ΤΟΠΙΚΑ

Γεμίζουν την ψυχή τους προσφέροντας ~ Καθηγητές του δημοσίου διδάσκουν στο Κοινωνικό Φροντιστήριο

γεμίζουν-την-ψυχή-τους-προσφέροντας-κ-531311

Φυσικοί, βιολόγοι και φιλόλογοι στην υπηρεσία μαθητών στον ελεύθερο χρόνο τους για να προσφέρουν ίση ευκαιρία πρόσβασης στην Τριτοβάθμια σε παιδιά αδύναμων οικονομικά οικογενειών

Γεμίζουν την ψυχή τους προσφέροντας χωρίς κανένα αντάλλαγμα τις γνώσεις τους, διαθέτοντας ακόμη και τον ελάχιστο χρόνο που τους απομένει μέσα στην ημέρα από τα διδακτικά, διοικητικά τους καθήκοντα, αλλά και από τις οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις με στόχο να ενισχύσουν τους σκοπούς του Κοινωνικού Φροντιστηρίου στον Βόλο και μαζί τα δεκάδες παιδιά οικογενειών – θυμάτων της οικονομικής κρίσης προκειμένου να έχουν ίση ευκαιρία πρόσβασης μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ο λόγος για καθηγητές στα δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια του νομού που με χαρά εντάχθηκαν στο διδακτικό προσωπικό του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Βόλου αφιερώνοντας από τις λιγοστές ελεύθερες ώρες τους σε μαθητές που θα δώσουν τη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων διεκδικώντας την είσοδό τους σε σχολές της Ανώτατης Εκπαίδευσης και οι οποίοι δεν έχουν την πολυτέλεια εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών τους να πληρώνουν ιδιωτικά φροντιστήρια.

Ο Γιάννης Καραφέρης φυσικός και διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Βόλου, ο Ευριπίδης Κολτσιδόπουλος βιολόγος και υποδιευθυντής στο 8ο Γυμνάσιο Βόλου, η Ελένη Ταμία φιλόλογος και υποδιευθύντρια στο 5ο Γενικό Λύκειο Βόλου, ο Γιάννης Χατζηγιάννης φυσικός του Γυμνασίου Ιωλκού και ο Δημήτρης Πάτρας φυσικός του 1ου Γυμνασίου Βόλου είναι οι καθηγητές του δημοσίου που δεν διδάσκουν μόνο γράμματα και επιστήμες στους μαθητές τους αλλά και στάση ζωής…

Γιάννης Καραφέρης: «Αυτός που δίνει γεμίζει την ψυχή του»

Ο Γιάννης Καραφέρης φυσικός και διευθυντής στο 1ο Γυμνάσιο Βόλου, διδάσκει στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Βόλου σχεδόν από τα πρώτα βήματα του θεσμού. «Φέτος είναι η τέταρτη χρονιά που κάνω μαθήματα στο Κοινωνικό Φροντιστήριο σε ένα τμήμα επτά παιδιών» αναφέρει.

Για πέντε ώρες την εβδομάδα, μόλις τελειώσουν τα μαθήματα στο σχολείο και οι διοικητικές υποχρεώσεις που απορρέουν από τη θέση του ως διευθυντής, αφιερώνεται σε ένα άλλο καθήκον, να στηρίξει παιδιά αδύναμων οικονομικά οικογενειών στην προσπάθειά τους στις πανελλαδικές.

«Το άκουσα τυχαία σε μια συζήτηση στο περιθώριο συνεδρίασης του υπηρεσιακού συμβουλίου πριν από τέσσερα χρόνια. Το Κοινωνικό Φροντιστήριο ζητούσε άτομα να στελεχώσουν τα τμήματα. Γνώρισα τους αδιόριστους συναδέλφους μου εθελοντές που είναι όλοι τους εξαιρετικοί και αποφάσισα να ενώσω τις δυνάμεις μου μαζί τους», περιγράφει την ένωσή του με το Κοινωνικό Φροντιστήριο Βόλου ο κ. Καραφέρης.

«Το κλίμα είναι πολύ όμορφο. Γίνεται μάθημα με ηρεμία. Τα παιδιά δείχνουν ενδιαφέρον, έρχονται μελετημένα, είναι υπάκουα. Αισθάνομαι πολύ όμορφα που κάνω μάθημα εκεί. Είναι το συναίσθημα της προσφοράς που σε γεμίζει. Λένε ότι όποιος παίρνει γεμίζει την τσέπη του. Οποιος όμως προσφέρει γεμίζει την ψυχή του», λέει ο Γιάννης Καραφέρης.

Ευριπίδης Κολτσιδόπουλος: «Νιώθεις μέρος μιας επιτυχίας»

Τριάντα χρόνια διδασκαλίας έχει στην «πλάτη» του ο βιολόγος και υποδιευθυντής του 8ου Γυμνασίου Βόλου, Ευριπίδης Κολτσιδόπουλος, ο οποίος εντάχθηκε στο διδακτικό προσωπικό του Κοινωνικού Φροντιστηρίου από συστάσεώς του σχεδόν, από τη σχολική χρονιά 2014 – 2015. Διδάσκει βιολογία γενικής παιδείας και προσανατολισμού σε συνολικά επτά μαθητές φέτος.

«Ως εκπαιδευτικός έχω βιώσει στον εργασιακό μου βίο τις οικονομικές αδυναμίες οικογενειών μαθητών μου. Αδυναμίες που όμως δεν πρέπει να στερούν την ίση ευκαιρία στις πανελλαδικές», ανέφερε ο κ. Κολτσιδόπουλος.

Το αίσθημα της ισότητας και της δικαιοσύνης φαίνεται να ήταν εκείνο που τον έσπρωξε να θυσιάσει τον λιγοστό από τον ελεύθερο χρόνο του, εξαιτίας των αυξημένων διδακτικών και διοικητικών του υποχρεώσεων για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο Κοινωνικό Φροντιστήριο.

«Ειδικά τα πρώτα χρόνια τα συναισθήματα ήταν πολύ έντονα. Ενιωθα μεγάλη ικανοποίηση που αποτελώ μέρος αυτής της πρωτοβουλίας. Και νιώθεις μέρος και της επιτυχίας των μαθητών», περιγράφει ο ίδιος.

Ελένη Ταμία: «Ακόμη και όταν οι δυνάμεις κάμπτονται, κρατάμε τις αξίες μας»

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η φιλόλογος και υποδιευθύντρια του 5ου Γενικού Λυκείου Βόλου, Ελένη Ταμία, παραδίδει μαθήματα στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Βόλου, έχοντας υπό την ευθύνη της 17 μαθητές.

Τα 32 χρόνια προϋπηρεσίας της στο δημόσιο σχολείο δεν έχουν κουράσει την ψυχή της. Αντιθέτως. «Είναι θέμα ιδεολογίας. Πιστεύω ότι ο άνθρωπος είναι γεννημένος για να δίνει, να προσφέρει. Ιδίως σε δύσκολες περιόδους. Η αλληλεγγύη είναι αυτή που μας κάνει καλύτερους. Όταν δίνουμε ακόμη κι απ όσα δεν έχουμε. Οι δυνάμεις μπορεί να κάμπτονται αλλά οι αξίες παραμένουν», αναφέρει η κ. Ταμία.

Και η ίδια όπως εξομολογείται αισθάνεται όμορφα για την προσφορά της αυτή, μία εξατομικευμένη βοήθεια στα μαθήματα όπως την ονομάζει. «Αισθάνομαι ότι προσφέρω στα παιδιά ό,τι θα ήθελαν να πάρουν από εμάς», σημειώνει η κ. Ταμία.

Γιάννης Χατζηγιάννης: «Η αμοιβή μας είναι ηθική»

Η τρέχουσα σχολική χρονιά είναι η πρώτη που ο φυσικός του Γυμνασίου Ιωλκού, Γιάννης Χατζηγιάννης κάνει μαθήματα στο Κοινωνικό Φροντιστήριο.

«Ενημερώθηκα από τον γιο μου που είναι αδιόριστος φιλόλογος και διδάσκει στο Κοινωνικό Φροντιστήριο εδώ και δύο χρόνια ότι υπάρχει ανάγκη για φυσικούς. Και το αποφάσισα», περιγράφει ο ίδιος την ένωσή του με το Κοινωνικό Φροντιστήριο Βόλου.

Διδάσκει σε επτά μαθητές και όπως αναφέρει όταν ξεκίνησε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, το πρόγραμμά του ήταν πιο άνετο. «Πλέον προσπαθώ να κρατήσω το πρόγραμμα για χάρη των μαθητών με νύχια και με δόντια καθώς ορισμένες υποχρεώσεις με πιέζουν σοβαρά», αναφέρει.

Ο κ. Χατζηγιάννης πάντως δηλώνει πως ό,τι κάνει το πράττει με όρεξη και με διάθεση για προσφορά. «Σε εκείνον που προσφέρει η ανταμοιβή είναι ηθική», τονίζει.

Δημήτρης Πάτρας: «Είναι η χαρά της προσφοράς που σε γεμίζει»

Η προσφορά για τον φυσικό του 1ου Γυμνασίου Βόλου, Δημήτρη Πάτρα είναι θέμα… χαρακτήρα. Ο ίδιος παραδίδει φέτος μαθήματα για πρώτη χρονιά στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Βόλου σε έξι μαθητές, είναι όμως ο καθηγητής εκείνος που τελειώνοντας το μάθημα δεν θα πάρει την τσάντα του και θα φύγει από το σχολείο. Θα καθίσει ακόμη και εκτός σχολικού ωραρίου να βοηθήσει ακόμη κι έναν μαθητή αν του το ζητήσει.

«Για εμένα αυτό δεν είναι αγγαρεία παρά τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο που υπάρχει. Είναι η χαρά της προσφοράς που σε γεμίζει και σε κάνει να αισθάνεσαι ευχάριστα», αναφέρει ο κ. Πάτρας.

Και φροντίζει ακόμη κι όταν έστω κι ένα παιδί απουσιάσει σε ένα μάθημα από το Κοινωνικό Φροντιστήριο να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος. «Με ενδιαφέρει να προσφέρω εκεί που με χρειάζονται», σημειώνει ο κ. Πάτρας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου