Αντίθετοι πανεπιστημιακοί στην κατάργηση διετών προγραμμάτων σπουδών

Τελευταία ενημέρωση: 2019-08-14, 07:22:15
Αντίθετοι πανεπιστημιακοί στην κατάργηση διετών προγραμμάτων σπουδών

Η αναστολή της λειτουργίας τους από το Υπουργείο Παιδείας από τον ερχόμενο Οκτώβριο προκαλεί τις πρώτες αντιδράσεις

Την αντίθεσή της στην αναστολή των διετών προγραμμάτων σπουδών στα Πανεπιστήμια εκφράζει με ανακοίνωσή της η Συσπείρωση Πανεπιστημιακών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ζητά την παρέμβαση των πρυτανικών αρχών προς το Υπουργείο Παιδείας.

Οπως είναι γνωστό, στα τέλη Ιουλίου ανακοινώθηκε η αναστολή των διετών προγραμμάτων σπουδών που θα ξεκινούσαν την λειτουργία τους στο πλαίσιο του νέου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, από τον ερχόμενο Οκτώβριο δίνοντας στους αποφοίτους της επαγγελματικής εκπαίδευσης τη δυνατότητα να αποκτήσουν τίτλο σπουδών που θα έφερε το κύρος του θεσσαλικού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, τα πάντα ήταν έτοιμα για τη λειτουργία των δέκα τμημάτων.

Το Π.Θ. είχε καταλήξει στις ειδικότητες, στα προγράμματα σπουδών, στους διδάσκοντες που θα τα στελέχωναν και ήδη αρκετοί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και διευθυντές είχαν εκφράσει μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησής τους.

Στην ανακοίνωσή της η Συσπείρωση Πανεπιστημιακών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΕΕ) και η λειτουργία των Διετών Προγραμμάτων (ΔΠ) στα ΑΕΙ αποτελεί ένα νέο ακαδημαϊκό θεσμό προς την κατεύθυνση αναβάθμισης της επαγγελματικής-τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Με τη λειτουργία των ΔΠ για πρώτη φορά στην ακαδημαϊκή ιστορία της χώρας δίνεται η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να διευρύνουν περαιτέρω τον κοινωνικό τους ρόλο προσφέροντας τους πόρους τους (υποδομές, γνώσεις, ανθρώπινο δυναμικό) στη μεταλυκειακή εκπαίδευση.

H τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση αναβαθμίζεται όταν τίθεται υπό την επιστημονική και εκπαιδευτική εποπτεία των Ελληνικών Πανεπιστημίων, αξιοποιώντας τη συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία του προσωπικού τους και συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση του παραγωγικού δυναμικού της χώρας. Τα υψηλού επιπέδου αυτά χαρακτηριστικά των ΔΠ θα τα καταστήσουν σημεία αναφοράς και των άλλων φορέων τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Με αποφάσεις τους οι Σύγκλητοι των μισών Πανεπιστημίων της χώρας αγκάλιασαν το εγχείρημα και έθεσαν τις βάσεις οργάνωσης και λειτουργίας συγκεκριμένων ΔΠ, τα οποία στη πλειονότητά τους είναι συνδεδεμένα με τα τοπικά αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και την πολύχρονη παράδοση που τα ίδια τα Πανεπιστήμια ή τα ενσωματωμένα ΤΕΙ ανέπτυξαν σε κάθε πόλη.

Είναι σαφές ότι στην πλειονότητά τους τα ΔΠ έχουν άμεση αναφορά στην ακαδημαϊκή παράδοση των πόλεων που τα φιλοξενούν ή ακόμα προσφέρουν νέες κατευθύνσεις ανάπτυξης στη βάση των παρεχόμενων ακαδημαϊκών υπηρεσιών του ΠΘ. Αποτελούν δε μία γέφυρα σύνδεσης με την τοπική κοινωνία και το παραγωγικό δυναμικό.

Η αναστολή/κατάργηση της λειτουργίας των ΔΠ του ΠΘ αποτελεί πλήγμα στην αυτοτέλεια και στο αυτοδιοίκητο του ΠΘ, καθώς αποφασίστηκε «εκ των άνω», κατά παρέκκλιση της απόφασης της Συγκλήτου για τη λειτουργία τους, δημιουργεί αναστάτωση σε γονείς και απόφοιτους των ΕΠΑΛ οι οποίοι πιθανά προγραμμάτισαν την παρακολούθηση κάποιου ΔΠ, στερεί τις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας από καταρτισμένους απόφοιτους σε αντικείμενα αιχμής, ενώ τους προωθεί στον ιδιωτικό τομέα (βλέπε ιδιωτικά ΙΕΚ, κ.ά.) με ότι αυτό συνεπάγεται για τους οικονομικούς προγραμματισμούς των οικογενειών.

Επιπλέον, τίθεται και θέμα σεβασμού των συναδέλφων που εργάστηκαν μεθοδικά ώστε να υποβάλλουν προτάσεις και των οργάνων που τις αξιολόγησαν.

Για τους παραπάνω λόγους η Συσπείρωση του ΠΘ είναι αντίθετη στην αναστολή/κατάργηση της λειτουργίας του ΚΕΕ και των ΔΠ και καλεί τις Πρυτανικές Αρχές και τη Σύγκλητο καθώς και τους κοινωνικούς και παραγωγικούς φορείς των δύο Περιφερειών να υπερασπιστούν την απόφαση λειτουργίας και οργάνωσης του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των Διετών Προγραμμάτων».

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
6
=