ΤΟΠΙΚΑ

Πανελλήνια κινητοποίηση για τον μαθητή που ζει χωρίς ρεύμα

πανελλήνια-κινητοποίηση-για-τον-μαθη-534781

Ενδιαφέρον απλών ανθρώπων να βοηθήσουν – Νέο υπόμνημα της Δ.Δ.Ε. προς Υπουργείο Παιδείας και βουλευτές

Πανελλήνιο ενδιαφέρον απλών πολιτών και όχι μόνο έχει προκαλέσει ο «Γολγοθάς», που ανεβαίνει τους τέσσερις τελευταίους μήνες μαθητής σε κεντρικό Λύκειο του Βόλου. Στο σπίτι, όπου ζει με τη μητέρα του και τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του, το ένα εκ των οποίων έχει ανάγκη υποστήριξης με οξυγόνο για ασθένεια που αντιμετωπίζει, το ρεύμα είναι κομμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κάλυψη καθημερινών βασικών αναγκών, ακόμη και της στοιχειώδους προσωπικής υγιεινής.

Το δράμα, που βιώνει ο έφηβος μαθητής και το οποίο κατέγραψε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, έχει προκαλέσει πανελλήνια συγκίνηση και κινητοποίηση, με τον έναν μετά τον άλλο πολίτες να απευθύνονται στα γραφεία της εφημερίδας αναζητώντας τρόπους για να βοηθήσουν την οικογένεια.

Τα τηλέφωνα έχουν «σπάσει» και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, που αποκάλυψε την τραγική ιστορία του μαθητή. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος ήταν από τους πρώτους που απευθύνθηκαν στον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτη Σαβελίδη για να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια προς τον μαθητή.

Οπως κατέγραψε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, η ραγδαία αλλαγή στην εικόνα του μαθητή, που είναι ιδιαίτερα αγαπητός στα υπόλοιπα παιδιά της τάξης του, έγινε αντιληπτή από τους ίδιους τους συμμαθητές τους. Εκείνοι ήταν που φρόντισαν να ενημερώσουν τη διευθύντρια του σχολείου και να αποκαλυφθεί το δράμα που βιώνει ο έφηβος και να κινηθούν οι διαδικασίες για να βοηθηθεί η οικογένειά του.

Προς το παρόν οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην επανασύνδεση του ρεύματος στο σπιτικό της τετραμελούς οικογένειας. Η γραφειοκρατία όμως φαίνεται να στέκεται εμπόδιο. Σήμερα στις 11 το πρωί ο κ. Σαβελίδης θα έχει ραντεβού με τον προϊστάμενο της ΔΕΗ σε μία προσπάθεια να βρεθεί λύση για να ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.

Νέα παρέμβαση από τη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας

Πρόκειται για το τέταρτο κρούσμα σοβαρής διαβιωτικής δυσχέρειας με «πρωταγωνιστή» μαθητή, που αποκαλύπτεται τους τελευταίους μήνες. Είχαν προηγηθεί οι περιπτώσεις μαθήτριας στην Αγριά που διάβαζε κάτω από τον δημοτικό στύλο φωτισμού, μαθητή που για φως είχε λάμπα κάμπινγκ, αλλά και μαθητή που επίσης δεν είχε ρεύμα στο σπίτι του κι ενώ το μικρότερο αδερφάκι του έχρηζε μηχανικής υποστήριξης.

Τα παραπάνω είναι από τα πιο σοβαρά προβλήματα, με τα οποία έχει έρθει αντιμέτωπη η εκπαιδευτική οικογένεια. Στον νομό Μαγνησίας όμως συνολικά 241 μαθητές σιτίζονται με γεύματα, που παρέχει στα σχολεία η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος, σε μαθητές οι οικογένειες των οποίων αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες.

Από τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτη Σαβελίδη επανυποβλήθηκε υπόμνημα προς τις υφυπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών κ.κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη και Κατερίνα Παπανάτσιου και προς τους βουλευτές Μαγνησίας Αλ. Μεϊκόπουλο, Μάκη Μπαλή, Χρήστο Μπουκώρο και Κώστα Στεργίου, προκειμένου να υιοθετηθεί κοινή πολιτική για την παροχή βοήθειας σε μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια.

Στο υπόμνημα αναφέρονται τα εξής:

«Λόγω της ιδιαίτερης σπουδαιότητας του θέματος και της ευρύτητάς του σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, προβαίνουμε εκ νέου στην απευθείας επικοινωνία μαζί σας ως κορυφαία πολιτειακά στελέχη της περιοχής μας. Αφορμή για την επικοινωνία μας αυτή αποτελεί ο εντοπισμός νέου περιστατικού μαθητή σχολείου περιοχής ευθύνης μας με διαβιωτική δυσχέρεια, η οποία συνιστά τροχοπέδη στην παρακολούθηση των μαθημάτων και στη σχολική του επίδοση και επομένως επηρεάζει καθοριστικά ολόκληρο το μέλλον του. Η διευθύντρια του σχολείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη συνδρομή πολιτών και κυρίως με τη βοήθεια της Ι.Μ. Δημητριάδος και Αλμυρού και υπερβαίνοντας εαυτούς χειρίζονται το θέμα προς στιγμήν αποτελεσματικά, θέτοντας ως προτεραιότητα την επανασύνδεση του ηλεκτρικού ρεύματος στην οικία του μαθητή. Ανάλογα περιστατικά μαθητών κείμενα σε δυσχερή θέση έχουν ήδη αναφερθεί στο ανωτέρω σχετικό υπόμνημά μας. Ομως κατά την άποψή μας σε μια ευνοούμενη Πολιτεία δεν πρέπει να βασιζόμαστε στη θετικά εννοούμενη υπέρβαση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών, ούτε στη φιλανθρωπία των πολιτών. Πρέπει να υπάρχουν ρυθμίσεις, που θα λειτουργούν προστατευτικά για τους μαθητές, οι οποίοι τελικά είναι τα αθώα θύματα της οικονομικής κρίσης, καλύπτοντας τόσο τις διαβωτικές τους ανάγκες, όσο και τις εκπαιδευτικές. Με βάση τα παραπάνω σας επανυποβάλλουμε το υπόμνημά μας, με την παράκληση να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, για τον περιορισμό του φαινομένου, το οποίο δεν τιμά καθόλου την κοινωνία μας».

Λήψη μέτρων

Από τη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας προτείνεται πεντάλογος μέτρων και συγκεκριμένα

– Παροχή μαθητικού επιδόματος με σκοπό να αντεπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες τους οι μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια, στη χορήγηση του οποίου, για λόγους αντικειμενικότητας και διαφάνειας, θα πρέπει να εμπλέκονται οι σύλλογοι διδασκόντων και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και με ειδική μέριμνα, ώστε οι παροχές αυτές να μην αξιοποιούνται από τρίτους, αλλά από τους ίδιους μαθητές.

– Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου, ούτως ώστε να μην πραγματοποιείται διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και άλλων παροχών σε οικογένειες μαθητών.

-Λήψη μέριμνας για την πλήρη σίτιση για όλους τους παραπάνω μαθητές, εντός του σχολείου τουλάχιστον.

-Ειδική μέριμνα επιχορήγησης από το σχολείο του αντιτίμου για σχολικές δραστηριότητες των μαθητών, εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λπ.

-Πραγματοποίηση συχνής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους.

Επιπλέον προτείνονται και μέτρα για την εκπαιδευτική τους υποστήριξη, όπως επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας, τοποθέτηση ψυχολόγων και άλλων επιστημόνων κοινωνικής και ανθρωπιστικής ειδίκευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, δωρεάν μετακίνηση, όχι μόνο από και προς τις σχολικές μονάδες, αλλά και για τις μετακινήσεις οι οποίες απαιτούνται από τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τις προσωπικές τους ανάγκες, ανεξαρτήτως χιλιομετρικής απόστασης κι ανεξαρτήτως ωραρίου, λήψη ειδικής μέριμνας για τις απουσίες τους και ενημέρωση για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών όσο και των οικογενειών τους. «Διαπιστώθηκε ότι πλείστες οικογένειες, κυρίως χαμηλού εκπαιδευτικού επιπέδου, δεν γνωρίζουν βασικά δικαιώματά τους και θεσμοθετημένες παροχές οι οποίες αποσκοπούν στη βελτίωση της διαβίωσής τους. Ετσι το σχολείο, διά των μαθητών του, δύναται να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης αυτών των οικογενειών», τονίζεται χαρακτηριστικά.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου