ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

Αγριόλευκες και δίκτυο μονοπατιών, ένα στοίχημα που όταν κερδηθεί μπορεί να κάνει τη διαφορά

αγριόλευκες-και-δίκτυο-μονοπατιών-έν-521459

Του Νίκου Καμπούρη,

υποψήφιου περιφερειακού συμβούλου Μαγνησίας με τον Κώστα Αγοραστό

Σε αναζήτηση τουριστικής ταυτότητας θα μπορούσε κάποιος να πει ότι βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος της Μαγνησίας που ασχολείται με τον αντίστοιχο κλάδο.

Τα δεδομένα και η εξέλιξη στον χώρο του τουρισμού φέρνουν αρκετές φορές σε αδιέξοδο τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον σημαντικό αυτό πυλώνα ανάπτυξης της περιοχής μας.

Με εξαίρεση τα νησιά των Βορείων Σποράδων που αποτελούν έναν πολυδιαφημισμένο και διαδεδομένο Τουριστικό προορισμό βασισμένο πάνω σε πρότυπα εποχιακού χαρακτήρα, οι υπόλοιπες περιοχές την μεγαλύτερη χρονική περίοδο βρίσκονται μεταξύ σφύρας και άκμονος όσον αφορά την ταυτότητα που προωθούν στις αγορές.

Ζούμε σε μια περιοχή που αδιαμφισβήτητα από τη μορφολογία της και μόνο, βάζει γερά θεμέλια στο προφίλ που καλούμαστε να επανεξετάσουμε σήμερα. Η μορφολογία, η γεωγραφική θέση αλλά και η υποδομή που έχει δημιουργηθεί έως τώρα, αποτελούν αναμφισβήτητα τα πλεονεκτήματα και το εφαλτήριο μιας τέτοιας προσπάθειας.

Με σημείο αναφοράς το χιονοδρομικό κέντρο του Πηλίου θα μπορούσαμε σήμερα να επαναπροσδιορίσουμε τα δεδομένα που επικρατούν.

Η τοποθεσία στην οποία βρίσκεται, από μόνη της αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, δίνοντας στο επισκέπτη την δυνατότητα να βρεθεί στην κορυφή ενός δασωμένου βουνού ατενίζοντας 2 θάλασσες. Ένα απαράμιλλης ομορφιάς τοπίο που σε συνδυασμό με την προσβασιμότητά του τόσο στο αστικό κέντρο του Βόλου, όσο και σε ένα πλήθος χωριών με άριστη τουριστική υποδομή γίνεται αυτόματα πόλος έλξης. Ένας πόλος έλξης όμως που δεν πρέπει να παραμένει εκμεταλλεύσιμος μόνο κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου αλλά να κατορθώσει να ανοίξει τα χρονικά του όρια ακόμη και 12 μήνες τον χρόνο.

Με δεδομένη την εκτόξευση του εναλλακτικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια και έχοντας στα γεωγραφικά μας όρια επαγγελματίες, με άριστη τεχνική κατάρτιση ο καθένας στο αντικείμενο που πρεσβεύει, δεν μπορεί παρά αυτό το στοίχημα που προαναφέραμε να μην πετύχει.

Ενδεικτικά θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει τα εξής:

Ένα οργανωμένο δίκτυο μονοπατιών με διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας που θα καλύπτουν από αρχάριους έως και έμπειρους πεζοπόρους, το οποίο θα διαχέεται από το χιονοδρομικό κέντρο έχοντας προορισμό τα χωριά του ευρύτερου κεντρικού Πηλίου και με δυνατότητα σύνδεσης στη συνέχεια με το βόρειο και νότιο τμήμα της χερσονήσου (ΣΗΜ. Σήμερα λειτουργούν αρκετά τέτοια μονοπάτια, που χρίζουν όμως φροντίδας).

Διαδρομές για πππασία, ποδήλατο βουνού, πίστα downhill (αγωνιστική κατάβαση ποδηλάτου), πίστες paintball, αεροσφαίρισης (softball) και τοξοβολίας.

Επίσης θεματικές περιοδικές εκδηλώσεις με ποικιλία θεμάτων όπως μανιτάρια, βοτανολογία κ.α..

Αυτά είναι μόνο ένα μέρος από το πολυποίκιλο χαρακτήρα που δύναται να αποκτήσει το χιονοδρομικό κέντρο.

Μέσα λοιπόν από ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων και δεδομένου ότι το Πήλιο αποτελεί πόλο έλξης όλο τον χρόνο, βάζουμε μια γερή βάση ώστε το εγχείρημα να έχει θετικό πρόσημο και αυτόματα ισχυροποιούμε ένα κέντρο, γύρω από το οποίο θα χτίσουμε την νέα ταυτότητα που προαναφέραμε.

Σε συνέργεια με όλο το προαναφερόμενο σχέδιο, έρχεται να προστεθεί και η υλοποίηση ενός προγράμματος που βρίσκεται σε εξέλιξη από τους Δήμους Βόλου, Νότιου Πηλίου και Ζαγοράς Μουρεσίου και δεν είναι άλλο από την Πιστοποίηση σήμανση και συντήρηση με ευρωπαϊκά πρότυπα των Μονοπατιών του Πηλίου, κάτι που θα δώσει πλέον ένα πιο ουσιαστικό χαρακτήρα στον περιπατητικό τουρισμό στην περιοχή.

Αρκεί να φανταστεί κανείς ότι με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου σχεδίου, θα μπορεί ο επισκέπτης με άνεση και ασφάλεια να διασχίζει αποστάσεις μεταξύ των χωριών, να διανυκτερεύει, να προσεγγίζει αξιοθέατα και μνημεία και όλα αυτά μέσω του δικτύου των μονοπατιών.

Με ένα κέντρο δραστηριοτήτων λοιπόν που θα αποτελεί πόλο έλξης όλο τον χρόνο, με ένα πιστοποιημένο δίκτυο μονοπατιών και με ένα αξιόλογο αριθμό επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του εναλλακτικού Τουρισμού, αυτομάτως βάζουμε γερά θεμέλια για ένα brand name που όμοιό του, από μορφολογικής και μόνο πλευράς δεν θα υπάρχει σε Πανελλαδικό επίπεδο.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ήδη πρωτοπορεί στην διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων αυτό θα αποτελούσε ένα ακόμα πλεονέκτημα προώθησης και σε συνδυασμό με το σχέδιο μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικής Ταυτότητας της Θεσσαλίας που προάγει διαμορφώνεται αυτόματα ένα ολοκληρωμένο Εμπειριολογίο Τουριστικού Προϊόντος και για τις 4 εποχές του χρόνου. Εκθέσεις και ηλεκτρονικά μέσα όπως η πλατφόρμα www.mythessaly.com γίνονται αυτόματα εργαλεία για την επιτυχία του εγχειρήματος και ταυτόχρονα θέτουν ισχυρή βάση στα ήδη γερά θεμέλια που έχει θέσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας τα τελευταία χρόνια στην προώθηση του τουρισμού σε ένα πιο γενικό χαρακτήρα ανάλογα με την προσωπικότητα της κάθε ενότητας της.

Προϋπόθεση για την πραγματοποίηση του σχεδίου βέβαια είναι η θετική συνέργεια και η ισότιμη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, στον βαθμό που αναλογεί στον καθένα.

Έτσι θα μπορέσουμε να αξιοποιούμε ότι απλόχερα μας χάρισε η φύση και ο τόπος μας, να μάθουμε από αυτόν και να βάλουμε τις βάσεις για ένα αύριο που ονειρευόμαστε για εμάς και τα παιδιά μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου