ΤΟΠΙΚΑ

Ενήλικες στον κόσμο της ρομποτικής

ενήλικες-στον-κόσμο-της-ρομποτικής-505732

Δημιούργησαν τρεις ρομποτικές κατασκευές παρακολούθησης χώρου και τις παρουσιάζουν

Το πρωί στη δουλειά, το απόγευμα στο σχολείο όπου παρακολουθούν μαθήματα… Ενήλικοι μαθητές του 2ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Βόλου λείπουν αρκετές ώρες από το σπίτι, αφήνοντας πολλές φορές πίσω τους κάποιον ηλικιωμένο γονιό για τον οποίο ανησυχούν. Ετσι όταν ήρθε η πρόκληση της ενασχόλησης με τη ρομποτική, έδωσαν στον ενθουσιασμό για την ενασχόληση με ένα σύγχρονο αντικείμενο μία… πρακτική χροιά. Δημιούργησαν ρομποτικά συστήματα παρακολούθησης χώρου, τα οποία πρόκειται μάλιστα να παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους άλλων σχολείων σε ειδική εκδήλωση.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Μαθητές του 2ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Βόλου, στην πλειονότητά τους ενήλικοι, που επέστρεψαν στο σχολείο για να συνεχίσουν το ταξίδι στα μονοπάτια της γνώσης από εκεί που σταμάτησαν, ασχολήθηκαν με ένα σύγχρονο αντικείμενο, αυτό της εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Και το έκαναν με επιτυχία. Δημιούργησαν τρία ρομποτικά οχήματα που κινούνται αυτόνομα στον χώρο έως και 2,5 ώρες και μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο την εικόνα που λαμβάνουν από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται.

Ετσι ανά πάσα ώρα και στιγμή ο ενδιαφερόμενος έχει πραγματική εικόνα του τι συμβαίνει στον χώροτου ακόμη κι όταν ο ίδιος απουσιάζει.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου Θανάση Γκίκα, η δράση εντάχθηκε στο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της «Ευέλικτης Ζώνης» που παρακολουθούν οι μαθητές της α’ τάξης.

Η κατασκευή των ρομποτικών οχημάτων έγινε μέσα από δύο πλατφόρμες πάνω στις οποίες δούλεψαν οι μαθητές τη Lego Mind Storms EV3 και τον μικροελεγκτή Arduino.

Οι μαθητές ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω στα οχήματα από τον περασμένο Μάρτιο οπότε χρηματοδοτήθηκαν για την αγορά εξοπλισμού. Τα ρομποτικά οχήματα διαθέτουν ρόδες, κινητήρες και αισθητήρες που τους βοηθούν να αποφεύγουν εμπόδια ενώ είναι εφοδιασμένα με ασύρματες κάμερες οι οποίες συνδέονται με το κινητό ή το τάμπλετ του χρήστη και μεταδίδουν απευθείας εικόνα από το σημείο όπου κινούνται.

Τα ρομποτικά οχήματα έχουν αυτονομία συνεχούς κίνησης έως και δυόμισι ώρες και για όλο αυτό το διάστημα λειτουργούν ως μία κινητή κάμερα που δίνει εικόνα του χώρου σε πραγματικό χρόνο.

Σύμφωνα με τον κ. Γκίκα, «οι μαθητές μας αν και μεγαλύτερης ηλικίας έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό για ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό αντικείμενο, τη ρομποτική. Και το αξιοσημείωτο είναι ότι δούλεψαν και στο σπίτι για να κάνουν βελτιώσεις, στον λιγοστό ελεύθερο χρόνο τους».

Από την οικοδομή στη ρομποτική

Ενας από τους μαθητές, ο Σταύρος Τριανταφύλλου 47 ετών οικοδόμος στο επάγγελμα ασχολήθηκε με το πιο δύσκολο κομμάτι, αυτό του μικροελεγκτή. «Αναγκάστηκα να αποκτήσωμέχρι και γνώσεις ηλεκτρονικούγια να αντεπεξέλθω στην πρόκληση», σημείωσε ο κ. Γκίκας.

Για τον ίδιο τον μαθητή πάντως η εμπειρία ήταν μοναδική. «Ηταν κάτι το φανταστικό. Με την καθοδήγηση των καθηγητών μας μάθαμε καινούργια πράγματα και μπήκαμε σε έναν εντελώς νέο κόσμο που ούτε φανταζόμασταν», ανέφερε ο κ. Τριανταφύλλου, ο οποίος μοιράζεται πλέοντις γνώσεις του με την κόρη του, μαθήτρια Λυκείου, με την οποία… συναγωνίζονται και στους βαθμούς.

Εκδήλωση παρουσίασης

Τα ρομποτάκια τους οι μαθητές του 2ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Βόλου πρόκειται να παρουσιάσουν σε ειδική εκδήλωση που θα γίνει αύριο Δευτέρα 20 Μαΐου στις 7 το απόγευμα, στο γυμναστήριο, στις εγκαταστάσεις του σχολείου.

Στο πρόγραμμα υπεύθυνοι καθηγητές ήταν ο διευθυντής Αθανάσιος Γκίκας και ο καθηγητής πληροφορικής Πέτρος Αγιώτης και σε αυτό συμμετείχαν οι μαθητές Toska Lulezime, Αγγέλου Τριανταφυλλιά, Ανατολή Ζαχαρούλα, Βλάχου Μαρία, Δρακοπούλου Γεωργία, Καραγιώργος Ιωάννης, Καραθανάση Αθηνά, Μακρυγιάννη Αθηνά, Πιέτρι Μπεκίνα και Τριανταφύλλου Σταύρος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου