ΤΟΠΙΚΑ

Χρονιά δράσεων για το ΕΠΑΛ Αγριάς

χρονιά-δράσεων-για-το-επαλ-αγριάς-445084

Μαθητές ανέπτυξαν πλούσιες δραστηριότητες στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Χρονιά γεμάτη δράσεις ήταν αυτή που ολοκληρώθηκε για το ΕΠΑΛ Αγριάς που συμμετείχε σε δύο ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ κι ένα εθνικής εμβέλειας, συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η μεγαλύτερη σε διάρκεια και εύρος δράση ήταν το διετές Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2 συνεργασίας σχολείων με θέμα «Πετώντας με τα φτερά της μυθολογίας στον χώρο και τον χρόνο», στο οποίο το ΕΠΑΛ Αγριάς ήταν συντονιστικό σχολείο, με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τη Μαρία Μπάτσιου και την Αναστασία Κουρεντζή. Εκτός του ελληνικού σχολείου, στο πρόγραμμα συμμετείχαν σχολεία από την Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία (Σαρδηνία), Πολωνία, Λετονία και Φινλανδία.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές κι εκπαιδευτικοί μελέτησαν συγκριτικά τους μύθους και τους θρύλους των συμμετεχόντων χωρών και ανακάλυψαν τη σχέση τους με τον σύγχρονο πολιτισμό ενώ ανέβασαν θεατρική παράσταση στην τελική εκδήλωση του προγράμματος, στην αίθουσα του Πορφυρογένειου Ιδρύματος Αγριάς.

Το υλικό των εργασιών του προγράμματος έχει οργανωθεί σε ηλεκτρονικά βιβλία και θα είναι σύντομα διαθέσιμο για τον κάθε ενδιαφερόμενο στην επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος https://flyingmythology.wordpress.com/. Στην ίδια ιστοσελίδα θα είναι διαθέσιμη και η εφαρμογή κινητού τηλεφώνου Mythology Quiz, με ερωτήσεις για τους μύθους και θρύλους των επτά χωρών, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Να σημειωθεί ότι οι θεματικοί άξονες του προγράμματος υπήρξαν συναφείς με την ανακήρυξη του 2018 ως Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς και, για αυτό το λόγο, το ΕΠΑΛ Αγριάς προσκλήθηκε από το ΙΚΥ να οργανώσει δραστηριότητες στη διάρκεια του Διεθνούς Εργαστηρίου Επαγγελματικής Ανάπτυξης της δράσης eTwinning στη Θεσσαλονίκη.

Εκτός των παραπάνω, το ΕΠΑΛ Αγριάς σε συνεργασία με τον Δήμο Νοτίου Πηλίου τοποθέτησε ενημερωτικές πινακίδες στο μονοπάτι που οδηγεί από τον χώρο στάθμευσης στις Μηλιές Πηλίου προς στη σπηλιά του Κενταύρου Χείρωνα, προκειμένου να γνωρίσουν οι επισκέπτες την τοπική μυθολογία. Η δραστηριότητα ήταν η αφορμή για την ενεργό συμμετοχή του σχολείου στην τελική εκδήλωση του Προγράμματος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού στον Εναλλακτικό Τουρισμό, που υλοποιείται από την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή.

Στη θεματολογία του Εναλλακτικού Τουρισμού, και συγκεκριμένα του Αγροτουρισμού, κινήθηκε και το 12μηνο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA1 του ΕΠΑ.Λ. Αγριάς με θέμα «Επιχειρηματικότητα των Νέων στον Αγροτουρισμό».

Το πρόγραμμα, την ευθύνη του οποίου είχε ο εκπαιδευτικός Χρήστος Μαράτος, στόχευε στην κατάρτιση και τη διεύρυνση των γνώσεων των μαθητών σε θέματα αγροτουρισμού, καθώς επίσης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων νεανικής επιχειρηματικότητας. Για το σκοπό αυτό, οργανώθηκαν δύο μετακινήσεις (ροές) στη Σικελία και την Πορτογαλία, διάρκειας δύο εβδομάδων αντίστοιχα, στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 28 μαθητές και 6 εκπαιδευτικοί-συνοδοί.

Μέλημα του σχολείου, εκτός από τη δημιουργία ευκαιριών για νέες εμπειρίες και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, είναι και η προστασία της υγείας των μαθητών.

Σε αυτήν την κατεύθυνση κινήθηκε το πρόγραμμα «Δεν Καπνίζω, Δεν ατμίζω», το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων και της Δράσης «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας, ΝΟΗΣΙΣ. Την ευθύνη του προγράμματος είχαν οι εκπαιδευτικοί Κολιαμήτρας Δημοσθένης, Μαράτος Χρήστος, Μαλαχιά Ελένη, Τσέλιου Αικατερίνη και Καρακατσάνη Κυρατσώ.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε ποικιλία δράσεων. Στην αίθουσα του Πορφυρογένειου Ιδρύματος Αγριάς, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με θέμα «Τα τελευταία 100 χρόνια του καπνίσματος» και προσκεκλημένο ομιλητή τον κ. Γουργουλιάνη, πνευμονολόγο, διευθυντή της πνευμονολογικής κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας. Επιπλέον, σε συνεργασία με τον οδοντιατρικό σύλλογο Μαγνησίας, οργανώθηκε εκδήλωση στο σχολείο με τίτλο «Οι συνέπειες του καπνίσματος στη στοματική υγιεινή».

Εκτός των παραπάνω, οι μαθητές δημιούργησαν τρισδιάστατα εικαστικά έργα για τις συνέπειες του καπνίσματος, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και την καθηγήτρια εικαστικών Erika Gutenschwager. Επιπλέον, μελέτησαν την ιστορία του καπνού στην Ελλάδα και ασχολήθηκαν με τη συγγραφή κειμένων βάσει φωτογραφικού υλικού, τη σύνθεση μουσικής και τη δημιουργία και εκτέλεση παντομίμας. Επίσης, συνέταξαν ερωτηματολόγια και πήραν συνεντεύξεις, φιλοτέχνησαν κολάζ και καθάρισαν την παραλία της Αγριάς. Επιπρόσθετα, δημιούργησαν εγχειρίδιο με τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος, το οποίο διένειμαν στους συμμαθητές τους.

Τέλος, μαθητές κι εκπαιδευτικοί ταξίδεψαν στην Καβάλα και την Ξάνθη, πόλεις που αποτέλεσαν σημαντικά κέντρα παραγωγής, αποθήκευσης και εξαγωγής καπνού στην Ευρώπη και συνέβαλαν ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Εκεί επισκέφθηκαν το Μουσείο Καπνού και καπναποθήκες της Καβάλας, οι οποίες σήμερα έχουν άλλη χρήση, και το Λαογραφικό Μουσείο της Ξάνθης, το οποίο υπήρξε οικία γιου καπνέμπορα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου