ΤΟΠΙΚΑ

Επιστρέφεται η μελέτη ως απαράδεκτη…

επιστρέφεται-η-μελέτη-ως-απαράδεκτη-851206

Ευθεία σύγκρουση της νομαρχιακής αρχής με την ΑΓΕΤ. Η Νομαρχία επιστρέφει πίσω τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ως «απαράδεκτη», επιχειρώντας να στείλει μήνυμα –με πολλαπλούς αποδέκτες- ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ανοχή στην ανακολουθία της βιομηχανίας απέναντι στις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει.
Τη «βόμβα» έριξε ο αντινομάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ντίτορας, εισηγούμενος το θέμα της σύναψης προγραμματικής σύμβασης με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για τον προσδιορισμό των πηγών αέριας ρύπανσης.
Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για την ανανέωση της άδειας λειτουργίας του εργοστασίου επιστρέφεται για άμεση ανασύνταξη. Με απόφαση το νομαρχιακό συμβούλιο ζητά επιπρόσθετα από τη διοίκηση του εργοστασίου να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες αντικατάστασης των φίλτρων με υβριδικά φίλτρα και αυτό να συμπεριληφθεί στη νέα Μ.Π.Ε.
«Έκανε μεγάλο λάθος η ΑΓΕΤ να μην συμπεριλάβει στη μελέτη όσα συμφώνησε την 1η Φεβρουαρίου», είπε με αυστηρό τόνο ο κ. Ντίτορας, σημειώνοντας με νόημα ότι η εταιρία, η οποία συνέταξε τη Μ.Π.Ε. της βιομηχανίας (SPED), είναι η ίδια που ανέλαβε το Επιχειρησιακό Σχέδιο του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ για την αέρια ρύπανση. Στο δε Επιχειρησιακό Σχέδιο, η SPED «δείχνει» την ΑΓΕΤ και την Ασβεστοποιΐα Βελεστίνου ως σχεδόν αποκλειστικά υπεύθυνες για την εκπομπή αιωρούμενων σωματιδίων, σε ποσοστό 97,6%.
«Πρόκειται για πολιτικό φαινόμενο κατά κύριο λόγο», ανέφερε με σαφέστατες αιχμές ο νομάρχης Μαγνησίας Απ. Παπατόλιας. Στο ερώτημα γιατί το θέμα τέθηκε αιφνιδιαστικά, εξήγησε ότι εισήχθη στο νομαρχιακό λίγες ημέρες αφότου το «μανιτάρι» από τόνους τσιμέντου, λόγω των ξεπερασμένων φίλτρων του εργοστασίου «προκάλεσε τα όρια της αντοχής μας και την αγανάκτηση των συμπολιτών μας».
Ο κ. Παπατόλιας πρόσθεσε ότι εάν η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση δεν μπορεί, λόγω του θεσμικού πλαισίου, να προκαλέσει την αναστολή λειτουργίας της βιομηχανίας, «μπορεί να ηγηθεί ενός κινήματος για πιο υγιή και καθαρή πόλη».
Για τη μείζονα μειοψηφία –απουσίαζε ο επικεφαλής της Ι. Πρίντζος- η οποία κατηγόρησε τη νομαρχιακή αρχή ότι φέρνει θέματα «από το παράθυρο», οι πηγές ρύπανσης είναι γνωστές εδώ και χρόνια. Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του Κ. Γκαβόπουλου, ο οποίος υποστήριξε ότι η μελέτη του Α.Π.Θ. δεν έχει να προσφέρει τίποτε καινούργιο και έκανε λόγο για έλλειψη πολιτικής τόλμης, ώστε να ληφθούν αποφάσεις.
Λίγο αργότερα, ο επικεφαλής της ήσσονος μειοψηφίας Απ. Νάνος αποκάλυπτε ότι το 2003 ο πρώην νομάρχης απέρριψε την ομόφωνη απόφαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Περιβάλλοντος για μελέτη προσδιορισμού των πηγών της αερορύπανσης.
Στις βολές του Κ. Γκαβόπουλου ο νομάρχης απάντησε ότι η νέα νομαρχιακή αρχή «σαφώς και δεν ανακαλύπτει την Αμερική. Ανακαλύπτει, όμως, καθημερινά την ανεπάρκεια της προηγούμενης αρχής. Βαρούσατε κλέφτικα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Καταλόγισε στην σημερινή μείζονα αντιπολίτευση απουσία πολιτικού θάρρους και τόλμης. «Κοιμόσασταν τον ύπνο του δικαίου. Κρύβατε στο συρτάρι μελέτες για την προστασία του περιβάλλοντος. Δείξτε σεβασμό και αναγνωρίστε τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες», απευθύνθηκε στον Β. Χατζόπουλο, ο οποίος μίλησε για προχειρότητα εισαγωγής του θέματος στο νομαρχιακό.

«Ας τα ξεχάσουν…»
Από τη μελέτη, σύμφωνα με τον αντινομάρχη Ν. Ντίτορα, απουσιάζουν οι δεσμεύσεις της ΑΓΕΤ για τη σταδιακή χρήση φυσικού αερίου. Αντί αυτού, μέσω της μελέτης, η εταιρία υποστηρίζει ότι «λόγω των υψηλών απαιτήσεων και των αρκετών διακυμάνσεων δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί με το υπάρχον δίκτυο».
«Όχι με αυτό το στυλ να μας απαντά», ανέφερε ο κ. Ντίτορας. Επιπλέον λόγος για τον οποίο η μελέτη δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή είναι ότι διπλασιάζει (250.000 τόνους) το πετ-κοκ.
«Αυτά ξεχασμένα», ήταν το μήνυμα προς όλες τις βιομηχανίες και προς όσους δεν τηρούν τις συμφωνίες τους, που θέλησε να στείλει η νομαρχιακή αρχή δια του αρμόδιου για θέματα Περιβάλλοντος αντινομάρχη.
Σκέλος της απόφασης του νομαρχιακού συμβουλίου να αρχίσει άμεσα η επένδυση της καύσης μαζούτ που αποτελεί το 10% των αναγκών της εταιρίας, να κατατεθεί άμεσα η νέα Μ.Π.Ε. που θα εναρμονίζει τα όρια εκπομπών με Ε.Ε., που το 2010 προβλέπεται να μην ξεπερνούν τα 20 mg/m3 αέρα.
Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση ζητείται να συγκροτηθεί κοινή Επιτροπή με τη συμμετοχή της διοίκησης της ΑΓΕΤ, του σωματείου των εργαζομένων, της Νομαρχίας, του δήμου Βόλου και της Ν. Ιωνίας, που έχει συναποφασισθεί, μεταξύ της ΑΓΕΤ και της τοπικής κοινωνίας με στόχο τη διαρκή διαβούλευση και την επίλυση προβλημάτων που θα εμπεδώσουν ένα κλίμα ειλικρινών σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου