ΤΟΠΙΚΑ

Λύση εντός 24ωρου… για τα υδροπλάνα φαίνεται να βρήκε ο ΟΛΒ

λύση-εντός-24ωρου-για-τα-υδροπλάνα-φαί-423694

Ωστόσο, η πρόταση δεν είναι καν σε γνώση του άμεσα ενδιαφερόμενου επενδυτή, που μάλιστα συνέταξε και τις μελέτες για την άδεια υδατοδρομίου

Χρειάστηκε μόλις ένα 24ωρο μετά το πρωτοσέλιδο κυριακάτικο δημοσίευμα του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ για να βρει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου λύση για να αποτρέψει το πιθανό «ναυάγιο» της επένδυσης με τα υδροπλάνα. Ενώ η εταιρεία Hellenic Seaplanes περιμένει σχεδόν έξι μήνες απάντηση για τη χωροθέτηση μεγαλύτερου χώρου αναμονής και ελέγχου των επιβατών για να προχωρήσει η επένδυση σύμφωνα με τον νέο νόμο, μετά το δημοσίευμα φαίνεται να… βρέθηκε χώρος στον επιβατικό σταθμό «Ιάσων» και μάλιστα σύμφωνα με ανακοίνωση του Ο.Λ.Β. έχουν ήδη δρομολογηθεί οι απαιτούμενες τροποποιήσεις – επικαιροποιήσεις των μελετών! Μόνο που η πρόταση λύσης δεν είναι καν σε γνώση του άμεσα ενδιαφερόμενου, της Hellenic Seaplanes, που μάλιστα είναι ο τεχνικός σύμβουλος του Οργανισμού για την έκδοση αδειών και που ως τεχνικός σύμβουλος μπορεί να αναλάβει τις τροποποιήσεις – επικαιροποιήσεις των μελετών που η ίδια συνέταξε για να κατατεθεί τον περασμένο Φεβρουάριο αίτηση άδειας λειτουργίας του υδατοδρομίου στον Βόλο.

Σύμφωνα με το κυριακάτικο πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ λίγα μέτρα… γης κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε «ναυάγιο» για την επένδυση των υδροπλάνων. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νίκος Χαραλάμπους καταλόγισε ευθέως ευθύνες στη διοίκηση του Ο.Λ.Β. Οπως σημείωνε ιδιαίτερα ενοχλημένος, με την τροποποίηση του νόμου έπρεπε να γίνουν αλλαγές. Στην περίπτωση του υδατοδρομίου στον Βόλο, ρητός και απαράβατος όρος μεταξύ άλλων είναι η έκταση του χώρου αναμονής για το επιβατικό κοινό να είναι 60 τ.μ., από τα 24 τ.μ. που είχαν καθοριστεί αρχικά.

Το θέμα τέθηκε στη νέα διοίκηση του Ο.Λ.Β. επί έξι μήνες όμως δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διαδικασία έκδοσης άδειας υδατοδρομίου και ως εκ τούτου η «τύχη» της επένδυσης.

Αντίδραση από Ο.Λ.Β.

Το δημοσίευμα προκάλεσε την αντίδραση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Σε μακροσκελή του ανακοίνωση αναφέρεται στις διαδικασίες που προηγήθηκαν μέχρι και την αλλαγή του νόμου και στις τροποποιήσεις που απαιτούνται:

«Η σύνταξη του υποβληθέντος φακέλου έγινε σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4146/2013. Αφού κατατέθηκαν σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία όλα τα απαραίτητα προς έγκριση έγγραφα και μελέτες για την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου Λιμένα Βόλου, η ΟΛΒ ΑΕ με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 35949/11.05.2018 έγγραφό της προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ζητούσε τον τελικό επιτόπιο έλεγχο της αρμόδιας επιτροπής για την έκδοση της άδειας λειτουργίας του υδατοδρομίου. Στο σημείο αυτό οι διαδικασίες σταμάτησαν σε αναμονή της ψήφισης του νέου νόμου για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Μετά την ψήφιση του Ν.4568/2018, η ΟΛΒ ΑΕ με το υπ’ αριθμ. 4952/24.10.2018 έγγραφό της προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμιζε πως είχε φτάσει στο τελικό στάδιο για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου και ζητούσε εκ νέου να εκδοθεί η άδεια λειτουργίας.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μας ζητούσε να υποβάλουμε εκ νέου αίτηση για άδεια ιδρύσεως υδατοδρομίου σύμφωνα πλέον με τις απαιτήσεις του Ν.4568/2018, λαμβάνοντας υπόψη μας όλες τις τροποποιήσεις που απαιτούνταν σύμφωνα με τις καινούριες διατάξεις.

Στις 20-05-2019 μας κοινοποιήθηκε η Εγκύκλιος με τις απαιτήσεις για τη χορήγηση «Άδειας Ίδρυσης Υδατοδρομίου» από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τον Ιούνιο του 2019 κατόπιν επίσκεψής μας και επικοινωνίας με την υπεύθυνη διαχείρισης του φακέλου της ΟΛΒ ΑΕ στο Υπουργείο Μεταφορών, Τμήμα Εναέριων Μεταφορών, κα Παπανικολάου, καταλήξαμε στις αλλαγές που χρειάζονται στον ήδη υποβληθέντα φάκελό μας, με σκοπό να αποκτήσουμε την άδεια ίδρυσης του Υδατοδρομίου Λιμένα Βόλου.

Εχει πρόταση για λύση

Σύμφωνα με το Άρθρο 3 παρ. 2 του Ν.4568/2018 οι ελάχιστες κτιριακές υποδομές που απαιτούνται είναι οι ακόλουθες: α) κτιριακή ή άλλη υποδομή ώστε να διασφαλίζεται η επάρκεια χώρου για την εγκατάσταση και τη σωστή λειτουργία του εξοπλισμού ασφαλείας ελέγχου επιβατών και αποσκευών β) κατά την αναμονή επιβατών απαιτείται χώρος 1,2 τ.μ. ανά εξυπηρετούμενο επιβάτη, γ) υποχρεωτική ύπαρξη χώρων υγιεινής των δύο φύλων και ατόμων με κινητικά προβλήματα ανάλογα με τoν αριθμό επιβατών. Αν οι χώροι αυτοί δεν βρίσκονται μέσα στο χώρο αναμονής των επιβατών, χωροθετούνται πλησίον αυτού».

Στο έγγραφό του μάλιστα ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου δείχνει να έχει βρει λύση: «Με τις προηγούμενες διατάξεις, ο οικίσκος που βρίσκεται στην Κεντρική Προβλήτα και είχε καθοριστεί ως χώρος αναμονής και ελέγχου των επιβατών επαρκούσε. Τώρα με τις αλλαγές ο οικίσκος επαρκεί μόνο ως χώρος αναμονής των επιβατών. Θα πρέπει λοιπόν ως βέλτιστη λύση να χωροθετηθεί ένα τμήμα του επιβατικού σταθμού «Ιάσων» ως χώρος ελέγχου των επιβατών και των επισκεπτών και ως χώρος υγιεινής των δύο φύλων και ατόμων με κινητικά προβλήματα. Βάσει αυτής της ουσιώδους αλλαγής έπονται και όλες οι απαραίτητες διορθώσεις στα υπόλοιπα έγγραφα του φακέλου».

Συνολικά οι αλλαγές αφορούν σε εννέα σημεία τα οποία αναφέρονται αναλυτικά (ναυτικός χάρτης, χάρτης της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού, χώρος του υδατοδρομίου, κάτοψη των υποδομών του υδατοδρομίου στην οποία πρέπει να αποτυπώνονται οι χώροι αναμονής επιβατών, ελέγχου διαβατηρίων, αλλαγή της απόφασης για παραχώρηση χρήσης χώρου ως υδατοδρομίου, τοπογραφικό διάγραμμα, πρόγραμμα ασφάλειας του υδατοδρομίου, επικαιροποίηση του σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων). «Η υλοποίηση των απαιτούμενων τροποποιήσεων – επικαιροποιήσεων έχει ήδη δρομολογηθεί», υποστηρίζει στην απάντησή του ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου.

Αμφισβητεί η Hellenic Seaplanes

«Δεν έχω ιδέα. Δεν έχω καμία ενημέρωση. Εμείς ήμασταν εκείνοι που τους στείλαμε αναλυτικό έγγραφο με τις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν. Αλλωστε εμείς είμαστε ο τεχνικός σύμβουλος του Ο.Λ.Β. και χωρίς να έχουμε πάρει ούτε cent για τις απαιτούμενες μελέτες για την έκδοση άδειας υδατοδρομίου. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν έχουν δρομολογήσει τίποτα. Αν είχαν δρομολογήσει θα έπρεπε να το γνωρίζουμε. Αυτός που κάνει τη μελέτη κάνει και τις τροποποιήσεις. Εκτός αν έχουν αναθέσει σε κάποιον άλλον τη μελέτη ή αν αποφάσισαν να την κάνουν μόνοι τους χωρίς να γνωρίζουν. Αν έχει γίνει το πρώτο θα πρέπει να μας απαλλάξουν από τεχνικό σύμβουλο. Αν ισχύει το δεύτερο χάνουμε πολύτιμο χρόνο. Το έχω πει. Ο Βόλος χρειάζεται υδατοδρόμιο. Οποιος το καθυστερεί είναι υπεύθυνος των πράξεών του», απάντησε ο κ. Χαραλάμπους δηλώνοντας σε κάθε περίπτωση πρόθυμος να στηρίξει τον Ο.Λ.Β. για την τροποποίηση των μελετών που απαιτούνται για να εκδοθεί άδεια υδατοδρομίου στον Βόλο.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου