Γιώργος Πράττος: «Πρωτοπόρα η υπηρεσία καθαριότητας»

Τελευταία ενημέρωση: 2019-05-12, 22:15:49
Γιώργος Πράττος: «Πρωτοπόρα η υπηρεσία καθαριότητας»

Εφαρμόζει πλήρες σύστημα ελέγχου οχημάτων και προμηθειών - Με το πάτημα ενός κουμπιού όλα τα δεδομένα στη διάθεση της υπηρεσίας

Πλήρη εικόνα του στόλου των οχημάτων και μηχανημάτων του με το πάτημα ενός κουμπιού έχει ο Δήμος Βόλου. «Η υπηρεσία καθαριότητας, στην οποία ανήκει το σύνολο των οχημάτων και μηχανημάτων του Δήμου, πρωτοπορεί σε εθνικό επίπεδο, καθώς είναι ίσως η μοναδική υπηρεσία καθαριότητας που διαθέτει πλήρη μηχανοργάνωση και γνωρίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή πού βρίσκεται το όχημα, πότε πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ ή να ανανεώσει ασφάλεια, αν χρειάζεται σέρβις. Με το συγκεκριμένο σύστημα δεν έχουμε μόνο πλήρη και ακριβή εικόνα του στόλου των οχημάτων. Πετυχαίνουμε καλύτερη διαχείρισή του και εξοικονόμηση πόρων», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Βόλου Γιώργος Πράττος.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Η πρόσφατη ανανέωση του στόλου των οχημάτων του Δήμου Βόλου ήταν μόνο μία «από τις κινήσεις στρατηγικής για την καλύτερη εξυπηρέτηση της καθημερινότητας του δημότη», τονίζει ο κ. Πράττος.

Αφανής, αλλά ουσιαστική είναι η δουλειά που έγινε στον τομέα της οργάνωσης της λειτουργίας της υπηρεσίας, στην οποία επικρατούσε «χάος με τον Δήμο να μη γνωρίζει πόσα οχήματα έχει, πού βρίσκονται, ποια είναι «μάχιμα», αν χρειάζονται ασφάλεια, σέρβις ή να περάσουν από ΚΤΕΟ», αναφέρει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας.

Στο πλαίσιο αυτό οργανώθηκε το γραφείο κίνησης του Δήμου Βόλου και μέσω ηλεκτρονικού προγράμματος έγινε πλήρης καταγραφή του στόλου των οχημάτων και μηχανημάτων που υπάρχουν στα αμαξοστάσιο. «Πλέον γνωρίζουμε με ακρίβεια πόσα και ποια μηχανήματα έχουμε, με το πάτημα ενός κουμπιού γνωρίζουμε πότε πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ, πότε θα πρέπει να ανανεωθούν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, ποιο είναι το κόστος των τελών κυκλοφορίας, αν έχουν συντελεστεί αλλαγές στα οχήματα. Μάλιστα μέσω του συστήματος χτυπούν και… καμπανάκια για την ειδοποίηση της υπηρεσίας εγκαίρως προκειμένου να φροντίσει για όλες τις τρέχουσες υποχρεώσεις σε ό,τι αφορά στον στόλο της», εξηγεί ο κ. Πράττος. «Αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική. Μπορεί να φαίνεται κάτι τυπικό είναι όμως ουσιαστικό. Γιατί όταν διεκπεραιώνουμε εγκαίρως τις διαδικασίες για την ασφάλεια του στόλου, το ΚΤΕΟ και τις άλλες υποχρεώσεις εξοικονομούμε σημαντικούς πόρους από πρόστιμα που επί σειρά ετών βάρυναν τα δημοτικά ταμεία», σημειώνει ο ίδιος.

 

Ελεγχος σε πραγματικό χρόνο

Το παραπάνω σύστημα έρχεται να «κουμπώσει» με το σύστημα διαχείρισης του στόλου των οχημάτων μέσω GPS.

«Ολα τα οχήματα διαθέτουν GPS και μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το όχημα, με τι ταχύτητα κινείται, αν έχει κάνει στάση και για πόση ώρα», αναφέρει ο κ. Πράττος προσθέτοντας ότι με αυτόν τον τρόπο υπάρχει πλήρης έλεγχος στην κατανάλωση των καυσίμων και άρα στην εξοικονόμηση πόρων από ενδεχόμενα άσκοπα δρομολόγια, γίνεται καταγραφή των χιλιομέτρων κι άρα υπάρχει εικόνα για τον χρόνο του σέρβις του κάθε οχήματος, ενώ διασφαλίζεται μέσω του ελέγχου της ταχύτητας η ασφάλεια του προσωπικού.

 

Ελεγχος και στη συντήρηση

Μέσω ενός τρίτου συστήματος η υπηρεσία καθαριότητας ελέγχει μαζί με τη λειτουργική και την οικονομική διαχείριση της συντήρησης των οχημάτων.

«Αυτή τη στιγμή ο στόλος του Δήμου Βόλου είναι πάνω από 200 οχήματα. Εμείς εφαρμόζουμε παράλληλο πρόγραμμα που αφορά στα σέρβις των οχημάτων.

Για παράδειγμα ένα όχημα πάει στο συνεργείο. Καταγράφεται ότι πρέπει να γίνει η τάδε επισκευή και η διαδικασία μέχρι να μπει ξανά στο συνεργείο και να γίνει η επισκευή διεκπεραιώνεται σύμφωνα με τη νομοθεσία αυτόματα. Κάποτε για αυτή τη δουλειά χρειαζόμασταν τρία άτομα προσωπικό, πλέον η διαδικασία διεκπεραιώνεται από μόλις ένα», τονίζει ο Γιώργος Πράττος.

Αυτό έχει πολλαπλό όφελος. Η υπηρεσία εξοικονομεί ανθρώπινους πόρους για να τους διαθέσει σε πιο νευραλγικά πόστα, έχει πλήρη εικόνα των επισκευών του κάθε οχήματος και πόσο κάθε όχημα της στοιχίζει ενώ έχει δυνατότητα αντιπαραβολής προσφορών για ανταλλακτικά και επισκευές και ως εκ τούτου επιτυγχάνεται τεράστια οικονομία στον τομέα των συντηρήσεων.

 

Οργανώθηκαν οι αποθήκες

Στο αμαξοστάσιο του Δήμου Βόλου υπάρχουν τέσσερις αποθήκες με ανταλλακτικά για τα οχήματα και μηχανήματα, αναλώσιμα και με προμήθειες της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας. «Εχουμε οργανώσει πλήρως τις αποθήκες και έχουμε συνδέσει το πρόγραμμα με την κεντρική αποθήκη του Δήμου Βόλου.

Εχουμε ορίσει υπεύθυνο αποθηκάριο και πλέον καταγράφεται ό,τι μπαίνει κι ό,τι βγαίνει. Κάθε χρόνο μάλιστα κάνουμε και απογραφή και με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνουμε τεράστια οικονομία σε όλες τις προμήθειες», εξηγεί ο αντιδήμαρχος καθαριότητας Γιώργος Πράττος.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
3
+
4
=