ΤΟΠΙΚΑ

ΕΝ.ΚΑ. Βόλου: Τι να προσέξουμε αν αλλάξουμε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας

εν-κα-βόλου-τι-να-προσέξουμε-αν-αλλάξο-359766

Συμβουλές για το τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές σε περίπτωση που επιλέξουν να αλλάξουν προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας δίνει η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της η Ενωση αναφέρει: «Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας γίνεται πολύ συχνά το τελευταίο διάστημα δέκτης ερωτήσεων αλλά και παραπόνων για τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος. Οι επιθετικές εμπορικές πολιτικές αυτών των εταιρειών μέσα από συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις ή δελεαστικές διαφημίσεις, μπορεί να οδηγήσουν τους καταναλωτές σε βιαστικές και ασύμφορες αποφάσεις.

Η διαδικασία αλλαγής προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας για να είναι επικερδής για τον καταναλωτή πρέπει αυτός να είναι ενημερωμένος και να γνωρίζει τα εξής:

– Δεν αλλάζουμε προμηθευτή υπό πίεση, αλλά κάνουμε έρευνα αγοράς.

– Υπολογίζουμε, αθροίζοντας τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς, τις kWh που καταναλώνουμε σε ετήσια αλλά και 4μηνιαία βάση. Αν έχουμε νυχτερινό τα αθροίζουμε ξεχωριστά.

– Ζητάμε έγγραφες προσφορές από τις εταιρείες με βάση τα kWh, για σταθερές τιμές χωρίς ΦΠΑ σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης.

– Προσοχή, δεν «τσιμπάμε» από τις δελεαστικές άπαξ προσφορές, ολιγόμηνες εκπτώσεις, δωρεάν συνδέσεις, ασφάλιση, μπόνους, χωρίς πάγια κλπ. που ελάχιστα επηρεάζουν το τελικό κόστος.

– Στην προσφορά πρέπει να αναφέρεται η τιμή του παγίου για το ημερήσιο ή και το νυχτερινό ρεύμα, το μονοφασικό ή το τριφασικό, της αρχικής εγγύησης και αν υπάρχει έκπτωση συνέπειας.

– Σε πολλές περιπτώσεις δεν πληρώνουμε εγγύηση, αν καταθέσουμε πάγια εντολή πληρωμής σε τράπεζα.

Αφού λάβουμε και συγκρίνουμε 3 τουλάχιστον προσφορές αποφασίζουμε λαμβάνοντας υπόψη και τα εξής:

– Δεν υπογράφουμε τη σύμβαση για αλλαγή προμηθευτή πριν την μελετήσουμε προσεκτικά.

– Ενημερωνόμαστε για την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης π.χ. δύο έτη και αν υπάρχει πρόστιμο (ποινή) πρόωρης διακοπής της σύμβασης πριν τη λήξη.

– αν υπάρχουν κριτήρια αναπροσαρμογής (αύξησης) της χρέωσης.

– τη συχνότητα έκδοσης των λογαριασμών (μηνιαίος κτλ.) και τους τρόπους εξόφλησης.

– τη διαδικασία και το χρόνο διακοπής της σύνδεσης λόγω οφειλής.

Τέλος, οφείλουμε να γνωρίζουμε τα παρακάτω:

– Η αλλαγή προμηθευτή ρεύματος δεν επιτρέπεται εφόσον δεν έχουν εξοφληθεί ή δεν έχουν διακανονιστεί οι οφειλές προς τον υφιστάμενο προμηθευτή.

– Οι «Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις» (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ) και οι χρεώσεις υπέρ τρίτων Δημοτικά Τέλη, ΕΡΤ, λοιπές χρεώσεις κλπ. είναι ίδιες ανεξαρτήτως προμηθευτή και επομένως οι μειώσεις που διαφημίζουν οι εταιρείες είναι πολύ μικρότερες στον τελικό λογαριασμό.

– Αν και επιτρέπεται να συνάψουμε σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος στο σπίτι μας ή ηλεκτρονικά ή με τηλεφωνική συγκατάθεσή μας, καλό είναι να το αποφεύγουμε. Ωστόσο, έχουμε δικαίωμα να αλλάξουμε γνώμη και να υπαναχωρήσουμε χωρίς αιτιολογία εντός 14 ημερών.

– Δεν υπερβαίνουμε τις 1600 και κυρίως τις 2000 kWh το 4μηνο, διότι οι χρεώσεις ΥΚΩ εκτοξεύονται! Δείτε τον οδηγό εξοικονόμησης ενέργειας: https://www.enkavolou.gr/index.php/2010-10-17-09-59-42/842-2017-03-15-06-41-08

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται 15 περίπου εταιρείες σε αυτό το τομέα. Δεν αποφασίσουμε υπό τη πίεση τηλεφωνημάτων ή δελεαστικών πακέτων, αλλά μετά από έρευνα και σύγκριση των πραγματικών προσφορών».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου