ΤΟΠΙΚΑ

Τριακόσιες αιτήσεις για 22 θέσεις στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Βόλου

τριακόσιες-αιτήσεις-για-22-θέσεις-στην-π-505594

Ανάσα οι εποχικοί για τις πυροσβεστικές αρχές – Κώδωνας κινδύνου για τα οχήματα, τα εναέρια μέσα και τον εξοπλισμό

Εκατοντάδες Βολιώτες ώθησε η ανεργία στα γραφεία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βόλου για συμμετοχή στον διαγωνισμό για τους εποχικούς πυροσβέστες. Ο αριθμός των αιτήσεων έφθασε στις 313, ενώ οι θέσεις για τον νομό είναι 22. Οι εποχικοί πυροσβέστες αναμένεται να δώσουν ανάσα.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Ωστόσο, η προκήρυξη άργησε να εκδοθεί. Η αντιπυρική περίοδος τρέχει ήδη ενώ τα οργανικά κενά στη Μαγνησία είναι 31. Την ίδια στιγμή η Ένωση Πυροσβεστών Μαγνησίας κρούει καμπανάκι κινδύνου. Τα πυροσβεστικά οχήματα είναι παμπάλαια, εναέρια μέσα δεν υπάρχουν, ενώ οι πυροσβέστες «μάχονται» χωρίς το σημαντικό προβλεπόμενο εξοπλισμό.

Εργασία πέραν του ωραρίου για τα δικαιολογητικά

Η υποβολή των αιτήσεων για τους εποχικούς πυροσβέστες έληξε την Τετάρτη και οι επιτροπές υπαλλήλων που συστάθηκαν για να δέχονται τα δικαιολογητικά προχώρησαν στην καταμέτρηση την Παρασκευή.

Οι ουρές που σχηματίζονταν το προηγούμενο διάστημα έξω από την Πυροσβεστική Βόλου αποτυπώθηκαν και σε αριθμούς. Οι υπάλληλοι είχαν να επεξεργαστούν τα δικαιολογητικά από περισσότερες από 300 αιτήσεις. Ειδικά τις τελευταίες τέσσερις τελευταίες μέρες υποβολής των δικαιολογητικών σύμφωνα με πληροφορίες η Επιτροπή παραλαβής των δικαιολογητικών εργαζόταν και μετά τις 3 το μεσημέρι προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι αιτήσεις αναμένεται να διαβιβαστούν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και από εκεί στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος. Η έναρξη της πρόσληψης του προσωπικού θα γίνει το συντομότερο δυνατό αμέσως μόλις βγει διαταγή από το Αρχηγείο. Συγκεκριμένα οι 22 θέσεις που θα καλυφθούν στη Μαγνησία αφορούν οι έντεκα σε εργάτες πυρόσβεσης διάσωσης (κατηγορία Α) και οι υπόλοιποι έντεκα σε οδηγούς πυροσβεστικών οχημάτων.

Στην πρώτη κατηγορία που αφορά στην ειδικότητα εργάτη πυρόσβεσης – διάσωσης, οι εποχικοί πυροσβέστες θα επικουρούν τους πυροσβεστικούς υπαλλήλους στα καθήκοντά τους και ιδίως στην αντιμετώπιση συμβάντων, πρόληψη – καταστολή πυρκαγιών, στις διασώσεις, στην επάνδρωση Πεζοπόρων και Αερομεταφερόμενων Τμημάτων και στη στελέχωση πυροφυλακίων.

Στη δεύτερη κατηγορία ειδικότητας οδηγού πυροσβεστικών οχημάτων, οι εποχικοί πυροσβέστες εκτελούν ανάλογα καθήκοντα με αυτά των οδηγών πυροσβεστικών οχημάτων και όταν απαιτείται, επικουρούν και στα λοιπά πυροσβεστικά καθήκοντα της κατηγορίας Α’.

Από αυτές τις θέσεις που είναι ισομοιρασμένες για τους εργάτες και τους οδηγούς αντίστοιχα οι έξι θέσεις αφορούν στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σκοπέλου, οι έξι θέσεις στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σκιάθου, οι δύο θέσεις στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Αλοννήσου, οι δύο στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Αργαλαστής και οι υπόλοιπες έξι θέσεις στο Πεζοπόρο Τμήμα Θεσσαλίας στη Β’ ΒΙΠΕ.

Οι συμβάσεις απασχόλησης του προσωπικού θα είναι ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου

Ανάσα οι προσλήψεις, αλλά…

Η πρόσληψη των εποχικών πυροσβεστών αναμένεται εναγωνίως από τις πυροσβεστικές αρχές του Νομού. Όμως ο πρόεδρος της Ένωσης Πυροσβεστών Μαγνησίας Αποστόλης Κουφογεώργος λέει ότι δεν είναι ακόμη γνωστό πότε θα γίνει η εκπαίδευσή τους ενώ τρέχει μήνας Μάιος και η αντιπυρική περίοδος έχει ξεκινήσει με αποτέλεσμα οι περιπολίες να βγαίνουν χάρη στο φιλότιμο των μόνιμων υπαλλήλων.

Ο ίδιος σημειώνει ότι το πρόβλημα υποστελέχωσης στο πεζοπόρο Τμήμα Θεσσαλίας και στα Πυροσβεστικά Κλιμάκια Σκοπέλου, Αλοννήσου και Αργαλαστής είναι πολύ μεγάλο και αφορά κατά κύριο λόγο στους οδηγούς οχημάτων.

Εξάλλου μόνο η Μαγνησία από ολόκληρη τη Θεσσαλία καλύπτει σε κάθε αντιπυρική περίοδο τις ανάγκες του Πεζοπόρου Τμήματος Θεσσαλίας.

«Στα χρόνια προ κρίσης η ενίσχυση γινόταν και από Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα. Φυσικά τότε οι μετακινήσεις γινόταν με αποζημίωση, η οποία σήμερα έχει καταργηθεί. Δυστυχώς, το σεβαστό Αρχηγείο δεν βρήκε λύση και έτσι τα άτομα που απαρτίζουν το Πεζοπόρο Τμήμα Θεσσαλίας αντλούνται από τις Υπηρεσίες της Μαγνησίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει χρόνιο πρόβλημα που αποδυναμώνει τους πυροσβέστες», επισημαίνει ακόμη.

Παμπάλαια τα πυροσβεστικά οχήματα

Ομως τα προβλήματα πυρόσβεσης δεν σταματούν εδώ. Ο πρόεδρος της Ένωσης Πυροσβεστών Μαγνησίας αποκαλύπτοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πυροσβέστες λέει ότι ο νομός διαθέτει παμπάλαια οχήματα.

«Μερικά από τα πυροσβεστικά οχήματα αγγίζουν και τα 40 χρόνια λειτουργίας. Άρα μιλάμε για οχήματα τα οποία χρειάζονται συνεχώς συντήρηση και έχουν μεγάλο κόστος και επιχειρησιακά. Λόγω βλαβών δεν υπάρχουν πάντοτε στη διάθεση των πυροσβεστών όταν τα χρειάζονται. Μάλιστα πολλά από αυτά είναι ούτως ή άλλως καθηλωμένα αφού τα δημοσιονομικά δεν επιτρέπουν την προμήθεια ελαστικών», εξηγεί ο ίδιος.

Ακάλυπτη η Μαγνησία και από εναέρια μέσα

Και βέβαια το πιο μεγάλο πρόβλημα είναι η μη ενίσχυση του Νομού με έστω ένα εναέριο μέσο όταν οι Πυροσβεστικές αρχές έχουν να ανταποκριθούν σε αυξημένα καθήκοντα λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφίας του Νομού, του ορεινού όγκου του Πηλίου και των κατάφυτων νησιών των Β. Σποράδων.

Η ενίσχυση με εναέριο μέσο θα ήταν καθοριστικής σημασίας για το έργο των πυροσβεστών αφού πυρκαγιές που απειλούν να λάβουν μεγάλες διαστάσεις σβήνονται στο πρώτο χρόνο εκδήλωσης εν τη γενέσει τους πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη, πριν η φωτιά λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

«Δυστυχώς, όπως συνέβη τα τελευταία δύο χρόνια έτσι και φέτος στη διάθεση του Νομού μας δεν θα υπάρχει κανένα πυροσβεστικό ενάεριο μέσο ενώ όταν έχεις τον ορεινό όγκο του Πηλίου και τρία νησιά καταλαβαίνει κανείς πόσο αναγκαίο είναι», προσθέτει ακόμη.

Σημαντικές ελλείψεις και στον εξοπλισμό

Ενα ακόμα μεγάλο πρόβλημα στον Νόμο μας αλλά και σε όλο το πυροσβεστικό προσωπικό είναι η ανανέωση των μέσων ατομικής προστασίας με κράνη, μπότες, μάσκες, τα οποία πλέον οι πυροσβέστες τα προμηθεύονται ο καθένας προσωπικά με ιδία έξοδα αν και εφόσον βρίσκεται σε θέση.

Όμως το επάγγελμα του πυροσβέστη είναι επικίνδυνο και ανθυγιεινό. «Για άλλο ένα καλοκαίρι λοιπόν στον Νόμο μας ο πυροσβέστης θα δουλέψει με τον ηρωισμό του και το φιλότιμο του, ώστε να ανταπεξέλθει στον συνάνθρωπο και στην κοινωνία. Επιτέλους το κράτος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του και να εξετάσει τα προβλήματα που ταλανίζουν χρόνια το πυροσβεστικό Σώμα. Δεν γίνεται ο Έλληνας πυροσβέστης πριν ξεκινήσει για ένα συμβάν να κάνει πάντα τον σταυρό του», επισημαίνει ο κ. Κουφογεώργος.

«Τα προβλήματα με τον εξοπλισμό, τον στόλο και τον προσωπικό ακούγονταν γραφικά μέχρι που συνέβησαν οι καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι.. Παρόλα αυτά ένα χρόνο σχεδόν μετά δεν έχουμε δει να αλλάζει κάτι!! Ας αναλογιστούν όλοι τους τις ευθύνες…Το καλοκαίρι ξεκίνησε και θα είναι δύσκολο», καταλήγει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου