Στη Μαγνησία υλοποιούνται 38 προγράμματα Erasmus, που απογειώνουν την εκπαίδευση
«Οργώνουν»… την Ευρώπη μαθητές της Μαγνησίας για να δρέψουν τους καρπούς της γνώσης. Τουλάχιστον 1.000 μαθητές γυμνασίων και λυκείων του νομού και οι εκπαιδευτικοί τους συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus, ταξιδεύοντας στις χώρες της Ευρώπης, στο πλαίσιο των ανταλλαγών επισκέψεων, γνωρίζοντας νέους τόπους και κουλτούρες και κερδίζοντας νέες γνώσεις. Η Μαγνησία εμφανίζεται πρωτοπόρος στη χώρα, «τρέχουν» συνολικά 38 προγράμματα Erasmus, ο μεγαλύτερος αριθμός ευρωπαϊκών προγραμμάτων συγκριτικά με άλλες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναλογικά πάντα με τον πληθυσμό.
Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Επιστήμες, πολιτισμός, πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα, νέες τεχνολογίες είναι ορισμένοι μόνο από τους τομείς πάνω στους οποίους «ακουμπούν» τα ευρωπαϊκά προγράμματα που εξελίσσονται στα γυμνάσια και λύκεια της Μαγνησίας.
Πρόκειται για προγράμματα που έχουν συνήθως διετή διάρκεια και στα οποία συμμετέχουν συμπράξεις σχολείων από όλη την Ευρώπη. Κατά μέσο όρο σε κάθε πρόγραμμα συμμετέχουν επτά σχολεία από επτά διαφορετικές περιοχές της γηραιάς ηπείρου.
Η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα δεν είναι απλή υπόθεση. Οι εκπαιδευτικοί αναζητούν ένα πρωτοποριακό θέμα με τους μαθητές και με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων ξεκινούν επαφές με αντίστοιχα σχολεία σε πόλεις χωρών της Ε.Ε. Εφόσον εξασφαλίσουν τη συμμετοχή αρκετών σχολείων, συντάσσεται η έκθεση με τα χαρακτηριστικά του προγράμματος, το εκτιμώμενο όφελος για τους μαθητές και κατατίθεται προς έγκριση στο ΙΚΥ πριν ξεκινήσει η σύσταση της λεγόμενης παιδαγωγικής ομάδας. Μήνες προετοιμασίας απαιτεί η σύνταξη μίας έκθεσης και η τεκμηρίωσή της μέσα από βιβλιογραφία για να έχει «τύχη» να εγκριθεί. «Ως Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ενισχύουμε παντοιοτρόπως τα σχολεία προκειμένου να καταθέσουν εμπεριστατωμένες εκθέσεις και να εγκριθούν από την Ε.Ε.», σημείωσε ο προϊστάμενος Σωκράτης Σαβελίδης.
Και φαίνεται από τον αριθμό των 38 εγκεκριμένων προγραμμάτων που «τρέχουν» στη Μαγνησία.
Η έγκριση του προγράμματος είναι το πρώτο βήμα. Ακολουθούν ανταλλαγές επισκέψεων των συμμετεχόντων ομάδων σε κάθε πρόγραμμα στις χώρες των ευρωπαϊκών σχολείων και υπάρχουν «παραδοτέα» για τη διάχυση του αποτελέσματος και των καλών πρακτικών.
«Ως Μαγνησία πρωτοπορούμε στο πλαίσιο των προγραμμάτων στους τομείς της μυθολογίας, των επιστημών, της ρομποτικής, της επαγγελματικής εκπαίδευσης», σχολιάζει ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης.
Μέσα από τα προγράμματα Erasmus οι μαθητές δεν κερδίζουν μόνο νέα γνώση στο αντικείμενο με το οποίο δουλεύουν. Συνήθως φιλοξενούνται σε οικογένειες μαθητών της Ευρώπης κι έτσι έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν νέες κουλτούρες, παράλληλα με τη γνωριμία νέων τόπων. Αλλά και οι ευρωπαίοι μαθητές που επισκέπτονται τον Βόλο γίνονται πρεσβευτές της περιοχής μας στο εξωτερικό.
Τα 38 προγράμματα
Το μεταναστευτικό, η καταναλωτική μανία, η ρομποτική «δένουν» με τα ευρωπαϊκά προγράμματα, στα οποία συμμετέχουν μαθητές. Ο πλούτος των θεμάτων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων αποδεικνύει τον πλούτο της εκπαίδευσης:
1ο ΕΠΑΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ: «Μαθηματικά ζητήματα»
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Ενεργοί πολίτες προωθούν την πολιτιστική κληρονομιά
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΑΣ: Όντας Ευρωπαίος: Βρες το δρόμο σου προς στο σχολείο του μέλλοντος, Εργασία και Ζωή στην Ευρώπη
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι – Οι κλασσικές καταβολές της Ευρώπης
2ο ΓΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ: Γεφυρώνοντας τους πολιτισμούς
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΞΕΙΝΟΥΠΟΛΗΣ: Κοινά Σημεία
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Ο Πολιτισμός εμπλουτίζεται με τη μετανάστευση
8ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ: Τέσσερις εποχές στον ουρανό
5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Ενημερωμένος και ενεργός πολίτης
2ο ΕΠΑΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ: Το δικαίωμα των προσφύγων στην εκπαίδευση και λίγη ενσυναίσθηση
2ο ΓΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ: Βασικές δεξιότητες ζωής
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ: Μετανάστευση και ιθαγένεια στην Ευρώπη: Το σχολείο μας από έκτακτη ανάγκη σε μετανάστευση
ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΑΣ: Πετώντας με τα φτερά της Μυθολογίας μέσα από το χρόνο και το χώρο
ΓΕΛ ΑΓΡΙΑΣ: Εστίαση: Αναπτύσσοντας μαθησιακές, ζωτικές και διεθνείς δεξιότητες σκέψης – ένα καινούργιος τρόπος διδασκαλίας της διδακτέας ύλης για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΓΕΛ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ: Διδασκαλία της ηθικής άποψης περί τροφών στα σχολεία
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ: Θεραπεύστε αυτό το σχολείο
2ο ΓΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ: Γεια σας, είμαι ο νέος σας Δάσκαλος
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Εικόνες κατανόησης (διαπολιτισμικό άνοιγμα μέσω της φύσης και του αθλητισμού)
2ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ: Ας σταματήσουμε την καταναλωτική μανία
1ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ: Οι μετανάστες στην παγκόσμια ιστορία και ο ρόλος της γυναίκας
5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Υποδείγματα καθηγητών του μέλλοντος
5ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ: Τώρα ο κόσμος μας – κάνω το πρώτο βήμα για να προστατεύσω τη ζωή
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Εκτός από τις συνήθεις διαδρομές – Ενας εφηβικός ταξιδιωτικός οδηγός στην Ευρώπη
8ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ: Οι άνθρωποι κωδικοποιούν, τα ρομπότ συναντιούνται
2ο ΓΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ: Διάβασε, Φαντάσου, Δημιούργησε
2ο ΓΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ: Δεξιότητες για τη μελλοντική επαγγελματική ζωή στην Ευρώπη
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟΒΙΚΕΙΟΥ: Η επίδραση των συναισθημάτων στην ιστορία. Ένα νέο εργαλείο για τον σωστό πολίτη
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟΒΙΚΕΙΟΥ: Η Οδύσσεια επανεξετάζεται από άλλη οπτική γωνία – διδάσκοντας τις ευρωπαϊκές αξίες σε μια διηρημένη ήπειρο
ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ο κόσμος είναι το στρείδι μου
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΧΩΝΙΩΝ: Ξενοφοβία- Η μουσική κίνηση καταπολεμά το φόβο
4ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ: Νέοι επιχειρηματίες-Μάθηση από την εμπειρία
Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΒΟΛΟΥ: Ανάπτυξη επαγγελματικών προσόντων σε νέους με ειδικές ανάγκες στην ανθοκομία και τη μαγειρική
ΕΠΑΛ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ: Απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή αγορά
1ο Ε.Κ. ΒΟΛΟΥ: Διαχείριση-εξοικονόμηση ενέργειας, κτιριακοί αυτοματισμοί
1ο Ε.Κ. ΒΟΛΟΥ: Διεπιστημονικός σχεδιασμός για ένα έξυπνο σπίτι εξοικονομώντας και μειώνοντας τη ρύπανση
ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΑΣ: Επιχειρηματικότητα των νέων στον αγροτουρισμό
2ο ΕΠΑΛ ΒΟΛΟΥ: Ευρωπαϊκά λογιστικά πρότυπα και ηλεκτρονικές οικονομικές συναλλαγές
1ο ΕΠΑΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ Οργανώνοντας και επιτυγχάνοντας τη μάθηση σε χώρους εργασίας.