Ψυχρολουσία εν μέσω θέρους για δεκάδες Βολιώτες

Τελευταία ενημέρωση: 2019-08-31, 14:47:36
Ψυχρολουσία εν μέσω θέρους για δεκάδες Βολιώτες

Δεκάδες Βολιώτες βρέθηκαν χρεωμένοι στο Τaxisnet για ΕΝΦΙΑ που πλήρωσαν 

Ψυχρολουσία για εκατοντάδες Βολιώτες. Βρέθηκαν χρεωμένοι και μάλιστα με προσαυξήσεις(!) στο Τaxisnet για τον ΕΝΦΙΑ διαδοχικά των 2012, 2013 και 2014, ενώ έχουν πληρώσει κανονικά τον φόρο ακινήτων μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, στους οποίους ήταν τότε ενσωματωμένος ως Ενιαίο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΕΤΑ).

Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού τούς εμφανίζει σαν οφειλέτες, ενώ πλήρωσαν οι ίδιοι εκπρόθεσμα ολόκληρο τον λογαριασμό ρεύματος μαζί με το ΕΕΤΑ και τώρα δεν μπορούν να ξεμπλέξουν από την Εφορία, που ζητά να εισπράξει τον φόρο από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες.

Μετά το πρώτο σοκ με τα ειδικά ειδοποιητήρια στα χέρια, τις τελευταίες μέρες πολλοί θιγόμενοι έχουν γίνει «μπαλάκι» μεταξύ Εφορίας και ΔΕΗ, χωρίς να μπορούν να βγάλουν άκρη και να διευθετήσουν το όλο θέμα, ώστε να μη φαίνονται υπόχρεοι στα δημόσια ταμεία. Ορισμένοι μάλιστα προτίθενται να προσφύγουν στον Συνήγορο του Πολίτη για να δικαιωθούν, αφού η κάθε μία από τις προαναφερόμενες υπηρεσίες δίνει τις  δικές της εξηγήσεις, χωρίς όμως να απαντά επί της ουσίας τι μέλει γενέσθαι με τα χρήματα που καλούνται να διπλοκαταβάλλουν οι θιγόμενοι.

Σπεύδουν στην Εφορία

Στις δύο ΔΟΥ Βόλου και Νέας Ιωνίας τις τελευταίες μέρες παρατηρείται το αδιαχώρητο. Δεκάδες πολίτες σπεύδουν στο δικαστικό τμήμα της Εφορίας απ’ όπου αποστέλλονται τα ειδοποιητήρια για να ενημερωθούν για τη «φοροκεραμίδα», που τους ήρθε χρόνια μετά.

Η Εφορία με τη σειρά της τους παραπέμπει στη ΔΕΗ για να βγάλουν άκρη, υποστηρίζοντας πως οι λίστες με τους υπόχρεους έχουν αποσταλεί από τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, άρα η ΔΕΗ είναι εκείνη που πρέπει να διορθώσει το λάθος.

Επιπροσθέτως υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών, που ρωτήθηκαν από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, διευκρίνιζαν σχετικά ότι υπάρχουν περιπτώσεις, στις οποίες συνιδιοκτήτες που πλήρωσαν την οφειλή μέσω της ΔΕΗ, αλλά βαρύνονται επειδή δεν την πλήρωσαν οι υπόλοιποι ή άλλοι που πλήρωσαν το ΕΕΤΑ στη ΔΕΗ, αλλά εκείνη το κράτησε για λογαριασμούς ρεύματος και δεν το απέδωσε στην Εφορία!

Επίσης υπάλληλοι της ΔΟΥ εξηγούσαν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ πως στις πληρωμές φόρων, που γίνονται μέσω του τραπεζικού συστήματος, χρειάζονται έως και δύο εργάσιμες ημέρες για την ενημέρωση των στοιχείων στο Taxis. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα για φόρους που πληρώνονται την τελευταία ή προτελευταία ημέρα της εκάστοτε προθεσμίας οι φορολογούμενοι να βλέπουν στο Taxis ότι ακόμη χρωστούν το οφειλόμενο ποσό. Κι όχι μόνο αυτό. Τους χρεώνεται πολλές φορές και η επιβάρυνση του ενός μήνα για τη μη εξόφληση του φόρου. Ωστόσο εν συνεχεία το λάθος διορθώνεται μόνο του χωρίς καμία ενέργεια από την πλευρά του φορολογουμένου.

Το 2015 αυτό συνέβη και με τον ΕΝΦΙΑ. Τότε λοιπόν το υπουργείο Οικονομικών είχε αποστείλει μήνυμα προς τους φορολογουμένους να μην ανησυχούν και ότι θα υπάρξει άμεσα διόρθωση στο Taxis και θα αφαιρεθούν τόσο το ληξιπρόθεσμο χρέος, που φαίνεται αυτή τη στιγμή, όσο κι οι επιπλέον τόκοι, κάτι, που όπως υποστηρίζεται από την Εφορία, έγινε.

ΔΕΗ: Δεν ευθυνόμαστε εμείς

«Αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση» ήταν η απάντηση μεγαλόσχημου υπηρεσιακού στελέχους της ΔΕΗ στον Βόλο, που επίσης ρωτήθηκε σχετικά από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής έρευνας, που έγινε μετά τις καταγγελίες Βολιωτών για τα ραβασάκια που έλαβαν και τους ήρθε ταμπλάς.

Οπως εξηγούσε ο ίδιος παράγοντας, η ΔΕΗ επιφορτίστηκε το 2013 με την είσπραξη των δόσεων του ΕΕΤΑ μέσω των λογαριασμών του ρεύματος, υπήρχε όμως συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο γινόταν η αποπληρωμή. Μετά το πέρας αυτών των χρονικών προθεσμιών, τα χρήματα ιδιοκτητών, που πλήρωναν ληξιπρόθεσμα τις δόσεις του Ειδικού Τέλους Ακινήτων, εξαιρούνταν από τον κωδικό της πίστωσης ρεύματος και μεταφέρονταν στον κωδικό που αφορούσε στα ανείσπρακτα της Εφορίας. «Στον κάθε λογαριασμό της ΔΕΗ υπάρχει αναλυτική περιγραφή για τους κωδικούς πληρωμής και για πού προορίζεται το ποσό που πληρώνεται. Το σύστημα λειτουργεί μηχανογραφημένα, ως εκ τούτου η Εφορία ανά πάσα στιγμή μπορούσε και μπορεί να δει ποια ποσά έχουν πληρωθεί εμπρόθεσμα και ποια εκπρόθεσμα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ και λογιστικά να τακτοποιηθεί το θέμα. Χρειάστηκε έξι χρόνια από το 2013 μέχρι σήμερα για να διαπιστώσει αν υπάρχουν ή όχι οφειλές και στέλνει ειδοποιητήρια;» αναρωτήθηκε το ίδιο υπηρεσιακό στέλεχος της ΔΕΗ.

Επιπροσθέτως, όπως τονίζονταν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, προκειμένου να αποφευχθούν παρεξηγήσεις αναφορικά με ανεξόφλητους λογαριασμούς, οι οποίοι εμπεριείχαν τμήμα από το «χαράτσι», η ΔΕΗ τον Ιούλιο του 2014 προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση, στην οποία ενημέρωνε πως «όποιος καταναλωτής εξοφλήσει μετά την 25η Ιουλίου 2014 λογαριασμό που έχει λήξει, τυχόν ανεξόφλητο ποσό ΕΕΤΑ, το οποίο περιλαμβάνεται σε αυτόν, δεν θα αποτελεί πλέον οφειλή στη ΔΕΗ, καθώς αυτό θα έχει μεταφερθεί στην Εφορία. Το ποσό αυτό δεν θα χαθεί», συμπλήρωνε η ΔΕΗ «καθώς θα πιστωθεί στον αμέσως επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί από τον Αύγουστο 2014 και μετά. Το πιστωτικό ποσό θα εμφανίζεται διακριτά στον λογαριασμό αυτό και πιο συγκεκριμένα με το λεκτικό «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΕΤΑ ΔΟΥ».

Αν από την παραπάνω πίστωση προκύψει επιστροφή ποσού για τον πελάτη και επιθυμεί την άμεση καταβολή του, τότε μπορεί να μεταβεί σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ, προσκομίζοντας πρόσφατο λογαριασμό και την αστυνομική του ταυτότητα, ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν άτομο.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
8
+
5
=