ΤΟΠΙΚΑ

Αλλεπάλληλα κρούσματα κλοπών στον ΟΣΕ Βόλου

αλλεπάλληλα-κρούσματα-κλοπών-στον-οσ-576685

Εικόνες «βομβαρδισμού» στο δίκτυο του ΟΣΕ στον Βόλο. Σιδηροτροχιές ξηλωμένες, βαγόνια «μισοφαγωμένα», καλώδια ηλεκτροκίνησης κομμένα είναι ένα σύνηθες φαινόμενο στις ανενεργές γραμμές του ταλαιπωρημένου σιδηρόδρομου, που στα χρόνια της κρίσης αποτελεί εύκολη λεία για τους κλέφτες.

Από την αρχή του χρόνου διαπράχθηκαν δύο κλοπές, ενώ τα κρούσματα πέρυσι είχαν φτάσει στα δέκα. Ωστόσο δεν επρόκειτο παρά μόνο για τις κλοπές, που έγιναν αντιληπτές από περίοικους γειτονικών με τις γραμμές περιοχών, οι οποίοι αντιλήφθηκαν ύποπτη δράση.

Στην πραγματικότητα οι κλοπές είναι πολύ περισσότερες, αλλά δεν γίνονται άμεσα αντιληπτές. Ετσι οι μηνύσεις που κατατίθενται στην Εισαγγελία Βόλου για δολιοφθορά και κλοπές δεν έχουν αποτέλεσμα, καθώς οι μηνυτήριες αναφορές στρέφονται κατά παντός υπευθύνου και γι’ αυτό οι υποθέσεις είναι πολύ δύσκολο να διαλευκανθούν.

Ο σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης λέει ότι η ζημιά του σιδηροδρόμου από τα αλλεπάλληλα κρούσματα κλοπών είναι ανυπολόγιστη. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ πανελλαδικά φτάνει στα 7 δισ. δολάρια. Παρά τη μεγάλη ακίνητη περιουσία ο Οργανισμός είναι ευάλωτος και δεν μπορεί να προστατευθεί.

Σήμερα δεν υπάρχουν φύλακες στον ΟΣΕ. Οι τελευταίοι τρεις εκτελούσαν τα καθήκοντά τους μέχρι το 2005 και στη συνέχεια συνταξιοδοτήθηκαν χωρίς οι θέσεις τους να αναπληρωθούν ποτέ.

Εξάλλου στα χρόνια της κρίσης ο Οργανισμός υπέστη μία τεράστια μείωση προσωπικού πανελλαδικά. Αλλοτινές εποχές ο σιδηρόδρομος απασχολούσε 15.000 προσωπικό, ενώ σήμερα απασχολεί περί τα 700 άτομα. Πέραν αυτού δεν υπάρχει και το πλαίσιο προστασίας για τον σιδηρόδρομο. «Σε άλλες χώρες της Ευρώπης δεν μπορεί να διανοηθεί κανείς να διαπράξει κλοπή στον σιδηρόδρομο. Οι επιπτώσεις στους δράστες είναι πάρα πολύ σοβαρές με αφαίρεση ακόμη και του φορολογικού μητρώου, ενώ υπάρχει ειδική Αστυνομία που έχει αποκλειστικό έργο την αστυνόμευση των σιδηροδρόμων, η οποία είναι πιο δραστήρια και από το ΣΔΟΕ», σχολιάζει ο ίδιος.

Σε ανενεργές γραμμές τα κρούσματα

Οι δράστες χτυπούν στοχευμένα λαμβάνοντας μέτρα για τη προφύλαξή τους. Πίσω από τους κλέφτες εκτιμάται ότι κρύβονται μεγάλα κυκλώματα. Ετσι δεν βαδίζουν στα τυφλά. «Τι προάλλες έκλεβαν σιδηροτροχιές στην Μπουρμπουλήθρα. Δεν διαπράττουν κλοπές σε εν ενεργεία γραμμή, αλλά σιδηροτροχιές που δεν χρησιμοποιούνται στο δρομολόγιο και δεν βρίσκονται κοντά σε κατοικημένες περιοχές», εξηγεί ο σταθμάρχης. Στο λατομείο στο Σέσκλο που πριν από τέσσερα χρόνια κλέφτες συνελήφθησαν επ’ αυτοφώρω να κόβουν βαγόνια με φλόγιστρο οι περίοικοι κινητοποιήθηκαν έγκαιρα. Οι επιτήδειοι κόβουν ακόμη και τα βαγόνια, ενώ τελευταία στόχο τους αποτελούν και τα καλώδια ηλεκτροκίνησης που αποτελούνται από ένα είδος πανάκριβου μπρούντζου.

Ενεργοποίηση από εθελοντές

Δυστυχώς η φύλαξη του σιδηροδρόμου εναπόκειται στους ευαισθητοποιημένους πολίτες που αντιλαμβάνονται κάποιο ύποπτο κρούσμα ή στους εθελοντές του σιδηροδρόμου. Την Κυριακή 3 Μαρτίου οι εθελοντές του Μουσειακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλίας έπιασαν πράγματι έναν κλέφτη στα πράσα. Παρ’ ότι ο δράστης διέφυγε της σύλληψης, ταυτοποιήθηκε από την Αστυνομία και αναγνωρίσθηκε από τους εθελοντές στο Αστυνομικό Τμήμα Βελεστίνου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου