ΤΟΠΙΚΑ

Κερδίζει έδαφος το πλαστικό χρήμα ~ Στο 60% των καθημερινών αγορών

κερδίζει-έδαφος-το-πλαστικό-χρήμα-στο-578442

Οι καταναλωτές «χτίζουν» το αφορολόγητο με τη χρήση κάρτας ακόμη και στα αρτοποιεία

Σε κοινωνικό φαινόμενο έχει εξελιχθεί η χρήση του πλαστικού χρήματος, με το 60% των καταναλωτών να προμηθεύεται ακόμη και τα στοιχειώδη, όπως το ψωμί, με κάρτα, στην προσπάθειά της να «χτίσει» το αφορολόγητο. Παράλληλα αναμένεται να ανοίξει μέχρι τα τέλη του μήνα η πλατφόρμα για την υποβολή φορολογικών δηλώσεων, με τους φορολογούμενους να απευθύνονται στους φοροτεχνικούς για να διαπιστώσουν εάν έχουν καταφέρει να τεκμηριώσουν το αφορολόγητο.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Το πλαστικό χρήμα είναι ευρέως διαδεδομένο σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας, ενώ όπως ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Αλέκος Κεχαγιάς, εκπρόσωπος του Συλλόγου Οικονομολόγων Λογιστών Μαγνησίας, «γενικώς η τάση είναι αυξητική».

Επαγγελματίες και καταναλωτές υιοθετούν τη χρήση του POS και του πλαστικού χρήματος αντίστοιχα στην καθημερινότητά τους, ενώ σημείωσε ότι υιοθετείται από τους ιδιώτες και στον κλάδο των φοροτεχνικών. «Αρκετοί χρησιμοποιούν το πλαστικό χρήμα για να καλύψουν την αμοιβή των φοροτεχνικών όταν υποβάλλουν τη φορολογική δήλωση. Το ποσοστό δεν είναι γνωστό, αλλά είναι αυξανόμενο» είπε.

Πολλοί είναι εκείνοι που ζητούν επίσης πληροφορίες από τους φοροτεχνικούς σχετικά με το ποσό που απαιτείται για να τεκμηριώσουν το αφορολόγητο, με τη συντριπτική πλειονότητα των φορολογούμενων να έχει υιοθετήσει προ πολλού τη χρήση της κάρτας.

Ερωτηθείς σχετικά με τον χρόνο έναρξης της υποβολής φορολογικών δηλώσεων, ο κ. Κεχαγιάς ανέφερε ότι κατ’ εκτίμηση η πλατφόρμα αναμένεται να ανοίξει την επόμενη εβδομάδα.

Τι λένε οι επαγγελματίες

Την αυξητική τάση, που σημειώνεται στη χρήση της κάρτας, επιβεβαιώνουν από την πλευρά τους και οι επαγγελματίες. «Οι πιο πολλές συναλλαγές πραγματοποιούνται πλέον είτε με e banking, είτε με POS», αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Γιώργος Ζαφείρης, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, ο οποίος επισημαίνει ότι «το πλαστικό χρήμα κυριαρχεί και στον τουρισμό και κάθε χρόνο αυξάνεται». Η χρήση της κάρτας έχει επεκταθεί πλέον και στα αρτοποιεία, όπως υπογραμμίζει ο Κώστας Τσουράπας, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών, ωστόσο δεν είναι υψηλό το ποσοστό.

«Η χρήση του πλαστικού χρήματος παρατηρείται κυρίως στους κεντρικούς φούρνους και λιγότερο στα αρτοποιεία της γειτονιάς, όπου η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει ψωμί και αρτοσκευάσματα με τον παραδοσιακό τρόπο» είπε. Υπάρχουν, ωστόσο, περιπτώσεις καταναλωτών, οι οποίοι χρησιμοποιούν την κάρτα ακόμη και για ένα κουλούρι, μια τυρόπιτα ή μια φραντζόλα ψωμί.

Τα μάρκετ και τα εμπορικά καταστήματα ήταν οι πρώτες επιχειρήσεις που εγκατέστησαν POS από την έναρξη των κάπιταλ κοντρόλ για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Τα ποσοστά χρήσης της κάρτας αυξάνονται καθημερινά, με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολο Οντόπουλο να υπογραμμίζει ότι η συντριπτική πλειονότητα την έχει υιοθετήσει ακόμη και για μικρά ποσά της τάξης των 2 ή 3 ευρώ.

«Στην αρχή το πλαστικό χρήμα εξυπηρετούσε τους καταναλωτές στην περίοδο των κάπιταλ κοντρόλ και σταδιακά οι συναλλαγές, σε πολύ μεγάλο ποσοστό, γίνονται πλέον με πλαστικό χρήμα. Ο κόσμος είναι πλέον ευαισθητοποιημένος σε σχέση με το «χτίσιμο» του αφορολόγητου και υιοθετεί τις συναλλαγές με πλαστικό χρήμα στην καθημερινότητά του», επισήμανε ο πρόεδρος των εμπόρων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου