ΤΟΠΙΚΑ

Στο αυτόφωρο για ΚΤΕΟ ~ Νέος ποινικός κώδικας

στο-αυτόφωρο-για-κτεο-νέος-ποινικός-κώ-413102

Προβληματισμός για το άρθρο 290Α για την επικίνδυνη οδήγηση

Προβληματισμός στον δικαστικό κόσμο για το άρθρο 290Α που αφορά στην επικίνδυνη οδήγηση, το οποίο μετατρέπει σε πλημμέλημα ορισμένα αδικήματα που μέχρι πρότινος ήταν διοικητικού χαρακτήρα, καθώς συνιστούσαν απλή παράβαση ΚΟΚ.

Ο νέος Ποινικός Κώδικας για τον οποίο σημειωτέον η κυβέρνηση εξετάζει αλλαγές, προβλέπει σημαντικές συνέπειες με φυλακίσεις έως και τρία έτη για τροχαίες παραβάσεις και προχθές σε εφαρμογή του στο λιμάνι του Βόλου συνελήφθη οδηγός αυτοκινήτου καθώς στον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι το όχημά του δεν είχε περάσει από τεχνικό έλεγχο και εναντίον του κινήθηκε διαδικασία Αυτοφώρου.

Ακόμη, η Αστυνομία συνέλαβε τον οδηγό ενός δικύκλου καθώς κατελήφθη να κινείται με το όχημά του στον πεζόδρομο της Ερμού, ενώ προ ημερών συνελήφθη για το αδίκημα της πρόκλησης ζημιών, οδηγός που κατελήφθη να οδηγεί υπό την επήρεια μέθης.

Μέχρι πρότινος, και οι τρεις παραβάσεις τιμωρούνταν με διοικητικά πρόστιμα. Μόνο η περίπτωση της οδήγησης υπό την επίδραση μέθης ήταν ποινικό αδίκημα και όχι τα τροχαία υλικών ζημιών που προκαλούνταν ως συνέπεια της μέθης ή τιμωρούνταν ο μεθυσμένος οδηγός για τα ατυχήματα στα οποία υπήρχαν σωματικές βλάβες ή θάνατος.

Και στις τρείς περιπτώσεις οι συλληφθέντες αφέθηκαν τελικά ελεύθεροι με προφορική εντολή εισαγγελέα. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτιμάται ότι το άρθρο 290Α είναι ασαφές και ότι για την εφαρμογή ότι απαιτείται να δοθεί ερμηνεία για το κομμάτι του που αφορά στον κίνδυνο για ξένα πράγματα ή τον άνθρωπο.

Αναλυτικά το επίμαχο άρθρο που αφορά στην επικίνδυνη οδήγηση και επί της ουσίας μέρος του αναφέρεται και στη διατάραξη συγκοινωνιών προβλέπει:

1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπος

γγ) με κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση των στοιχείων α’ ή β’ η πράξη είχε σαν αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β’ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου