ΤΟΠΙΚΑ

3.244 Βολιώτες δεν έχουν ούτε τα βασικά

3-244-βολιώτες-δεν-έχουν-ούτε-τα-βασικά-584262

Για 1.464 οικογένειες του Βόλου μοναδικό στήριγμα για να επιβιώσουν αξιοπρεπώς αποτελεί το κοινωνικό παντοπωλείο του δήμου, απ’ όπου μπορούν να προμηθεύονται τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Για το 2018 εκδόθηκαν ισάριθμες οικογενειακές κάρτες, με τις οποίες οι δικαιούχοι προσέρχονται μία φορά τον μήνα για να παίρνουν τα απαραίτητα από τα ράφια του κοινωνικού παντοπωλείου. Ο αριθμός των καρτών αντιστοιχεί σε 3.244 δικαιούχους, εκ των οποίων οι 2.124 ενήλικες και 1.120 παιδιά (!), στοιχεία που δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος που υπάρχει στην πόλη και που ολοένα μεγαλώνει.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Δυστυχώς ο αριθμός των συμπολιτών, που βρίσκουν καταφύγιο για τα απαραίτητα της καθημερινότητας, αυξάνει. Τέλος Φεβρουαρίου, οπότε και άνοιξε εκ νέου η πλατφόρμα για αιτήσεις, κατατέθηκαν περί τις 50 αιτήσεις για οικογενειακές κάρτες, που αντιστοιχούν σε περίπου 400 δικαιούχους», ανέφερε η αντιδήμαρχος Κοινωνικών Υπηρεσιών Δέσποινα Κότογλου.

Προς το παρόν οι νέες αιτήσεις βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι δικαιούχοι του κοινωνικού παντοπωλείου δεν είναι άτομα που λαμβάνουν το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) ή το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων (ΤΕΒΑ). Πρόκειται για άτομα που βρίσκονται σε κατάσταση φτώχειας, είναι άνεργοι και που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν και προβλήματα υγείας και που σε κάθε περίπτωση αδυνατούν να στρώσουν στο σπιτικό τους ακόμη και το καθημερινό τραπέζι ή να προσφέρουν τα παιδιά τους τα απαραίτητα.

Με το καλαθάκι τους, όπως στο μάρκετ

Οι κάτοχοι των οικογενειακών καρτών του κοινωνικού παντοπωλείου στον Βόλο προσέρχονται στις εγκαταστάσεις μία φορά τον μήνα και γεμίζουν το καλάθι τους με τα απαραίτητα.

«Το κοινωνικό παντοπωλείο στον Βόλο είναι το μοναδικό που ο δικαιούχος δεν προσέρχεται για να πάρει μία σακούλα με τρόφιμα και να φύγει. Του δίνεται η δυνατότητα να πάρει το καλαθάκι του και να γεμίσει εκείνος με τα προϊόντα που του είναι απαραίτητα, σύμφωνα με τις ποσότητες που δικαιούται και ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειάς του. Οταν ολοκληρώσει περνά από το… «ταμείο», όπου υπογράφει μία κατάσταση με τα είδη που έχει λάβει, σαν «απόδειξη» και φεύγει. Είναι δύσκολο για έναν άνθρωπο, που είχε μία άλφα ποιότητα ζωής, ξαφνικά να πηγαίνει κάπου, να του δίνουν μία σακούλα με προϊόντα και να φεύγει. Σε εμάς ο ωφελούμενος συμμετέχει και διατηρεί την αξιοπρέπειά του», ανέφερε η κοινωνική λειτουργός της δομής κ. Αποστολία Τάσιου.

Οι υπάλληλοι η «ψυχή» της δομής

Μπαίνοντας κανείς στο κοινωνικό παντοπωλείο μπορεί να νιώσει όπως στο… σούπερ μάρκετ. Στα ράφια υπάρχουν τακτοποιημένα τα τρόφιμα, είδη γενικής καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής, για τη συσκευασία των οποίων φροντίζουν οι ίδιοι οι μόνιμοι υπάλληλοι, ενώ υπάρχει ξεχωριστό τμήμα με ρούχα, ανδρικά, γυναικεία και παιδικά, με παιχνίδια για τα παιδιά, ακόμη και με βρεφικά είδη. Οι υπάλληλοι του παντοπωλείου, Κώστας Στάμος και Ελένη Μαραϊδώνη, φροντίζουν να ταξινομούν τα είδη που κάνουν δωρεά πολίτες και επιχειρηματίες και να τα δίνουν εκεί που υπάρχει πραγματική ανάγκη.

Συγκινητικές στιγμές με παιδιά

«Φθάνοντας στο… ταμείο, η ανταμοιβή μας είναι το χαμόγελο που θα μας δώσουν οι ενήλικοι, το ευχαριστώ που θα μας πουν. Τα μικρά παιδιά είναι πιο εκδηλωτικά. Μας δίνουν φιλάκι, μου λένε ότι «είσαι η καλή μου νεράιδα», φτιάχνουν και μας χαρίζουν κάρτες με τις ευχαριστίες τους. Είναι πραγματικά πολύ συγκινητικό», ανέφερε η κ. Μαραϊδώνη.

Εκκληση ενόψει Πάσχα

«Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια οι ανάγκες μας καλύπτονται μέσα από τις δωρεές. Τώρα απευθύνουμε έκκληση σε όσους μπορούν να προσφέρουν ενόψει του Πάσχα. Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να προσφέρουμε τσουρεκάκια και λαμπάδες για τα παιδιά. Ηδη έχουμε έρθει σε επαφή με κάποιους ιδιώτες και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε», ανέφερε ο κ. Στάμος.

«Ο,τι γίνεται οφείλεται στο μεράκι των υπαλλήλων του κοινωνικού παντοπωλείου, που έχουν πραγματική διάθεση να προσφέρουν», σημείωσε από την πλευρά της η διοικητική υπάλληλος κ. Ρεβέκκα Τσιάμη.

Σύμφωνα με τη διευθύντρια Κοινωνικών Υπηρεσιών του Δήμου Βόλου, Μαρία Ζορμπά, το κοινωνικό παντοπωλείο ενισχύθηκε από τον Δεκέμβριο του 2017 ως προς τη λειτουργία του μέσω ΕΣΠΑ. «Ομως ως δομή λειτουργεί ήδη από το 2012 με ίδια μέσα και πόρους του Δήμου Βόλου που ενισχύουν δωρεές πολιτών, επιχειρήσεων και φορέων, αλλά και χορηγίες», σημείωσε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου