Ανησυχία για κίνδυνο black out στα ΕΛ.ΤΑ. στη Μαγνησία

Τελευταία ενημέρωση: 2019-08-17, 17:15:21
Από τη Μαγνησία υποψήφιοι για εθελούσια έξοδο είναι 20 έμπειροι υπάλληλοι
Ανησυχία για κίνδυνο black out στα ΕΛ.ΤΑ. στη Μαγνησία

Δεν υπάρχουν περιθώρια κλεισίματος άλλων καταστημάτων λένε πηγές, την ίδια ώρα που προβλέπεται το κλείσιμο 215 σε όλη τη χώρα

Ανησυχία για τον κίνδυνο black out στη λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων στη Μαγνησία αν υιοθετηθεί το πρόγραμμα «επιβίωσης» του οργανισμού, εκφράζεται τοπικά. Υποψήφιοι για οικειοθελή αποχώρηση είναι τουλάχιστον 20 υπάλληλοι των ΕΛ.ΤΑ. στη Μαγνησία οι οποίοι μπορεί να ανακουφίσουν οικονομικά τον οργανισμό από το ύψος των μισθών τους, όμως η υπηρεσία χάνει έμπειρους υπαλλήλους και επιπλέον κανείς δεν μιλά για αναπληρώσεις.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που έχει προτείνει η Pricewaterhouse Coopers στο πρόσφατο παρελθόν για τη διάσωση των ΕΛ.ΤΑ. προβλέπει το κλείσιμο 215 καταστημάτων, την απομάκρυνση 2.036 εργαζομένων και περικοπή δαπανών σε όλες δραστηριότητες. Είναι ενδεικτικό ότι η δαπάνη για την υλοποίηση προγράμματος εθελούσιας εξόδου με κίνητρα συνταξιοδότησης για 2.000 εργαζόμενους, εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ.

Στη Μαγνησία δεν υπάρχει ανησυχία για ενδεχόμενο νέο κλείσιμο καταστημάτων, καθώς όπως αναφέρουν πηγές είχαν κλείσει επτά τα προηγούμενα χρόνια και πλέον δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια. Αυτή τη στιγμή καταστήματα των ΕΛ.ΤΑ. λειτουργούν ένα σε Βόλο, ένα στη Ν. Ιωνία, ένα στη Ζαγορά, ένα στην Αργαλαστή, ένα στην Αγριά, ένα στη Ν. Αγχίαλο, ένα στο Βελεστίνο, ένα στον Αλμυρό και από ένα σε κάθε νησί των Βορείων Σποράδων.

Εκείνο που προβληματίζει στο σχέδιο διάσωσης των ΕΛ.ΤΑ. είναι οι εθελούσιες αποχωρήσεις. Στον νομό φαίνεται να είναι υποψήφιοι προς αποχώρηση τουλάχιστον 20 υπάλληλοι σε όλα τα πόστα του Οργανισμού και υπάρχει έκδηλη ανησυχία για το πώς θα κρατηθεί η υπηρεσία όταν έμπειροι υπάλληλοι θα φύγουν και δεν υπάρχει σχεδιασμός για νέες προσλήψεις. «Πώς θα λειτουργήσουμε; Υπάρχει κίνδυνος black out», αναφέρει έμπειρο στέλεχος της υπηρεσίας.

Το σύνολο των ταχυδρομικών περιμένουν με αγωνία τις εξελίξεις που θα δρομολογηθούν στα τέλη του μήνα.

 

Κ. Πιερρακάκης: «Θέλουμε να διασώσουμε τα ΕΛ.ΤΑ.»

Σημειώνεται ότι το ζήτημα των ΕΛΤΑ και της οικονομικής ασφυξίας στην οποία βρίσκονται αποτελούν τον σημαντικότερο σκόπελο για τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.

Χαρακτηριστικά ήταν όσα ανέφερε, μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης: «Μέχρι το τέλος του 2019 προβλέπεται ότι τα ταμειακά διαθέσιμα θα είναι αρνητικά κατά 100 εκατομμύρια συν 28 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επίσης, από το 2014 μέχρι το 2018 ο τζίρος έχει πέσει κατά 80 εκατομμύρια, από 333 σε 253» και πρόσθεσε: «Να προλάβω το σχόλιό σας το οποίο θα είναι σωστό: πέφτει συνολικά ο κλάδος, απλώς αυτή η πτώση είναι μεγαλύτερη από την πτώση του κλάδου. Και βέβαια η καθαρά θέση: η πρόβλεψη των επίσημων αποτελεσμάτων αναμένεται να είναι από 50.6 εκατομμύρια το 2014, - 36.9 εκατομμύρια το 2018 – για πρώτη φορά αρνητική καθαρά θέση».

Ο υπουργός απαντώντας στα σενάρια και τις φήμες περί κλεισίματος του οργανισμού, τόνισε ότι «προφανώς και δεν υπάρχει τέτοιο θέμα». Η απάντηση σε ένα παρόμοιο ερώτημα για τη ΔΕΗ που έδωσε ο κύριος Χατζηδάκης είναι ξεκάθαρη για τον ίδιο και αινιγματική για τον κύριο Πιερρακάκη καθώς αποκρίθηκε ότι δεν «είμαστε μάγοι». Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν για να διασωθεί και να περάσει στην ανάπτυξη η ΔΕΚΟ και οι τεχνολογικές δυνατότητες που αποτελούν ζητούμενο του μετασχηματισμού τους δεν είναι από μόνες τους πανάκεια.

«Προφανώς εμείς θέλουμε να διασώσουμε τα ΕΛΤΑ. Απλώς νομίζω πως αν κάποιοι δεν έκαναν τίποτα για 4,5 χρόνια, εμείς μπορούμε να έχουμε δύο μήνες για να κάνουμε κάτι. Παρ’ όλα αυτά, τους επόμενους μήνες θα είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε αναλυτικά το θέμα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιερρακάκης.

Από την πλευρά της, η πανελλήνια ομοσπονδία Σωματείων ταχυδρομικών -σε πρόσφατη ανακοίνωσή τηςτονίζει ότι για να περάσει ο οργανισμός σε τροχιά ανάπτυξης πρέπει να προηγηθεί:

  • Η ενσωμάτωση της θυγατρικής εταιρείας Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ στη μητρική εταιρεία
  • Ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού και η αναδιοργάνωση του ταχυδρομικού Δικτύου
  • Η στοχευμένη εμπορική πολιτική, μέσα από την ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών που θα ενσωματώνουν την ψηφιακή τεχνολογία και που θα βάζουν τα ΕΛΤΑ στον χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και του ηλεκτρονικού εμπορίου.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
4
+
1
=