ΤΟΠΙΚΑ

Μαθητές της Μαγνησίας στην πρωτοπορία [photos]

μαθητές-της-μαγνησίας-στην-πρωτοπορί-520939

Παρουσίασαν ρομποτικές κατασκευές στο περιθώριο ημερίδας για την ενίσχυση της εισόδου της ρομποτικής στο δημόσιο σχολείο

Σε κυψέλη μαθητικής ρομποτικής δημιουργίας μετατράπηκε το Συνεδριακό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος, όπου μαθητές Γυμνασίων της περιοχής παρουσίασαν τις ρομποτικές δημιουργίες τους, που κατασκεύασαν στο σχολείο τους στο πλαίσιο ημερίδας «Ρομποτική στην εκπαίδευση: Μια σχολική δραστηριότητα για τα μέλλον».

Περισσότεροι από 400 μαθητές Γυμνασίων της Μαγνησίας και εκπαιδευτικοί τους έλαβαν μέρος στην ημερίδα, που διοργάνωσε το γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας για την ενθάρρυνση της εκπόνησης προγραμμάτων ρομποτικής στα σχολεία και είχαν την ευκαιρία να δουν τις ρομποτικές κατασκευές, που δημιούργησαν πρωτοπόροι συμμαθητές τους.

Το 1ο Γυμνάσιο Βόλου παρουσίασε έναν προσομοιωτή περιστροφής της Γης, ένα ρομποτικό δάχτυλο και μία ιστοσελίδα, με τον μαθητή της β’ Γυμνασίου Γεώργιο Κουτσουνούδη να τονίζει ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ρομποτικά όλο το ηλιακό σύστημα και ένα ολόκληρο ρομπότ, στο οποίο κάθε χρόνο μαθητές θα κάνουν βελτιώσεις και αναβαθμίσεις.

Το 1ο Γυμνάσιο Αλμυρού

Το Γυμνάσιο Αγριάς, σύμφωνα με τους μαθητές Χάρη Βαμβάκο και Φωτεινή Μιναρετζοπούλου, κατασκεύασε ρομπότ, που μαζεύει τουβλάκια και τα τοποθετεί στα σωστά καλάθια. Πρόκειται για ρομπότ, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη διαλογή σκουπιδιών στην πηγή.

Ενα ρομποτάκι που ακολουθεί συγκεκριμένη διαδρομή από πόλη σε πόλη για να μεταφέρει μηνύματα δημιούργησαν μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας και του έδωσαν το όνομα, σύμφωνα με τους Αργύρη Βλαχάβα και Δημήτρη Αντωνακόπουλο, Robo Volos.

Το Γυμνάσιο Ιωλκού

Το Γυμνάσιο Ιωλκού κατασκεύασε ρομπότ, που ακολουθεί με αισθητήρα χρώματος μία συγκεκριμένη γραμμή, αναγνωρίζει και ονοματίζει τα χρώματα και όταν βρίσκει εμπόδιο στη διαδρομή του έχει δυνατότητα ανακατεύθυνσης. Στο περίπτερο του Γυμνασίου Ιωλκού έδωσαν το «παρών» οι μαθητές Περικλής Αμανατίδης, Πέτρος Ασούτης, Αντώνης Βαΐτσης, ο συνοδός καθηγητής Ιωάννης Χατζηγιάννης και η καθηγήτρια πληροφορικής Λαμπρινή Γιαννακού.

Το ρομπότ του 5ου Γυμνασίου Βόλου προσομοιώνει τη λειτουργία ενός υπαλλήλου αποθήκης. Σύμφωνα με τον μαθητή Δημήτρη Φιλίππου αναγνωρίζει το χρώμα των κιβωτίων και τα τοποθετεί στην αντίστοιχη σωστή αποθήκη.

Το 1ο Γυμνάσιο Αλμυρού με το ρομπότ του πέρασε στον τελικό πανελλήνιου διαγωνισμού ρομποτικής. Σύμφωνα με τον μαθητή Λάζαρο Σκόρρα έχει τη δυνατότητα να παίρνει τουβλάκια, να ακολουθεί συγκεκριμένη διαδρομή και να τα βάζει στο σωστό σημείο.

Το 5ο Γυμνάσιο Βόλου

Στόχος η ρομποτική να γίνει μάθημα

Στόχος, σύμφωνα με τον υποψήφιο διδάκτορα του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιώργο Πρώια, είναι να γίνει η ρομποτική μάθημα, που θα μπει στο αναλυτικό πρόγραμμα στα σχολεία κι όχι απλώς εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Νικ. Φαχαντίδης αναφέρθηκε στα σημαντικά οφέλη της ρομποτικής, που βγήκε από τον χώρο της βιομηχανίας και έγινε κτήμα της κοινωνίας μέσα από το σχολείο. Μάλιστα όπως ανέφερε η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν τις δεξιότητες και ικανότητές τους.

Το 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας

Στον Βόλο ο 7ος περιφερειακός διαγωνισμός

Στην ημερίδα ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου πληροφορικής Θεσσαλίας δρ. Αλέξανδρος Καπανιάρης ανακοίνωσε ότι ο 7ος περιφερειακός διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής Θεσσαλίας, που οδηγεί στην ολυμπιάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής, η οποία φέτος διεξάγεται στην Ουγγαρία (Νοέμβριος 2019) με τίτλο «Smart Cities», θα γίνει στον Βόλο στις 16 Ιουνίου 2019 στο κλειστό γυμναστήριο Αδαμόπουλου. Ομάδες εκπαιδευτικής ρομποτικής από όλη τη Θεσσαλία θα αγωνιστούν στον Βόλο αποδεικνύοντας την επιχειρησιακή ικανότητα αυτής της άτυπης ομάδας εκπαιδευτικής ρομποτικής που έχει δημιουργηθεί στην πόλη και μπορεί να εξελιχθεί σε ένα μεγάλο φορέα.

Το 1ο Γυμνάσιο Βόλου

Επίσης από Σεπτέμβριο προγραμματίζεται από το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας εξ αποστάσεως πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM μέσω της πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που ήδη έχει σχεδιάσει ο κ. Καπανιάρης με την επωνυμία learn at hoc Thessaly.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου