ΤΟΠΙΚΑ

Ανδρέας Ζέρβας: «Νοικοκυρέψαμε τα ταμεία του Δήμου Βόλου»

ανδρέας-ζέρβας-νοικοκυρέψαμε-τα-ταμ-563759

Στα 19,5 εκατ. ευρώ το χρηματικό υπόλοιπο μέσα από έλεγχο των εξόδων και αύξηση των εσόδων

«Η δημοτική αρχή Βόλου κατόρθωσε μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών να νοικοκυρέψει τα δημοτικά ταμεία και αυτή τη στιγμή να έχει χρηματικό υπόλοιπο άνω των 19,5 εκατομμυρίων ευρώ, που της επιτρέπει να σχεδιάζει έργα και παρεμβάσεις προς όφελος των δημοτών», τονίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Αξιοποίησης Δημοτικής Περιουσίας και εκ νέου υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Βόλου με τον συνδυασμό «Νέα Εποχή – Νέα Δυναμική» με επικεφαλής τον δήμαρχο Αχιλλέα Μπέο, Ανδρέας Ζέρβας.

Παρά το γεγονός ότι η σημερινή δημοτική αρχή ανέλαβε το «τιμόνι» εν μέσω έντονης οικονομικής ύφεσης, κατόρθωσε σύμφωνα με τον κ. Ζέρβα όχι μόνο να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις διασφαλίζοντας στο ακέραιο τη λειτουργία του Δήμου Βόλου, αλλά να δημιουργήσει το ταμείο που του επιτρέπει να σχεδιάζει για το μέλλον.

«Τίποτα δεν είναι τυχαίο», σχολιάζει ο κ. Ζέρβας υπογραμμίζοντας ότι ο Δήμος είχε χρηματικό υπόλοιπο μέσα στην χρήση 2017 (υπ. αριθμ. 723/2018 ΑΟΕ) το ποσό των 19.519.383,75 € αυξημένο κατά 14,40 % σε σχέση με το 2016 που ανερχόταν στο ποσό των 17.062.534,20 €. «Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση είσπραξης των τακτικών εσόδων αλλά και στη μεγάλη μείωση των δαπανών καθώς ο Δήμος Βόλου εξασφαλίζει μεγάλες εκπτώσεις στα έργα και στις προμήθειες κάνοντας σωστές και πολλές διαγωνιστικές διαδικασίες», τονίζει.

Συγκεκριμένα, για τα έσοδα έγινε μεγάλη προσπάθεια για την είσπραξή τους και παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση το έτος 2017 συνολικά εισπράχθηκε το ποσό των 79.997.673,46 ευρώ ενώ ο στόχος ήταν το ποσό των 75.661.994,72 ευρώ, δηλαδή υπερκαλύφθηκε ο στόχος σε ποσοστό 5,73%. Το έτος 2018 εισπράχθηκε συνολικά το ποσό των 85.726.299,98 € ενώ ο στόχος ήταν το ποσό των 81.769.789,63 €, δηλαδή παρουσιάζεται θετική απόκλιση του στόχου σε ποσοστό 4,84%. Τα δε έσοδα παρελθόντων οικονομικών ετών αυξήθηκαν για το έτος 2017 κατά 31,82% και για το έτος 2018 κατά 13,56% από την αρχική στοχοθεσία του Δήμου.

Πέραν των εσόδων, μειώθηκαν σημαντικά και τα έξοδα. «Ο στόχος των δαπανών για τα έτη 2017 και 2018 αφορούσε στα ποσά των 75.411.994,66 € και 81.719.789,35 € αντίστοιχα, ενώ η εκτέλεσή τους για τα ανωτέρω έτη ανήλθε στα ποσά των 60.478.289,71 € και 65.597.488,44 € αντίστοιχα. Αυτό σημαίνει ότι έγινε μεγάλη μείωση των δαπανών κατά το έτος 2017 ύψους 14.933.704,95 € και το 2018 ύψους 16.122.300,91€», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.

Σημαντική παράμετρος για τη μείωση των εξόδων ήταν οι διαγωνιστικές διαδικασίες που έγιναν. «Οι προμήθειες όλων των ειδών και υπηρεσιών κατά τη διετία 2017-2018 διεξήχθησαν τηρώντας κάθε νόμιμη διαδικασία. Παράλληλα επιτεύχθηκε σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους του δήμου καθώς διενεργήθηκαν διαγωνιστικές διαδικασίες (συνοπτικοί, δημόσιοι και διεθνείς διαγωνισμοί) και συγκεκριμένα 29 στο έτος 2017, 37 στο έτος 2018, εκ των οποίων 24 συμβασιοποιήθηκαν το 2017 και 26 το 2018», τονίζει ο κ. Ζέρβας.

«Για το νοικοκύρεμα που πετύχαμε δεν έγινε καμία απολύτως έκπτωση. Αντιθέτως εξοφλήσαμε οικονομικές υποχρεώσεις, που χρόνιζαν και κρατούσαν σε οικονομική ομηρία επαγγελματίες που συνεργάστηκαν με τον Δήμο, αλλά και εργαζόμενους», σημειώνει ο ίδιος προσθέτοντας ότι «μετά από τις απαραίτητες ενέργειες τόσο της δημοτικής αρχής όσο και των υπηρεσιακών παραγόντων κατά τη διετία 2017 – 2018 ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η διαδικασία εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους, με επιχορήγηση που δόθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών και ανέρχεται στο ποσό των 1.094.991,00 €. Σημαντικό είναι ότι μέσω της διαδικασίας αυτής δόθηκαν χρήματα σε εργαζόμενους του Δήμου Βόλου, οι οποίοι είναι δικαιούχοι των ειδών ατομικής προστασίας που δεν έλαβαν τα χρήματα τους για το χρονικό διάστημα 2012 έως και 2015. Η χορήγηση αυτή σε χρήμα ανέρχεται στο ποσό των 170.792,77 € και αφορά σε 729 εργαζόμενους για το έτος 2012, σε 515 για το έτος 2013, σε 510 για το έτος 2014 και σε 6 εργαζόμενους για το έτος 2015».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου