ΤΟΠΙΚΑ

Σπεύδουν στη ΔΕΗ για ρύθμιση πριν πέσει… σκοτάδι

σπεύδουν-στη-δεη-για-ρύθμιση-πριν-πέσε-429762

Τουλάχιστον 75 διακανονισμούς ληξιπρόθεσμων οφειλών διεκπεραιώνει το τοπικό τμήμα της ΔΕΗ – Ρυθμίσεις και μέσω του 11770 σε συνεπείς πελάτες

Συνωστισμός… στο αρμόδιο τμήμα της ΔΕΗ Βόλου από καταναλωτές, που σπεύδουν να κάνουν ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους στην επιχείρηση, προκειμένου να αποφύγουν τη διακοπή ρεύματος καλοκαιριάτικα.

Καθημερινά περί τους 75 καταναλωτές υποβάλουν αίτηση για διακανονισμό αυτοπροσώπως στο κεντρικό κατάστημα της ΔΕΗ στον Βόλο, ενώ σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες άλλοι τόσοι απευθύνονται τηλεφωνικά στο 11770 για να κάνουν τη ρύθμιση.

Την ίδια ώρα το 30% περίπου των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων που έχουν προβεί σε διακανονισμό στην πορεία βγαίνουν εκτός, λόγω αδυναμίας να αντεπεξέλθουν στην πληρωμή των μηνιαίων δόσεων που καθορίζονται πλέον ανάλογα το ποσό της οφειλής.

Οι διακανονισμοί αφορούν τόσο σε καταναλωτές απλού οικιακού ρεύματος, όσο και καταναλωτές κοινωνικού τιμολογίου, οι οποίοι βέβαια δεν κινδυνεύουν άμεσα με διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος.

Ημερησίως υπολογίζεται ότι γίνονται περίπου 40 διακοπές ηλεκτροδότησης, ενώ παραμένει μεγάλος ο αριθμός των νοικοκυριών της Μαγνησίας, που αδυνατούν να πληρώσουν ή ακόμη και να ρυθμίσουν τις οφειλές ηλεκτρικού ρεύματος ειδικά όταν τα ποσά που έχουν «συσσωρευτεί» είναι υψηλά και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην καταβολή μεγάλης δόσης. Ταυτόχρονα γίνονται περίπου 30 επανασυνδέσεις και αυτό μετά το διακανονισμό της οφειλής ή ακόμη και της εξόφλησης για ποσά που κινούνται σε χαμηλά επίπεδα καθώς για μεγαλύτερα ποσά που μπορεί να αφορούν επαγγελματίες ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία και αφού ο καταναλωτής δε θεωρείται «υπότροπος».

Να σημειωθεί πως όταν πρόκειται για μεγάλα ανεξόφλητα ποσά, η αναμονή για την έγκριση του διακανονισμού που «περνάει» από τις υπηρεσίες της ΔΕΗ στη Λαμία ή τη Θεσσαλονίκη είναι περίπου μία εβδομάδα.

To πλαίσιο των διακανονισμών

Για οφειλές έως 1.000€ παρέχεται δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε 12 ή 24 μηνιαίες δόσεις, με καταβολή της πρώτης δόσης άμεσα, ενώ για οφειλές άνω των 1.000€, παρέχονται δυο επιλογές, είτε άμεση καταβολή του 30% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 18 μηνιαίες δόσεις, είτε άμεση καταβολή του 30% της συνολικής οφειλής και ρύθμιση του υπόλοιπου σε 36 μηνιαίες δόσεις.

Για τους καταναλωτές που είναι οι ενταγμένοι στο μητρώο των ευάλωτων πελατών ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στον κώδικα προμήθειας. Ειδικότερα στις περισσότερες περιπτώσεις η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού.

Θα πρέπει ωστόσο να επισημανθεί πως είναι απαραίτητο, μαζί με τις δόσεις, να εξοφλούνται και οι τρέχοντες λογαριασμοί που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού εμπρόθεσμα. Αυτή είναι και η βασικότερη αιτία για την οποία κυρίως όσοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα δεν μπορούν να είναι συνεπής στους διακανονισμούς που συμφωνούν.

Σε περίπτωση μη τήρησης διακανονισμού, προκειμένου ο πελάτης να αποφύγει τις προβλεπόμενες συνέπειες ανά κατηγορία πελατών, ή το μέτρο της αποκοπής ή για να επανασυνδεθεί, θα πρέπει να καταβάλει άμεσα τις δόσεις που όφειλε να είχε αποπληρώσει πλην μίας, καθώς και τους τρέχοντες λογαριασμούς που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμοι, ώστε να συνεχίσει να ισχύει ο διακανονισμός για το υπολειπόμενο χρονικό διάστημα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου