ΤΟΠΙΚΑ

Στις ελληνικές καλένδες οι κρουαζιέρες

στις-ελληνικές-καλένδες-οι-κρουαζιέρ-441753

Παραπέμπονται για το επόμενο καλοκαίρι οι παρεμβάσεις που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στο λιμάνι του Βόλου. Η υποδοχή των 53 κρουαζιερόπλοιων για το φετινό καλοκαίρι θα συνεχίσει να γίνεται από το γνωστό χώρο με την δέσμευση ωστόσο του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων ότι θα γίνουν παρεμβάσεις εξωραϊσμού του χώρου.

Η χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων φαίνεται να μην απέδωσε τα αναμενόμενα με βάση τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί, αν και κανείς δεν προέβη σε λεπτομέρειες παραπέμποντας όλοι στην ανακοίνωση που εξέδωσε το απόγευμα η αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η Αντιπρόεδρος της Βουλής Ροδούλα Ζήση, που εξαιτίας υποχρεώσεων στη Βουλή δεν παρέστη στη σύσκεψη έχοντας ωστόσο γνωστοποιήσει τις προτάσεις της στον Υπουργό, απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Θαλασσίων Περιοχών, κάλεσε τον κ. Διαμαντίδη να επισκεφτεί άμεσα το Βόλο, υπογραμμίζοντας ότι η « στρατηγική βιωσιμότητας και αναβάθμισης του Λιμένος Βόλου προϋποθέτει την ισόρροπη μεγέθυνση της περιβαλλοντικής, τουριστικής και εμπορικής ανάπτυξής του, ώστε να καταστεί πύλη της Ν.Α. Ευρώπης και του ευρωμεσογειακού χώρου και δεν επιτρέπονται οι αποσπασματικές και προσωρινές λύσεις στην προσέγγιση αυτής της στρατηγικής». Κάνει εξάλλου αναφορά στα νησιά των Β. Σποράδων που αντιμετωπίζουν προβλήματα λιμενικών υποδομών, ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και τεράστιες αγκυλώσεις στη δημιουργία και λειτουργία των υδατοδρομίων, με πολλές δυσμενείς επιπτώσεις στον τουρισμό και στην βιώσιμη ανάπτυξη.

Μεσοπρόθεσμα… ο τουρισμός κρουαζιέρας

Βασική απόφαση της σύσκεψης ήταν η τροποποίηση του Master Plan του λιμένος ώστε να ενισχυθούν οι προοπτικές του λιμένος Βόλου να υποστηρίξει τον τουρισμό κρουαζιέρας. Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση προβλέπεται: α) να απελευθερωθεί ο 1ος προβλήτας για τον τουρισμό κρουαζιέρας με μεταφορά στο 2ο προβλήτα των χρήσεων φορτοεκφόρτωσης χύδην φορτίων και δημητριακών και β) να μεταφερθεί το σκραπ στη χερσαία ζώνη του 3ου προβλήτα. Η απόφαση αυτή έχει μεν μεσοπρόσθεσμο χαρακτήρα, αλλά δημιουργεί νέα δυναμική για το λιμάνι του Βόλου, που χωρίς να υποβαθμίζει τις εμπορικές δραστηριότητές του, στρέφεται περισσότερο ανταγωνιστικά στο θέμα του τουρισμού κρουαζιέρας που αποτελεί και κεντρική κυβερνητική προτεραιότητα αλλά και σοβαρή κατεύθυνση του διεθνούς τουρισμού.

Σε ό,τι αφορά τη χρήση του κεντρικού προβλήτα για τη φιλοξενία των επτά (7) κρουαζιερόπλοιων μήκους μικρότερου των 160 μέτρων που αναμένονται στην τρέχουσα τουριστική περίοδο (τα υπόλοιπα 47 είναι μήκους άνω των 160 μέτρων και τεχνικώς δεν είναι εφικτός ο ελλιμενισμός τους στον κεντρικό προβλήτα), διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σοβαροί περιορισμοί ασφαλείας λόγω της εφαρμογής του διεθνούς κώδικα ασφαλείας λιμένων ISPS. Η εφαρμογή του εν λόγω πρωτοκόλλου θα επέβαλλε σύμφωνα με τον Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων την αδυναμία χρήσης κατά το διάστημα ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων, του λιμένος για τις ανάγκες των ακτοπλοικών συνδέσεων με τις Σποράδες, την απομάκρυνση των αλιευτικών σκαφών αλλά και τη διακοπή λειτουργίας του χώρου στάθμευσης. Ζητήθηκε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο χρήσης του κεντρικού προβλήτα χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια και συμφωνήθηκε να ενισχυθούν οι παρεμβάσεις ευπρεπισμού του τρέχοντος χώρου ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων αλλά και η ενίσχυση των δρομολογίων των λεωφορείων που θα μεταφέρουν τους επισκέπτες στην πόλη. Σημειώνεται ότι το σημείο που τώρα ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια καλύπτεται πλήρως σε ό,τι αφορά τον κώδικα ασφάλειας ISPS. Σε ό,τι αφορά στο μεσο/μακροπρόθεσμο πρόγραμμα ανάπτυξης του λιμένος, επιβεβαιώθηκε η προτεραιότητα για την τεχνική ωρίμανση του έργου του Γ’ Προβλήτα του λιμένος μέσα από τη συνεργασία της Περιφέρειας και του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Υπενθυμίζεται ότι για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει τεχνική μελέτη με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η ένταξη του στο ΕΣΠΑ. Τέλος σε ό,τι αφορά στη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία του λιμένος η σχετική κοινή υπουργική απόφαση έχει υπογραφεί από το ΥΠΕΚΑ και αναμένεται η υπογραφή της και από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, αφού όμως πρώτα εξετασθούν όλα τα περιθώρια αυστηροποίησης των όρων για την προστασία του περιβάλλοντος.

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου