Οργή για τα θέματα της Φυσικής

Τελευταία ενημέρωση: 2019-06-14, 17:28:55
Οργή για τα θέματα της Φυσικής

Αναμένεται «σφαγή» στις βαθμολογίες - Απογοήτευση υποψηφίων, που δεν πρόλαβαν να απαντήσουν σε όλα τα ζητήματα - Τι λέει η Ενωση Φυσικών

 

Οργή και απογοήτευση τα συναισθήματα γονέων και υποψηφίων της Μαγνησίας, που συμμετέχουν στις πανελλαδικές και προχθές εξετάστηκαν στο μάθημα της Φυσικής. Τα θέματα δεν ήταν απλώς τα απαιτητικότερα των τελευταίων ετών. Οπως διαμαρτυρήθηκαν ακόμη και άριστα προετοιμασμένοι υποψήφιοι στους γονείς τους, τα ζητούμενα ήταν τόσα πολλά και τόσο απαιτητικά, που το τρίωρο της εξέτασης δεν επαρκούσε για να απαντηθούν όλα.

Αρκετοί υποψήφιοι όπως ανέφεραν στους γονείς τους δεν πρόλαβαν καν να απαντήσουν στο τελευταίο ερώτημα, με αποτέλεσμα να χάνουν πέντε μονάδες και αυτομάτως η βαθμολογία τους να ξεκινά με «άριστα» το 15 αντί για το 20. Εκφράζονται μάλιστα ανησυχίες ότι οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Θετικών Επιστημών θα δουν τον γενικό μέσο όρο της βαθμολογίας του να «κατρακυλά» εξαιτίας της «σφαγής» που αναμένεται στο μάθημα της Φυσικής.

Η απογοήτευση ήταν διάχυτη για υποψηφίους που έδωσαν Φυσική, ενώ γονείς τους μιλούν για την ακύρωση της προσπάθειας των παιδιών τους.

Βολιώτισσα μητέρα υποψηφίου απευθύνει οργισμένη επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας και αναρωτιέται «πώς ένας γονιός μπορεί να παρηγορήσει το παιδί του, όταν γυρίζει κλαίγοντας από τις εξετάσεις;».

Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών

Για τα θέματα της Φυσικής στις πανελλαδικές παρενέβη και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση.
Ειδικότερα, αφού διατυπώνει το ερώτημα αν επρόκειτο για εξετάσεις ή για τεστ αντοχής, σημειώνει σε ανακοίνωσή της: 

«Το προεδρικό διάταγμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθορίζει ότι τα θέματα Β, ελέγχουν την κατανόηση της θεωρίας, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ασκήσεις (θέματα Γ). Τα θέματα Α2, Α4 απαιτούσαν πράξεις (θέματα Β). Το Α5ε είναι επιστημονικά ελλιπές γιατί δεν καθορίζει αν υπάρχει τριβή.

Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ’ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.

Τέλος αναρωτιόμαστε αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές(!) του υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».

Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών προσθέτει ότι «τα θέματα είναι σαφέστατα διατυπωμένα, καλύπτουν μεγάλο φάσμα της ύλης και ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο και τη φιλοσοφία του σχολικού βιβλίου. Χαρακτηρίζονται, ωστόσο, ως τα απαιτητικότερα των τελευταίων τριών ετών.

Επιπλέον, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυση τους. Τα ερωτήματα Α2 και Α4 απαιτούν υπολογισμούς και ξεφεύγουν από την ενδεδειγμένη μορφή του Α θέματος. Ομοίως, τα ερωτήματα Β2 και Β3, τα οποία αποτελούν ασκήσεις επιπέδου θέματος Γ. Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό.
Η δομή σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική. Όπως επανειλημμένως έχει τονιστεί, πρόκειται για διαγωνισμό και όχι για εξετάσεις και επομένως θέματα εξαντλητικά, στα οποία η πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο οι μαθητές διαγωνίζονται. 
Η δυσκολία των θεμάτων δεν πρέπει να έγκειται στο πλήθος αριθμητικών πράξεων αλλά στην εμβάθυνση και ανάλυση των φυσικών διεργασιών. Να επιλέγονται θέματα που αναδεικνύουν την ομορφιά της Φυσικής!».

 

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
7
=