Τι χρειάζεται για να απογειωθεί ο τουρισμός στη Μαγνησία...

Τελευταία ενημέρωση: 2019-06-24, 18:27:31
Τι χρειάζεται για να απογειωθεί ο τουρισμός στη Μαγνησία...

Τουριστικοί πράκτορες και θεσμικοί φορείς αναπτύσσουν σημεία – κλειδιά για να «πάρει μπροστά» η περιοχή

 

Με αντικρουόμενα συναισθήματα προσμονής και προβληματισμού άνοιξε η αυλαία της φετινής σεζόν για τους επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι κάνουν λόγο για μια «δύσκολη περίοδο», που ενδέχεται να «κλείσει» με αρνητικό πρόσημο. Ο γενικότερος προβληματισμός που επικρατεί και τα μηνύματα που «δείχνουν» απόκλιση σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, αποτέλεσαν την αφορμή για το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, που επί της ουσίας αποκαλύπτει τα «δυνατά σημεία» της Μαγνησίας και την «προίκα» που χρήζει αξιοποίησης.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Επαγγελματίες και εκπρόσωποι θεσμικών φορέων, άνθρωποι του τουρισμού μιλούν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ καταθέτοντας απόψεις, που θα μπορούσαν να αποδειχθούν χρήσιμες και καθοριστικές για το μέλλον, ενώ σημειώνουν ότι «δεν αρκούν οι καλές προθέσεις».

Κοινή θέση των ερωτηθέντων για τις προοπτικές του τουρισμού στη Μαγνησία είναι ότι χρειάζονται επαναπροσδιορισμός, επαναχάραξη στρατηγικής και νέα δεδομένα στο πεδίο της προβολής, για να «πάρει μπροστά» η βαριά βιομηχανία και να «απογειωθεί» μακροπρόθεσμα η περιοχή.

Τα σημεία – κλειδιά αναπτύσσει ο Νικόλαος Σαρούκος προϊστάμενος ελέγχων, επιθεωρήσεων και τουριστικής ανάπτυξης Θεσσαλίας του Υπουργείου Τουρισμού, στέλεχος της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού που εδρεύει στον Βόλο. Αναπτύσσοντας τη συλλογιστική του, υπογραμμίζει κατ’ αρχήν ότι: «Πρέπει να γίνει διαχωρισμός της Μαγνησίας σε επιμέρους γεωγραφικές ενότητες, γιατί δεν είναι μια συμπαγής οικονομική, γεωγραφική και τουριστική οντότητα. Χρειάζονται διαφορετικές προσεγγίσεις και διαφορετικές πολιτικές σε κάθε περιοχή αναλόγως μορφολογίας και επιμέρους χαρακτηριστικών».

Δυνατά «χαρτιά»

Η περιοχή διαθέτει πολλά «δυνατά χαρτιά», όπως το λιμάνι του Βόλου, το διεθνές αεροδρόμιο, που δημιουργούν προοπτικές «ο Βόλος να αποτελέσει σημείο έναρξης κρουαζιέρας. Χρειάζονται απόφαση και παρεμβάσεις που χρηματοδοτούνται από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης με ορίζοντα πενταετίας» τονίζει ο κ. Σαρούκος.

Βασικό ζητούμενο παραμένει, σύμφωνα με την άποψή του, το θέμα των επενδύσεων, όπως για παράδειγμα η επένδυση στις Νηες, που «εάν υλοποιηθεί, είναι ικανή να αλλάξει τον τουριστικό χάρτη από τον Αλμυρό μέχρι τη Λαμία, αλλά και παρακάτω, λειτουργώντας ως κίνητρο για την προσέλκυση πτήσεων στο αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου», σημείωσε.

Η προσωπικότητα του Ρήγα Φεραίου, η επαναχάραξη του σχεδιασμού επισκεψιμότητας της Κάρλας αποτελούν επίσης δυνατά σημεία για την περιοχή του Ρήγα Φεραίου σύμφωνα με τον ίδιο.

Κύρια προϋπόθεση για τη διεύρυνση της σεζόν είναι η αλλαγή νοοτροπίας και η ανάπτυξη των σημείων που θα ενισχύσουν την προσπάθεια, όπως για παράδειγμα «η ακτοπλοϊκή διασύνδεση του αερολιμένα Σκιάθου με τα άλλα δύο νησιά, τη Σκόπελο και την Αλόννησο, προκειμένου να μπορέσουν να δημοσιευθούν σταθερές ακτοπλοϊκές συνδέσεις με συγκεκριμένες προσεγγίσεις τουλάχιστον δέκα μήνες πριν από την έναρξη της επόμενης περιόδου» υπογραμμίζει ο προϊστάμενος ελέγχων και σχεδιασμού της ΠΥΤ Θεσσαλίας.

Εναλλακτικές δράσεις με επίκεντρο το αεροδρόμιο της Σκιάθου σε συνδυασμό με την τοπική αγροτική παραγωγή όπως το δαμάσκηνο Σκοπέλου με αγροτουριστικής φύσεως δράσεις και τα ενάλια της Αλοννήσου δημιουργούν το υπόβαθρο για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, εκτιμά ο κ. Σαρούκος.

Αναπτύσσοντας τη συλλογιστική για το Πήλιο αντίστοιχα, επισημαίνει ότι αγροτικές δραστηριότητες, όπως η συγκομιδή μήλων θα μπορούσαν να αποτελέσουν κινητήρια τουριστική δύναμη για τον Σεπτέμβριο.

«Ενα άλλο ζητούμενο είναι η σύνδεση του Ανατολικού Πηλίου με το αεροδρόμιο της Σκιάθου και για την επίτευξη του στόχου χρειαζόμαστε έναν λιμένα εισόδου αξιώσεων» υπογραμμίζει, «φωτογραφίζοντας» το λιμάνι του Πλατανιά, ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί στον αλιευτικό τουρισμό και την αξιοποίηση του χιονοδρομικού κέντρου στη διάρκεια του χρόνου με εναλλακτικές δράσεις στη φύση, πέρα από τον καθαρά χειμερινό του χαρακτήρα.

 Τι λένε επαγγελματίες τουρισμού

Στην κατεύθυνση της επαναχάραξης στρατηγικής και στόχων οι απόψεις που καταθέτουν αντίστοιχα τρεις επαγγελματίες του τουρισμού, που δραστηριοποιούνται στη χερσαία και τη νησιωτική Μαγνησία.

«Πρέπει να αντιμετωπίσουν από διαφορετικό πρίσμα τον τουρισμό οι φορείς, μέσα από δράσεις ουσίας. Ηρθαν οι εποχές εμείς στην «άλλη Ελλάδα» να πληρώσουμε τις λανθασμένες πολιτικές που έχουν γίνει για τον τουρισμό. Η διαχείριση προβολής έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, καθώς γίνεται μέσα από στοχευμένες δράσεις. Χρειάζονται σωστές υποδομές, σωστή εικόνα για την περιοχή» υπογραμμίζει ο Κώστας Λεβέντης αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου. Ο ίδιος παραμένει εξαιρετικά επιφυλακτικός σε σχέση με την εξέλιξη της φετινής τουριστικής σεζόν και κάνει λόγο για «μείωση του τουρισμού», ενώ σημειώνει ότι «χρειάζονται αλλαγή νοοτροπίας, φιλοσοφίας, κατεύθυνσης από την πλευρά των φορέων που διαχειρίζονται το κεφάλαιο τουρισμός».

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίζεται ο Αλέκος Ευσταθίου πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Σκιάθου, ο οποίος τονίζει από την πλευρά του ότι «είναι ανησυχητικά τα μηνύματα στην εκκίνηση της φετινής σεζόν» με τον ανταγωνισμό να ανεβαίνει στο κατακόρυφο λόγω της μείωσης τιμών στους υπόλοιπους τουριστικούς προορισμούς που βρίσκονται στη λεκάνη της Μεσογείου. Σημείο – κλειδί για τον ίδιο «η καλυτέρευση των υποδομών και ο εκσυγχρονισμός», η βελτίωση της εικόνας κάθε τουριστικής περιοχής και της Σκιάθου εν προκειμένω. «Εξίσου σημαντική είναι η αλλαγή νοοτροπίας από την πλευρά των επαγγελματιών. Πρέπει να ξεφύγουν από την νοοτροπία που επικρατεί, αλλά να λειτουργούμε όλοι με πλάνο. Επίσης η προβολή πρέπει να γίνεται οργανωμένα και στοχευμένα, με τη συμμετοχή όλων των φορέων. Γενικώς, απαιτείται επαναστόχευση, επανασχεδιασμός και προσέγγιση του τουρισμού με βάση τα σημερινά δεδομένα» είπε.

Στο ίδιο μήκος κύματος η τουριστική πράκτορας Θέκλα Καμμένου, μέλος της διοικούσας του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, υπογραμμίζει ότι «χρειάζεται επαναπροσδιορισμός του προϊόντος που έχει ιδιαιτερότητες. Πρέπει να κάνουμε τα μειονεκτήματά μας πλεονεκτήματα και να βάλουμε σε μια σωστή κατεύθυνση το προϊόν μας, διότι υπάρχουν πολλά υποπροϊόντα στο κεφάλαιο που λέγεται Πήλιο. Εχουμε τρία νησιά που μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά με εμάς, δίνοντας στον πελάτη την επιλογή να πάει και σε νησί αλλά και να έρθει στην χερσαία χώρα», υπογραμμίζει. Βασική προϋπόθεση είναι «να ξαναφτιάξουμε το προφίλ της περιοχής, να ξαναδούμε και να επανασχεδιάσουμε τις διάφορες μορφές που έχουμε. Σαφέστατα πρέπει να δούμε τις ανάγκες των ξενοδοχείων και των ξενοδόχων, να βγάλουμε ένα άλλο προφίλ προϊόντος, καταγράφοντας και αναδεικνύοντας τα μονοπάτια, τον περιπατητικό τουρισμό και όσα συνθέτουν το τουριστικό προϊόν της Μαγνησίας» υπογράμμισε.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
3
=