ΤΟΠΙΚΑ

Μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις αύξησαν το τζίρο τους στις εκπτώσεις

μόνο-οι-μεγάλες-επιχειρήσεις-αύξησαν-390705

Σε ίδια επίπεδα ή σε χειρότερα ήταν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά τις θερινές εκπτώσεις του 2019 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 για εννέα στις δέκα επιχειρήσεις.

Ερευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), που σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου και Νέας Ιωνίας αποτυπώνει και την εικόνα της αγοράς του Βόλου, δείχνει ότι οι μισές από τις επιχειρήσεις αυτές και συγκεκριμένα το 52% μέτρησαν απώλειες στους τζίρους τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 26 και 29 Αυγούστου 2019. Ηταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας, μεταξύ των οποίων και η αγορά του Βόλου.

Επισημαίνεται ότι οι θερινές εκπτώσεις συνεχίζονται στα καταστήματα του Βόλου σε αντίθεση με άλλες αγορές αστικών κέντρων μέχρι και την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019, οπότε τότε θα υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα. Εκτιμάται όμως, ότι οι όποιες διαφοροποιήσεις δεν θα έχουν μεγάλη απόκλιση.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, το μερίδιο των επιχειρήσεων

που δεν εμφάνισε μεταβολή στο τζίρο τους αυξήθηκε από 27% το 2018 σε 35% φέτος.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που κατέγραψε πτώση των πωλήσεων ανήκει στον κλάδο ειδών ψυχαγωγίας και επιμορφωτικών ειδών.

Αντίθετα οι επιχειρήσεις με υψηλότερο ετήσιο κύκλο εργασιών καθώς και εκείνες που απασχολούν προσωπικό, εμφανίζουν σε γενικές γραμμές καλύτερες επιδόσεις κατά την εκπτωτική περίοδο, γεγονός που επιβεβαιώνει την άνιση κατανομή των ωφελειών υπέρ των μεγαλύτερων μονάδων

Κατά την εκπτωτική περίοδο, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) υιοθέτησαν ποσοστό έκπτωσης από 21% έως 40%, ενώ το 37% αυτών επέλεξε ακόμη υψηλότερα ποσοστά. Ο Ενδυσης/Υπόδησης προχώρησε σε ακόμη πιο γενναίες εκπτώσεις άνω του 40%, γεγονός που εκτιμάται ότι είναι ενδεικτικό των πιέσεων που έχουν ασκηθεί στο συγκεκριμένο κλάδο κατά την τελευταία περίοδο.

Πως κινήθηκαν οι τζίροι

Σύμφωνα πάντοτε με τα αποτελέσματα της έρευνας για 2 στις 3 επιχειρήσεις που εμφάνισαν αύξηση του τζίρου τους, η βελτίωση των πωλήσεών τους κυμάνθηκε σε έως και 10%. Αντίθετα, σχεδόν 7 στις 10 επιχειρήσεις από εκείνες που δήλωσαν επιδείνωση των πωλήσεών τους, κατέγραψαν ποσοστό πτώσης άνω του 10%.

Η ΕΣΕΕ καταλήγει λοιπόν ότι για μία ακόμη φορά ο Ιούλιος αναδείχτηκε η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης σε σύγκριση με τον Αύγουστο.

Από τα χρήσιμά συμπεράσματά της είναι ότι οι περισσότερες από τις μισές συναλλαγές (55%) διεξήχθησαν φέτος μέσω χρήσης πλαστικού χρήματος (κάρτες), όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε στο 48%, ενώ .

Τέλος, η ΕΣΕΕ τονίζει ότι μόνο το 21% προχώρησε στην αγορά νέου εμπορεύματος ειδικά για την εκπτωτική περίοδο, εύρημα που επιβεβαιώνει την επιφυλακτικότητα του εμπορικού κόσμου για το χρόνο πλήρους αποκατάστασης της κανονικότητας της αγοράς.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου