ΤΟΠΙΚΑ

«Kαμία υπέρβαση τιμών σε ρύπους στην ΑΓΕΤ»

kαμία-υπέρβαση-τιμών-σε-ρύπους-στην-αγ-369656

Για ανεξέλεγκτες καύσεις πλαστικών και άλλων στερεών υλικών σε υπαίθριους και στεγασμένους χώρους κάνει λόγο το Υπουργείο, επικαλούμενο πληροφόρηση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

Το rdf, που χρησιμοποιεί για καύση η ΑΓΕΤ στον Βόλο, πληροί τις προδιαγραφές της ΚΥΑ, ενώ από τους ελέγχους που έχουν γίνει μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος υπέρβαση τιμών στους ρύπους.

Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου.

Αίσθηση ωστόσο προκαλεί η αναφορά στην απάντηση του υπουργού, ότι «ένας από τους σηµαντικότερους παράγοντες ρύπανσης της ατµόσφαιρας στον Βόλο είναι οι ανεξέλεγκτες καύσεις πλαστικών και άλλων στερεών υλικών σε υπαίθριους και στεγασµένους χώρους» με τον κ. Χατζηδάκη να επικαλείται πληροφόρηση που δόθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας. «Η Περιφέρεια µας ενηµέρωσε ότι ένας από τους σηµαντικότερους παράγοντες ρύπανσης της ατµόσφαιρας είναι οι ανεξέλεγκτες καύσεις πλαστικών και άλλων στερεών υλικών σε υπαίθριους και στεγασµένους χώρους και για τον λόγο αυτό υπάλληλοι της Περιφέρειας διενεργούν συνεχείς ελέγχους», τονίζεται χαρακτηριστικά στην απάντηση του υπουργού, που δόθηκε εγγράφως στον βουλευτή Αλ. Μεϊκόπουλο στις 2 Σεπτεμβρίου. Η ερώτηση είχε κατατεθεί στις 2 Αυγούστου.

Ο υπουργός επισυνάπτοντας αναλυτικά στοιχεία που συγκέντρωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος τόσο από τις δικές του υπηρεσίες και από το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος Νοτίου Ελλάδος και από το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος Β. Ελλάδος, όσο και από την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, υπογραμμίζει επίσης ότι η βιοµηχανία της ΑΓΕΤ ελέγχεται συστηµατικά και από τα Κλιµάκια Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος της οικείας περιφέρειας χωρίς να έχουν προκύψει επιβαρυντικά στοιχεία.

Η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης απαντά επίσης, σύμφωνα με τα έγγραφα που επισυνάπτει με την απάντησή του ο κ. Χατζηδάκης, πως καμία απόκλιση δεν υπάρχει στους περιβαλλοντικούς όρους

«Στους ισχύοντες περιβαλλοντικούς όρους λειτουργίας της συγκεκριμένης εγκατάστασης προβλέπεται η διενέργεια αυστηρού ποιοτικού ελέγχου κατά την παραλαβή των δευτερογενών καυσίμων, βάσει τυποποιημένων μεθόδων ελέγχου σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ 15359:2011: «Solid Recovered FuelsSpecifications and Classes) και τίθενται όρια στο περιεχόμενο χλώριο και υδράργυρο. Οι δειγματοληψίες και οι μέθοδοι ανάλυσης των παραπάνω παραμέτρων ακολουθούν τα αναφερόμενα στα ευρωπαϊκά πρότυπα EN 15442:2011 και EN 15443:2011.

Eξάλλου η Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης απαντά για τη μεταφορά του RDF με πλοια στην ΑΓΕΤ επισημαίνει πως τα εισαγόμενα δευτερογενή καύσιμα πληρούν τις προδιαγραφές της ΚΥΑ 56366/4351/2014 (ΦΕΚ 3339 Β).

Τέλος όσον αφορά το θέμα της δυσοσμίας από τη Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας την οποία επίσης επισυνάπτει ο αρμόδιος υπουργός στην απάντησή του, τονίζεται πως η παρακολούθηση της ποιότητας του περιβάλλοντα αέρα πραγματοποιείται από το Εθνικό Δίκτυο Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΔΠΑΡ) με σταθερούς αυτόματους σταθμούς που λειτουργούν σε 24-ωρη βάση.

«Ενδεχόμενη ύπαρξη στην ατμόσφαιρα μη αστικών ατμοσφαιρικών ρύπων (π.χ. διοξίνες, φουράνια κλπ), οι οποίοι πιθανόν να συνδυάζονται και με ύπαρξη οσμών, δεν είναι δυνατόν να καταγραφούν από το υπάρχον δίκτυο παρακολούθησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης ΕΔΠΑΡ», επισημαίνεται, ωστόσο ότι για το 2018, ο σταθμός κατέγραψε ετήσια μέση συγκέντρωση για τα αιωρούμενα σωματίδια ΑΣ10 ίση με 32μg/m3 και συνεπώς δεν παρατηρήθηκε υπέρβαση της ετήσιας οριακής τιμής (40μg/m3 ). Επίσης, παρατηρήθηκαν 36 ημέρες με μέση 24-ωρη τιμή συγκέντρωσης ΑΣ10 μεγαλύτερη από 50μg/m3 εκ των οποίων οι 12, αποδόθηκαν σε μεταφορά σκόνης από απομακρυσμένες περιοχές (Σαχάρα) και συνεπώς δεν υπήρξε υπέρβαση. Αναφορικά, με τα αιωρούμενα σωματίδια ΑΣ2,5, ο σταθμός κατέγραψε ετήσια μέση συγκέντρωση ίση με 19μg/m3 και συνεπώς δεν παρατηρήθηκε υπέρβαση της ετήσιας οριακής τιμής.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου