«Βροχή» καταγγελιών για ελαττωματικά προϊόντα

Τελευταία ενημέρωση: 2019-06-27, 18:07:45
Ο Αλέκος Κουτσελίνης
«Βροχή» καταγγελιών για ελαττωματικά προϊόντα

Διαμαρτυρίες στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου  

 

Αγοράζουν πανάκριβα προϊόντα τεχνολογίας, αλλά όταν αυτά παρουσιάσουν αδικαιολόγητη βλάβη, τότε τα καταστήματα πώλησης δεν δέχονται ότι υπάρχει εγγύηση δύο ετών.

«Βροχή» καταγγελιών το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου για ελαττωματικά είδη. Τουλάχιστον δέκα Βολιώτες εξέφρασαν διαμαρτυρία αγανακτισμένοι και απηυδισμένοι από τον τρόπο αντιμετώπισης.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου Αλέκος Κουτσελίνης λέει ότι τόσο οι αντιπροσωπείες, όσο και τα καταστήματα πώλησης δίνουν μόνο ένα χρόνο εγγύηση ενώ αυτό απαγορεύεται από τον νόμο.

«Ο πελάτης – καταναλωτής θα πρέπει να απευθύνεται στα καταστήματα πώλησης και να ζητάει είτε την επιστροφή των χρημάτων του είτε την αντικατάσταση του προϊόντος που αγόρασε με ένα άλλο ίδιας αξίας. Συνήθως αυτές οι καταγγελίες αφορούν σε είδη όπως κινητά τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές, γενικότερα προϊόντα τεχνολογίας», επισημαίνει ο ίδιος.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου καταβάλλει αγώνα δρόμου προκειμένου να πείσει τους καταστηματάρχες ότι παρανομούν.

«Ο δικός μας ρόλος είναι του φιλικού διακανονισμού. Προσπαθούμε να τους φέρουμε σε συμφωνία τους καταναλωτές με τις επιχειρήσεις. Αλλά ειδικά όταν οι επιχειρήσεις είναι μεγάλες και δεν αποδέχονται την εγγύηση, τότε δεν μένει άλλος δρόμος. Κάνουμε προσφυγές στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και Εμπορίου», επισημαίνει ο κ. Κουτσελίνης.

Όλα τα προϊόντα, τα κινητά αγαθά, που δεν είναι αναλώσιμα έχουν εγγύηση δύο ετών και όποτε παρουσιάζεται αδικαιολόγητη βλάβη τότε οι καταναλωτές πρέπει να απευθύνονται στους καταστήματα πώλησης και όχι στον κατασκευαστή που συνήθως παραπέμπονται. Επίσης όταν τα ελαττωματικά προϊόντα είναι μικρής αξίας, τότε οι καταναλωτές δικαιούνται μόνο αντικατάσταση των προϊόντων και όχι επιστροφή χρημάτων.

Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατός φιλικός διακανονισμός, τότε οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται με προσφυγές στη Δικαιοσύνη.

Επισημαίνεται ότι και στην περίπτωση που οι παραγγελίες των προϊόντων έγιναν ηλεκτρονικά και οι αντιπροσωπείες βρίσκονται μακριά οι καταναλωτές έχουν και πάλι δικαίωμα να διεκδικήσουν την αποκατάσταση ή επιστροφή των χρημάτων τους.

Η ελληνική νομοθεσία είναι εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή. Τα δικαιώματα του καταναλωτή αναφέρονται ρητά στον αστικό κώδικα ή στο Νόμο 4512/2018 άρθρο 103 που αφορά ουσιαστικά τροποποίηση του Νόμου 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών.

Ανάλογα προβλήματα παρατηρούνται και με καταστήματα πώλησης ηλεκτρικών συσκευών και άλλα είδη.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
1
=