ΤΟΠΙΚΑ

Φιλοτέχνησε τη διαδρομή ενός αιώνα του Συνεταιρισμού Ν. Αγχιάλου

φιλοτέχνησε-τη-διαδρομή-ενός-αιώνα-το-552911

Με την υπογραφή του Βολιώτη Γιάννη Παπαϊωάννου το μνημείο, τα αποκαλυπτήρια του οποίου έγιναν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Τη σφραγίδα του Βολιώτη εικαστικού Γιάννη Παπαϊωάννου φέρει το μνημείο τιμής στους πρωτεργάτες του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νέας Αγχιάλου «Η Δήμητρα», που κοσμεί την είσοδο των εγκαταστάσεων. Τα αποκαλυπτήρια του μνημείου πραγματοποιήθηκαν από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, ο οποίος παραβρέθηκε στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια του Συνεταιρισμού.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Το μνημείο, που φέρει εγχάρακτα τα ονόματα των πρώτων συνεταιριστών, έχει ύψος δύο μέτρα και πλάτος ενάμιση μέτρο, αναδεικνύοντας μέσα από τα βασικά υλικά που το συνέθεσαν, γρανίτη και ανοξείδωτο χάλυβα, τη στιβαρή παρουσία και τη δυναμική πορεία από τα πρώτα βήματα του Συνεταιρισμού μέχρι τη σημερινή εποχή.

«Μετά από πολλά προσχέδια και δοκιμές τελικά επέλεξα να χρησιμοποιήσω ως κυρίαρχα στοιχεία του μνημείου την πανάρχαια μορφή της αναθηματικής στήλης, στην οποία αναγράφηκαν όλα τα ονόματά των ιδρυτικών μελών του Συνεταιρισμού, καθώς και μία γυναικεία μορφή από τον τρύγο, που παραπέμπει στην εποχή και τα μέσα που υπήρχαν όταν ιδρύθηκε ο Συνεταιρισμός», ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο εικαστικός Γιάννης Παπαϊωάννου.

Την παράσταση συμπληρώνουν το λογότυπο του Συνεταιρισμού, καθώς και μία παραλλαγή του λογότυπου που χρησιμοποιήθηκε για τον εορτασμό των 100 χρόνων του Συνεταιρισμού.

«Πρότεινα τη μορφή της αναθηματικής στήλης γιατί πιστεύω πως σε πρώτη ανάγνωση ο μέσος θεατής αντιλαμβάνεται τον σκοπό του μνημείου καθώς διαχρονικά η στήλη έχει χρησιμοποιηθεί ακριβώς για αυτόν τον σκοπό», είπε.

Τέλος, επέλεξε να αποδώσει συμβολικά τη συμμετοχή των γυναικών στη μεγάλη προσπάθεια για τη δημιουργία του Συνεταιρισμού της Νέας Αγχιάλου στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, αναπαριστώντας τη μορφή τους την ώρα του τρύγου.

Εχοντας την πεποίθηση ότι στα μνημεία πρέπει να καταγράφεται και η εποχή της φιλοτέχνησής τους, χρησιμοποίησε ως υλικό τον κατεργασμένο ανοξείδωτο χάλυβα με φόντο τον μαύρο γρανίτη, προκειμένου να διατηρήσει την ιστορική μνήμη. «Αυτά τα υλικά πιστεύω ότι εξασφαλίζουν και τη μακροβιότητα του μνημείου» υπογράμμισε ο γνωστός καλλιτέχνης και συντηρητής έργων τέχνης, ο οποίος συγκαταλέγεται στους σημαντικούς εικαστικούς εκπροσώπους της περιοχής, με αξιόλογη καλλιτεχνική δράση.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου