ΤΟΠΙΚΑ

Νέο χαστούκι για υποψηφίους των πανελληνίων

νέο-χαστούκι-για-υποψηφίους-των-πανελ-851206

Τρίτη ανακοίνωση των Ελλήνων Φυσικών, που ζητούν από τους βαθμολογητές να λάβουν υπόψη τις δυσκολίες στη Φυσική των πανελλαδικών

Αντιμέτωποι με τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας, όπως χαρακτηρίστηκαν από τους καθηγητές φροντιστηρίων (ΟΕΦΕ), ήρθαν οι υποψήφιοι και της Μαγνησίας, που έδωσαν χθες εξετάσεις στο μάθημα της Χημείας στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων. Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Επιστημών, που ακόμη δεν έχουν συνέλθει από το σοκ των ζητημάτων της Φυσικής, για την οποία η Ενωση Ελλήνων Φυσικών εξέδωσε και τρίτη ανακοίνωση χθες, κλήθηκαν να υπερπηδήσουν και τον «σκόπελο» της Χημείας.

Χθες, προτελευταία ημέρα των εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων, στις πανελλαδικές έλαβαν συνολικά μέρος 1.373 υποψήφιοι της Μαγνησίας από τους 1.420. Από αυτούς οι 459 της ομάδας Θεωρητικών Επιστημών έδωσαν Λατινικά, οι 330 της ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έδωσαν το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας και 584 υποψήφιοι της ομάδας Θετικών Σπουδών έδωσαν Χημεία.

Οι εξετάσεις εξελίχθηκαν ομαλά στα 21 εξεταστικά κέντρα της Μαγνησίας για τους υποψηφίους των δύο πρώτων ομάδων προσανατολισμού. Τα θέματα των Λατινικών χαρακτηρίστηκαν εύκολα χωρίς απαιτήσεις και οι εξεταζόμενοι μπορούν να πάρουν το απόλυτο άριστα. Κλιμακούμενης δυσκολίας χαρακτηρίστηκαν τα ζητήματα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας.

Εκείνοι όμως που φαίνεται να τα βρήκαν «μπαστούνια» ήταν οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης με το μάθημα της Χημείας. Η ΟΕΦΕ σε ανακοίνωσή της κάνει λόγο για τα δυσκολότερα θέματα της δεκαετίας στο συγκεκριμένο μάθημα. «Οι μαθητές για να ανταποκριθούν έπρεπε να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση της ΟΕΦΕ.

Τρίτη ανακοίνωση για τη Φυσική

Ηταν το δεύτερο συνεχόμενο «χαστούκι» για τους υποψήφιους της ομάδας Θετικών Σπουδών, που κάθε άλλο παρά αισιοδοξούν αν θα «πιάσουν» βαθμολογικά τις σχολές που θέλουν, δεδομένων και των δυσκολιών στη Φυσική, για την οποία η Ενωση Ελλήνων Φυσικών εξέδωσε και τρίτη ανακοίνωση. Σε αυτή υποστηρίζει ότι «οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων» και απευθυνόμενοι στους βαθμολογητές τους καλεί να λάβουν υπόψη τους τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι. «Εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους», αναφέρουν χαρακτηριστικά, επικαλούμενοι διαμαρτυρίες όχι μόνο υποψηφίων, αλλά και των γονέων τους.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Τα σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν από τα θέματα Φυσικής του εισαγωγικού διαγωνισμού για τα ΑΕΙ (ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ) καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών, των οποίων την προσπάθεια και την αγωνία σεβόμαστε υπεράνω οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου, για αδυναμία ανταπόκρισης εντός του διαθέσιμου τριώρου, εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους.

Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις «φυσικοφάνειας», μιας και σήμερα, για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής.Προβάλλει δε αναγκαιότερη από ποτέ η συζήτηση για το τι και το πως των εισαγωγικών διαγωνισμών. Αλλά, για να γίνει συζήτηση, πρέπει να υπάρχουν και ώτα ακουόντων, που να καταλαβαίνουν κιόλας…

Υ.Γ.1 Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;

Υ.Γ.2 Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν».

Αυλαία την Τρίτη

Η αυλαία των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ πέφτει την ερχόμενη Τρίτη 18 Ιουνίου με τα μαθήματα Βιολογία για την Ομάδα Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών και Βιολογία Γενικής Παιδείας.Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ συνεχίζονται σήμερα, Σάββατο 15 Ιουνίου με τα εξής μαθήματα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Α.Ο.Θ.), Δίκτυα Υπολογιστών / Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών (ν. 4473), Ναυτικό Δίκαιο- Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) / Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ (ΜΕΚ ΙΙ) (ν. 4473).

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου