ΤΟΠΙΚΑ

Εκτός πλαφόν καυσίμων η Μαγνησία

εκτός-πλαφόν-καυσίμων-η-μαγνησία-441586

Ο Νομός Μαγνησίας δεν περιλαμβάνεται στην απόφαση του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και αυτό διότι θεωρήθηκε ότι οι τιμές δεν είναι τόσο υψηλές, όσο σε ορισμένες παραμεθόριες περιοχές της χώρας. Ωστόσο χθες η τιμή της αμόλυβδης κινήθηκε μέχρι και 1,69 κατά μέσο όρο σύμφωνα με την Ένωση Πρατηριούχων Μαγνησίας.

Οι πρατηριούχοι του Βόλου επιμένουν ότι το πλαφόν μεμονωμένα δεν λύνει το πρόβλημα, όσο δεν ελέγχονται διυλιστήρια και οι πετρελαϊκές εταιρίες, με αφορμή την επίσημη ανακοίνωση του πλαφόν που επέβαλε το Υπουργείο σε 13 νομούς της χώρας.

Ο Νομός Μαγνησίας δεν περιλαμβάνεται στην απόφαση του Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και αυτό διότι θεωρήθηκε ότι οι τιμές δεν είναι τόσο υψηλές όσο σε ορισμένες παραμεθόριες περιοχές της χώρας. Ωστόσο χθες η τιμή της αμόλυβδης κινήθηκε μέχρι και 1,798 με μέσο όρο 1,634 στο Πολεοδομικό Συγκρότημα και ενώ στη Σκιάθο έχει ξεπεράσει προ πολλού τα 1,8 ευρώ σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του Υπουργείου!!!
«Το Υπουργείο καταφεύγει στη λήψη μέτρων που δεν απέδωσαν και στο παρελθόν. Η επιβολή πλαφόν θα είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα για τη συγκράτηση της τιμής καταναλωτή, εφόσον ίσχυε σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων (Διυλιστήρια, Εταιρείες Εμπορίας, πρατήρια), καθώς και αν συνοδευόταν από μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης» υπογράμμισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος των πρατηριούχων Μαγνησίας Άγγελος Τσαβές, εκφράζοντας την άποψη ότι οι πρατηριούχοι αρνούνται να δεχτούν το πλαφόν διότι θα είναι καταστροφικό ο πρατηριούχος να αγοράζει με τιμές υψηλότερες του πλαφόν και να πουλά φθηνότερα.
«Πρέπει να λειτουργήσουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους ώστε να συγκρατηθούν οι τιμές λιανικής. Πώς γίνεται μονίμως οι ανοδικές τάσεις στις διεθνείς τιμές των καυσίμων να καταγράφονται αμέσως στις τιμές λιανικής, ενώ οι όποιες μειώσεις να μην μειώνουν ποτέ τις τιμές»; ανταπαντούν ωστόσο οι καταναλωτές που αναγκάζονται κάθε φορά να βάζουν το χέρι όλο και πιο βαθιά στην τσέπη πληρώνοντας τα καύσιμα πλέον για χρυσάφι.
Η Γραμματεία Καταναλωτή που έχει συστήσει το ΕΚΒ τοπικά αναμένεται να αναλάβει πρωτοβουλίες άμεσα για το συγκεκριμένο θέμα καθώς πληθαίνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που πιέζουν και ζητούν να επεκταθεί το πλαφόν σε όλη τη χώρα.
«Δεν είναι δυνατόν να θεωρούν μονίμως θύματα τους καταναλωτές. Να επιβληθεί άμεσα πλαφόν ανώτερης τιμής σε όλα τα είδη καυσίμων και όχι μόνο στη βενζίνη. Να επιβληθεί με βάση τα πραγματικά κοστολογικά στοιχεία που αφορούν στην αγορά πρώτης ύλης από τα διυλιστήρια, το κόστος διύλισης και μεταφοράς και το λογικό κέρδος διυλιστηρίων και πρατηριούχων», σημειώνει με νόημα ο κ. Παπαδημόπουλος, καθώς και το ΕΚΒ καθημερινά γίνεται αποδέκτης δεκάδων διαμαρτυριών από τους εργαζόμενους και συνταξιούχους που ουσιαστικά είναι υποχρεωμένοι να ξοδεύουν τη μισή σύνταξη το μήνα για να εξασφαλίσουν καύσιμα θέρμανσης μέχρι πρότινος
Πηγές του Υπουργείου Οικονομικών που ρωτήθηκαν χθες το βράδυ από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, στο ερώτημα γιατί επιβλήθηκε τώρα το πλαφόν και όχι κατά την έξοδο του Πάσχα που οι εκδρομείς πλήρωσαν αδρά την έξοδο, η απάντηση ήταν ότι «δεν είναι πλαφόν εθνικό αλλά σε περιφερειακές ενότητες, στοχευμένο σε περιοχές όπου τεκμηριωμένα διαπιστώνονται υψηλά περιθώρια κέρδους στη λιανική και στη χονδρική τιμή.
 Το οικονομικό επιτελείο μάλιστα επιμένει να υποστηρίζει ότι στο μεγαλύτερο τμήμα της η αγορά καυσίμων λειτουργεί ανταγωνιστικά και έχει συμπιέσει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους της στο 5.5%. Δηλαδή από το 1.72 μέση εθνική τιμή, μόλις 9.5 λεπτά αποτελούν το περιθώριο κέρδους αθροιστικά για το χονδρεμπόριο και το λιανεμπόριο.
 
 
 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου