς τα δημόσια ταμεία. «Πλέον η επιχείρηση είναι καθαρή από χρέη και απομένει η οριστική διακοπή των πρώην επιχειρήσεων στη ΔΟΥ», σημείωσε ο κ. Σκαφίδας.

Η επιχείρηση εκκαθάρισης των πρώην επιχειρήσεων της ΚΕΚΠΑ ΔΙΕΚ δεν ήταν εύκολη υπόθεση σύμφωνα με τον διευθυντή Γιάννη Γρηγορίου. Κι αυτό γιατί έπρεπε να αναζητηθούν αρχεία από πρώην Δήμους, που αφορούσαν ακόμη και στο 2004 και να εντοπιστούν οφειλές που εκκρεμούσαν επί σειρά ετών. «Ηταν μεγάλος ο όγκος δουλειάς. Υπήρχε δυσκολία ακόμη και στην εύρεση των αρχείων για τις επιχειρήσεις που συγχωνεύτηκαν με την ΚΕΚΠΑ», σχολίασε ο ίδιος.

Μοναδικό «αγκάθι» πλέον αποτελεί το αυτοκίνητο με τις κρατικές πινακίδες, που …αναζητείται.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου