ΤΟΠΙΚΑ

Ολοκληρώνεται η πτήση με τα φτερά της μυθολογίας

ολοκληρώνεται-η-πτήση-με-τα-φτερά-της-μ-483782

Δυνατές εμπειρίες βίωσαν οι μαθητές του ΕΠΑΛ Αγριάς, που συμμετείχαν σε πρόγραμμα Erasmus

Σε πορεία… προσγείωσης βρίσκεται η πτήση του Erasmus+ για το ΕΠΑΛ Αγριάς. Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνεργασίας σχολείων με θέμα «Πετώντας με τα φτερά της μυθολογίας στον χώρο και τον χρόνο» πλησιάζει στο τέλος του μετά από μία επιτυχημένη διετή πορεία.

Στις αρχές Μαΐου πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση εργασίας για τους μαθητές στο Βεσιλάχτι της Φινλανδίας με συμμετοχή της Ελλάδας (συντονίστριας του προγράμματος), Ιταλίας, Ισπανίας, Πολωνίας, Λετονίας και Φινλανδίας. Το ΕΠΑΛ Αγριάς εκπροσώπησαν η μαθήτρια Μαρία Βούτσινου, οι μαθητές Βαλάντης Γιαννακούλας, Κώστας Ελευθεράκης και Κώστας Κολοβός και οι εκπαιδευτικοί, Μαρία Μπάτσιου και Αναστασία Κουρεντζή.

Η συνάντηση περιλάμβανε πολλές και δυνατές εμπειρίες για όλους τους συμμετέχοντες, καθώς το φινλανδικό σχολείο είχε ετοιμάσει ένα άρτιο πρόγραμμα που περιλάμβανε τόσο εργασία στο σχολείο, όσο και δραστηριότητες πολιτιστικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να βιώσουν την καθημερινότητα των συνομηλίκων τους, καθώς φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες και παρακολούθησαν μαθήματα του σχολικού προγράμματος στα φινλανδικά. Επίσης, συμμετείχαν σε δομημένες δραστηριότητες, όπως προβλέπονταν από το πρόγραμμα Erasmus+. Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν σε μάθημα Φυσικής Αγωγής με υπόβαθρο τους θρύλους της Ισπανίας, δημιουργικής γραφής με αφόρμηση το μύθο του ποταμού Νταουγκάμπα της Λετονίας και Πληροφορικής για τη δημιουργία κόμικ με ήρωες μυθολογικούς χαρακτήρες όλων των χωρών-εταίρων. Τέλος, ακολούθησαν διαδρομή πολιτιστικού ενδιαφέροντος οργανωμένη από το φινλανδικό σχολείο.

Οι μαθητές απόλαυσαν κωπηλασία σε λίμνη και δραστηριότητες περιπέτειας σε «μονοπάτια» ψηλά σε δέντρα, αλλά και καθημερινά παιχνίδια στο σχολείο.

Οι αντιπροσωπίες των σχολείων συναντήθηκαν, επίσης, με το δήμαρχο και τον προϊστάμενο εκπαίδευσης της περιοχής, οι οποίοι τόνισαν τη σημασία της «επένδυσης» στη νεολαία, γεγονός που επιβεβαίωνε ο μεγάλος αριθμός νέων στην περιοχή.

Εκτός των παραπάνω, η εβδομάδα στη Φινλανδία περιλάμβανε ξεναγήσεις, στην τοπική λουθηρανική εκκλησία της περιοχής και τον καθεδρικό ναό του Τάμπερε με τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες και τα βιτρό και σε μουσεία και χώρους τέχνης τόσο στο Βεσιλάχτι όσο και στο Ελσίνκι. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν και το οχυρό στο νησί Σουομενλίνα (πολύ κοντά στο Ελσίνκι), το οποίο αποτελεί, πλέον, μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.

Ωστόσο, για τα παιδιά ίσως η πιο δυνατή εμπειρία ήταν η γνωριμία με τους συνομήλικους τους από τις άλλες χώρες και οι φιλίες που δημιουργήθηκαν. Παρά το σύντομο της επίσκεψης οι μαθητές δέθηκαν μεταξύ τους και με τις οικογένειες που τους φιλοξενούσαν, γεγονός που έκανε τον αποχωρισμό ιδιαίτερα δύσκολο.

Αυτές οι εμπειρίες και άλλες πολλές από τα δύο χρόνια του προγράμματος αποτέλεσαν το περιεχόμενο της τελικής εκδήλωσης του Erasmus+ που πραγματοποιήθηκε στο Πορφυρογένειο Ίδρυμα της Αγριάς. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου κ. Αλέξανδρος Καπανιάρης, καθώς επίσης και γονείς, παιδιά και άλλο ενδιαφερόμενο κοινό.

Η εκδήλωση περιλάμβανε επισκόπηση των βασικών αξόνων του προγράμματος, αγώνα αντιλογίας κι έκλεισε με το θεατρικό απόσπασμα «Η Πυθία και ο Δημοσθένης» από το έργο «Το μεγάλο μας τσίρκο».

Το ραντεβού δόθηκε για την επόμενη σχολική χρονιά με νέες δράσεις και νέες εμπειρίες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου