ΤΟΠΙΚΑ

Υπογράφηκε η σύμβαση της έρευνας για τις συνδυασμένες μεταφορές

υπογράφηκε-η-σύμβαση-της-έρευνας-για-τ-585745

Υπογράφηκε χθες η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και του ΕΡΓΟΣΕ για τις συνδυασμένες μεταφορές.

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου παρουσία του γενικού γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών, Θάνου Βούρδα.

Παρόντες ήταν και η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου και οι βουλευτές Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος και Μάκης Μπαλλής.

«Η Μαγνησία αποτελεί ένα σημαντικό σημείο της χώρας στο οποίο μπορεί να συνδυαστούν οι σιδηροδρομικές, οι αεροπορικές, οι λιμενικές και οι οδικές μεταφορές για να εξυπηρετήσουν τον στρατηγικό στόχο τόσο της ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας όσο και της ανάπτυξης σε τομείς όπως ο τουρισμός η βιομηχανία και η ενίσχυση της μεταφοράς», τόνισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας.

Σε αυτή την κατεύθυνση επισήμανε ότι αυτό το έργο της μελέτης σκοπιμότητας αναλαμβάνει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που είναι ένα από τα πολύ σημαντικά πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.

Στο πλαίσιο της μελέτης ο κ. Βούρδας είπε ότι ο συνδυασμός όλων των μεταφορών στη Μαγνησία θα τεκμηριωθεί και πρακτικά πόσο αναγκαίος είναι, εγγυώμενος ότι «δεν θα μείνουμε σε αυτό διότι από αυτή τη διαδικασία θα προκύψουν και όλα τα ζητούμενα». «Πιστεύω ότι είναι μία σημαντική στιγμή και για τη Μαγνησία αλλά και συνολικά γι’ αυτό τον κλάδο ανάπτυξης της χώρας», είπε ακόμη και τόνισε ότι «έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας».

Από την πλευρά του ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής Γιώργος Σταμούλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της συμφωνίας, τονίζοντας ότι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δεν είναι μόνο ένα κέντρο παραγωγής καινοτομίας αλλά και ένας φορέας διάχυσης αυτής της καινοτομίας.

Η εν λόγω συμφωνία είναι μείζονος σημασίας επισήμανε ακολούθως ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Περικλής Νικολάου.

«Τώρα πρέπει να δουλέψουμε όλοι πάνω σε αυτό προκειμένου να βελτιώσουμε τη ζωή των πολιτών», συμπλήρωσε.

«Εμείς σαν ΕΡΓΟΣΕ κατασκευάζουμε σιδηροδρομικά έργα. Τα σιδηροδρομικά έργα χρειάζονται μία συνεργασία με όλα τα μέσα. Αρα μία μελέτη ειδικά στη Θεσσαλία που είναι το κεντρικό σημείο της ηπειρωτικής Ελλάδας η οποία θα βοηθήσει τις συνδυασμένες μεταφορές πάνω απ’ όλα θα βοηθήσει το σιδηρόδρομο», είπε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης.

Μιλώντας για τα σημεία της μελέτης ο πρόεδρος του ΟΛΒ Παντελής Σκαγιάννης τόνισε ότι για πρώτη φορά στη Μαγνησία θα ερευνηθεί επιστημονικά κατά πόσο είναι σκόπιμο να ανοίξουμε μία διαδικασία που θα μεταφέρει εμπορικές δραστηριότητες του λιμανιού του Βόλου στον Αλμυρό και θα συνδέει τον Αλμυρό με το σιδηρόδρομο.

«Ταυτοχρόνως θα ερευνηθεί κατά πόσο χρειάζεται η περιοχή να έχει μία καινούργια δυναμική μεγάλη μαρίνα, ενώ θα διερευνήσουμε ξανά το τελεφερίκ που εκτίμησή μας είναι ότι αποτελεί πόλο έλξης στην κρουαζιέρα.

Σε όλο αυτό το πλαίσιο θα διερευνήσουμε ακόμη κατά πόσο και αν έχει νόημα να δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό κέντρο», συμπλήρωσε μεταξύ άλλων.

Τέλος η υφυπουργός Εσωτερικών Μαρίνα Χρυσοβελώνη χαιρέτισε με ανακοίνωσή της την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τις συνδυασμένες μεταφορές.

«Θυμίζω ότι με την τότε ιδιότητά μου ως υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, είχα συντελέσει ώστε να ξεκινήσουν και να εξεταστούν όλες οι δυνατότητες αξιοποίησης τόσο των υφιστάμενων δικτύων μεταφορών, αλλά και οι προοπτικές ανάπτυξής τους μέσω της διασύνδεσης του λιμανιού, με το αεροδρόμιο αλλά και τις δύο βιομηχανικές ζώνες του Βόλου, για την παροχή μεταφορικών υπηρεσιών προϊόντων και επιβατών», επισημαίνει μεταξύ άλλων.

Η κ. Χρυσοβελώνη δεν ήταν παρούσα στην υπογραφή της σύμβασης εξαιτίας της προγραμματισμένης από καιρό επίσκεψης της στις ΗΠΑ για να εκπροσωπήσει την χώρα στην 63η Σύνοδο του Ο.Η.Ε. για το Καθεστώς των Γυναικών, δεν κατέστη δυνατόν να είμαι παρούσα στην υπογραφή της σύμβασης.

Η έρευνα θα διεξαχθεί προς την κατεύθυνση να εξεταστεί επενδυτικό ενδιαφέρον και θα διαρκέσει ένα χρόνο με τη συμβολή τριάντα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και άλλα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας.

«Προεκλογική σκοπιμότητα» κρύβει η μελέτη για τις μεταφορές

Με αφορμή την υπογραφή της μελέτης για τις συνδυασμένες μεταφορές ο υποψήφιος βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Γιάννης Αναστασίου εξέδωσε ανακοίνωση.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση σημειώνει τα εξής: «Σε πανηγυρικό κομματικό – κυβερνητικό κλίμα ικανοποίησης για την μεγάλη προσφορά στον τόπο, υπογράφτηκε σήμερα παρουσία του Γ.Γ του Υπουργείου Υποδομών και του Δ/ντος Συμβούλου της ΓΑΙΟΣΕ η προγραμματική σύμβαση με τον ΟΛΒ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, για την εκπόνηση προμελέτης που «όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει» ένεκα του προεκλογικού χρόνου. Η προμελέτη θα δείξει έπειτα από έναν χρόνο εάν αξίζει να μελετηθεί κάποτε το εκτός τόπου και κόστους σήμερα έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού του Βόλου με το αεροδρόμιο(!) το οποίο μετά τις επικρίσεις που υπήρξαν, μέσα σε ένα μήνα -από τη προηγούμενη δηλ επίσκεψη Δέδε στο Βόλο- μεταμορφώθηκε σε διερεύνηση δημιουργίας «σιδηροδρομικής γραμμής από Βελεστίνο-Αερινό προς Αλμυρό για να μεταφέρει τα εμπορεύματα», καθώς και το τελεφερίκ προς τη Πορταρία ή τη Μακρυνίτσα και τα Χάνια -που ως προμελέτη έχει μελετηθεί στο παρελθόν από τον σημερινό Πρόεδρο του ΟΛΒ και αρμοδιότεροι να το ξαναμελετήσουν λογικά σήμερα είναι ο Δήμος και η Περιφέρεια που απουσίαζαν. Παράλληλα θα αναζητηθεί στο πλαίσιο της ίδιας προμελέτης, η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων από το λιμάνι του Βόλου στο λιμάνι του Αλμυρού (αν θα φύγει το σκραπ της Χαλυβουργίας δηλ;), η κατασκευή μαρίνας στο λιμάνι που προβλέπεται ήδη ως αναγκαιότητα στον υφιστάμενο σχεδιασμό του master plan του λιμένα (άρα απαιτείται μόνο η χωροθέτηση της), καθώς και η διερεύνηση της δημιουργίας Εμπορευματικού Κέντρου στην περιοχή, που προφανώς απαιτείται και ως αίτημα των τοπικών φορέων η αλήθεια είναι πως υφίσταται τουλάχιστον δύο δεκαετίες.

Η περίφημη προμελέτη σκοπιμότητας δυστυχώς είναι μόνον προεκλογικής σκοπιμότητας, την ώρα που η περιοχή αναμένει από τον κ. Δέδε και το Υπουργείο Υποδομών όχι προμελέτες έκθεση ιδεών, αλλά συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και χρηματοδοτήσεις, τόσο για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου μεταξύ Βόλου και Λάρισας όπως προβλέπεται ήδη από τον εθνικό σχεδιασμό, όσο και για την εκπόνηση μελετών & ωρίμανση σημαντικών έργων για τη πόλη του Βόλου, όπως η ολοκλήρωση του Περιφερειακού μέχρι την Αγριά και η σύνδεση του μέχρι τη Μπουρμπουλήθρα. Από τον δε Δ/νοντα Σύμβουλο της ΓΑΙΟΣΕ αναμένουμε την χρηματοδότηση της μελέτης σύνδεσης του δυτικού τμήματος του λιμανιού του Βόλου με τη σιδηροδρομική γραμμή στην Α’ ΒΙΠΕ, την δημιουργία Μουσείου Σιδηροδρόμου στον Κεντρικό Σταθμό της πόλης, την ανάπλαση του οικοπέδου του ΟΣΕ στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αγριας που υποβαθμίζει το κέντρο της και την δρομολόγηση σε συνεργασία με τον Δήμο Βόλου, του Μουτζούρη ή ενός τρένου τύπου τραμ ως τουριστικό αξιοθέατο σαν τον Μουτζούρη από τον Βόλο μέχρι την Αγρια. Η ανάπτυξη ενός τόπου δεν προχωρά έπειτα από τέσσερα χρόνια στην εξουσία με προεκλογικού τύπου προμελέτες».

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου