ΤΟΠΙΚΑ

Σε ανοδική πορεία η τιμή της βενζίνης στη Μαγνησία

σε-ανοδική-πορεία-η-τιμή-της-βενζίνης-σ-545670

Σε κούρσα ανόδου οι τιμές των υγρών καυσίμων το τελευταίο διάστημα, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης να αγγίζει το 1,62 ευρώ το λίτρο στη Μαγνησία. Στο μεταξύ, η ανοδική πορεία αναμένεται να συνεχιστεί, με τους ειδικούς αναλυτές να κάνουν λόγο για επικείμενο «θερμό καλοκαίρι» και ενδεχόμενη νέα αύξηση τιμών, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2019 έκλεισε με μείωση 8% στις πωλήσεις υγρών καυσίμων.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Αλμα 13,2 λεπτών έχει κάνει η βενζίνη από το τέλος του 2018 ώς σήμερα και οι καταναλωτές έχουν κάθε λόγο να νιώθουν ανυπεράσπιστοι μπροστά στο νέο κύμα ανατιμήσεων, χωρίς να ακούν το παραμικρό για μείωση των φόρων, που καλύπτουν το 63,19% της λιανικής τιμής της αμόλυβδης.

Σε επίπεδο Μαγνησίας, ειδικότερα, η εικόνα είναι εξίσου ανησυχητική, καθώς η μέση τιμή της αμόλυβδης πριν από ενάμιση μήνα ήταν 1,52 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση δέκα λεπτών, το πετρέλαιο κίνησης έχει αγγίξει το 1,33 ευρώ, με το πετρέλαιο θέρμανσης να βρίσκεται στο 1,10 ευρώ.

Κι ενώ η διανομή του πετρελαίου θέρμανσης λήγει στο τέλος του μήνα, με την πρόεδρο των βενζινοπωλών να υπογραμμίζει ότι όσοι θέλουν να προμηθευτούν πετρέλαιο έχουν τη δυνατότητα να το παραγγείλουν μέχρι τη Μεγάλη Πέμπτη 25 Απριλίου, η φετινή χρονιά δεν ήταν η αναμενόμενη για τους πρατηριούχους.

Στο μεταξύ, η πρόεδρος των πρατηριούχων της περιοχής Βασιλική Κοντοχρήστου εκφράζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ την ανησυχία της για την αυξητική τάση στις τιμές των υγρών καυσίμων σε διάστημα ενάμιση περίπου μήνα, αλλά και τη συνεπακόλουθη δυσφορία των καταναλωτών, που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του τζίρου.

«Παραμένουμε σε χαμηλά επίπεδα σε κατανάλωση και είμαστε τρίτοι στην Ευρώπη σε υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης μετά το Μονακό και το Λουξεμβούργο» σχολίασε, υπενθυμίζοντας ότι «όσο ανεβαίνουν οι τιμές, πέφτει η κατανάλωση».

Στο τέλος του περασμένου Οκτωβρίου η διεθνής τιμή του πετρελαίου βρισκόταν στα 77,7 δολάρια, αλλά μέσα στο δίμηνο που ακολούθησε κατρακύλησε στα χαμηλά επίπεδα των 50,44 δολαρίων το βαρέλι. Σε αυτό το διάστημα οι Ελληνες καταναλωτές είδαν με ικανοποίηση τις λιανικές τιμές των καυσίμων να υποχωρούν σε διαχειρίσιμα επίπεδα, όχι βέβαια λόγω κάποιας αλλαγής στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης ή στο ΦΠΑ, αλλά λόγω της πτώσης των διεθνών τιμών, που έμελλε να αυξηθούν λίγους μήνες μετά.

Τα αλλεπάλληλα υπομνήματα των επαγγελματιών στην κυβέρνηση για μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης δεν εισακούγονται μέχρι στιγμής, με αποτέλεσμα να παραμένει ανοιχτός ο φαύλος κύκλος της μικρής κατανάλωσης, με τον ειδικό φόρο να αντιστοιχεί στο 75% της τιμής των καυσίμων. «Αν τον μείωναν θα ήταν φθηνότερα τα καύσιμα για όλο τον κόσμο και πιο πολύ για τους επαγγελματίες που αναγκαστικά πρέπει να μετακινούνται καθημερινά» είπε η πρόεδρος των πρατηριούχων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου