Από τον Οκτώβριο χωρίς ρεύμα δύο οικογένειες στο Βόλο

Τελευταία ενημέρωση: 2019-08-04, 19:30:49
Από τον Οκτώβριο χωρίς ρεύμα δύο οικογένειες στο Βόλο

Φιλοξενούμενοι σε σπίτια συγγενών έβγαλαν τον χειμώνα και περνούν το θερμό καλοκαίρι

Επί τουλάχιστον δέκα μήνες χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα στα σπιτικά τους έχουν μείνει δύο οικογένειες στον Βόλο, που αναγκάστηκαν να χτυπήσουν πόρτες συγγενών και φίλων για να μπορέσουν να βγάλουν τον χειμώνα και πλέον να περάσουν το θερμό καλοκαίρι. Πρόκειται για οικογένειες θύματα της οικονομικής κρίσης, που αδυνατούν να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες τους και λόγω χρεών είδαν τους διακόπτες της ΔΕΗ να κλείνουν με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση της καθημερινής λειτουργίας ενός νοικοκυριού.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι δύο νέες περιπτώσεις ήρθαν σε γνώση των κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου Βόλου, μετά από αιτήσεις που κατέθεσαν για να υπαχθούν στο πρόγραμμα επανασύνδεσης ρεύματος για καταναλωτές, που λόγω χρεών προς τη ΔΕΗ έχουν μείνει χωρίς ρεύμα. Οι αιτήσεις που εξακολουθεί να δέχεται η Πρόνοια του Δήμου Βόλου αφορούν σε όσους έχουν κομμένο ρεύμα έως και τέλος Οκτωβρίου, κάτι που σημαίνει ότι οι δύο αυτές οικογένειες, τα αιτήματα των οποίων θα εξεταστούν, έχουν τουλάχιστον επί δέκα μήνες χωρίς ηλεκτρικό.

Τα περιστατικά οικογενειών που ζουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα επειδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους λαμβάνουν διαστάσεις… μάστιγας. Αιτήσεις στο πρόγραμμα επανασύνδεσης ρεύματος για καταναλωτές, που λόγω χρεών είδαν τους διακόπτες του ηλεκτρικού να καταβαίνουν, έχουν καταθέσει έως και τον Μάιο περί τις 180 οικογένειες.

Πρόκειται για πρώην νοικοκύρηδες, που είχαν εργασία και το εισόδημά τους και μπορούσαν να ζήσουν με αξιοπρέπεια τις οικογένειές τους, βρέθηκαν όμως από τη μία στιγμή στην άλλη στα όρια της εξαθλίωσης. Συνολικά μέχρι σήμερα, μέσω του προγράμματος και μόνο για την περίπτωση του Δήμου Βόλου, έχουν δοθεί 475.000 ευρώ ως ειδικό βοήθημα για την επανασύνδεση του ρεύματος.

Από τις κοινωνικές υπηρεσίες όμως εκτιμάται ότι το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο. Κι αυτό γιατί αφενός οι αιτήσεις που κατατίθενται είναι για μέχρι τέλος Οκτωβρίου, άρα δεν έχει αποκαλυφθεί η έκταση του προβλήματος από τον Νοέμβριο και μετά οπότε και υπολογίζεται ότι έγιναν και νέες διακοπές, αφετέρου επειδή πολλοί είναι εκείνοι που εξακολουθούν να μη γνωρίζουν το πρόγραμμα που «τρέχει».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα δύο νέα αιτήματα από ισάριθμες οικογένειες, που μόλις προ ημερών πέρασαν το κατώφλι της Πρόνοιας για να καταθέσουν αιτήσεις και τα απαραίτητα δικαιολογητικά και που αφορούν σε διακοπή της ηλεκτροδότησης έως τέλος Οκτωβρίου.

Ακόμη όμως και αν κατατεθεί η αίτηση δεν σημαίνει ότι όλοι υπάγονται στο πρόγραμμα και ωφελούνται από αυτό είτε με πλήρη είτε με μερική αποπληρωμή χρεών και ρύθμιση του υπολοίπου σε δόσεις. Θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια και επιπλέον στη συνέχεια να είναι συνεπείς στις δόσεις για να μην δουν τους διακόπτες του ρεύματος να κατεβαίνουν ξανά.

Σημειώνεται ότι για οφειλές έως 6.000 ευρώ υπάρχει πλήρης αποπληρωμή ενώ για μεγαλύτερες, το υπόλοιπο ποσό ρυθμίζεται σε δόσεις.

Η ειδική τριμελής επιτροπή που έχει συσταθεί σε επίπεδο δήμου Βόλου και εκτός από εκπροσώπους της Πρόνοιας συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ, πρόκειται να συνεδριάσει εκ νέου στα τέλη Αυγούστου, προκειμένου να εξετάσει τα νέα αιτήματα που υποβλήθηκαν αλλά και να διαπιστώσει την πορεία των παλαιών που έχουν εγκριθεί και αν ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επανασύνδεσης του ηλεκτρικού ρεύματος στους ωφελούμενους που πήραν «πράσινο φως».

Αγνωστο ωστόσο παραμένει αν το πρόγραμμα θα επεκταθεί και μετά τα τέλη Οκτωβρίου για να ωφεληθούν κι άλλα ενδεχομένως νοικοκυριά που λόγω χρεών δεν έχουν ηλεκτρικό ρεύμα και δυσκολεύονται στην καθημερινή τους διαβίωση

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
3
=