ΤΟΠΙΚΑ

Πτώση τζίρου 30% στην αγορά του Βόλου

πτώση-τζίρου-30-στην-αγορά-του-βόλου-600091

Προβληματισμένοι οι έμποροι ζητούν να αλλάξει η νομοθεσία που ισχύει

Με αρνητικό πρόσημο και πτώση τζίρου της τάξης του 30% κλείνει σήμερα η αυλαία των χειμερινών εκπτώσεων, που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα από τον εμπορικό κόσμο της περιοχής. Η καθοδική πτώση, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο, συνεχίστηκε και τον Φεβρουάριο, με τους εμπόρους να ζητούν σε επιτακτικούς τόνους να αλλάξει ο νόμος περί προσφορών και εκπτώσεων.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Κοινό αίτημα των εμπόρων, όπως διατυπώθηκε στη γενική συνέλευση της ΕΣΕΕΕ, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Αθήνα παρουσία εκπροσώπων από όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους, είναι η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και προσφορών και η επαναφορά του παλιού καθεστώτος.

«Ζητούμε να περιοριστεί το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων στον Φεβρουάριο για τις χειμερινές και τον Αύγουστο για τις θερινές» τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολος Οντόπουλος, αναφερόμενος στο κοινό αίτημα που προωθείται στα αρμόδια Υπουργεία.

Αναλύοντας τα δεδομένα που προκαλούν και επιτείνουν το αρνητικό κλίμα στην αγορά, ο κ. Οντόπουλος υπογράμμισε ότι «είναι συνδυασμός πολλών καταστάσεων. Κατ’ αρχάς δεν υπάρχει ρευστό, τόσο στα νοικοκυριά, όσο και στις επιχειρήσεις. Το κλίμα αβεβαιότητας που υπάρχει ενόψει εκλογών, τα εθνικά θέματα, η υψηλή φορολογία, ο ΕΝΦΙΑ, τα έξοδα θέρμανσης που ήταν υψηλά το δίμηνο Δεκέμβριος – Ιανουάριος, επιτείνουν το αρνητικό κλίμα στην αγορά» είπε.

Οι προσδοκίες των εμπόρων για τόνωση του τζίρου δεν επαληθεύτηκαν, με τον πρόεδρο των εμπόρων να υπογραμμίζει ότι «το 2018 ήταν το χειρότερο έτος της κρίσης, ενώ διαπιστώνουμε, με βάση το πρώτο δίμηνο του 2019, ότι χειροτερεύει η κατάσταση, διότι διαμορφώνονται νέα δεδομένα στην αγορά».

Αγωνιούν οι έμποροι

Το αίτημα της επανεξέτασης του θεσμού περί εκπτώσεων και προσφορών διατυπώνεται από την συντριπτική πλειονότητα των εμπόρων. Ενδεικτική είναι η άποψη που διατυπώνει ο Μιχάλης Σαμπεθάι, μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου, ο οποίος αναφέρει ότι «έτσι όπως έχει διαμορφωθεί το κλίμα, δεν βοηθά καθόλου τους εμπόρους, ούτε τις μικρές επιχειρήσεις».

Ο ίδιος αναφέρει ότι «η αγορά πρέπει να επανέλθει στα παλαιότερα δεδομένα, τότε που οι εκπτώσεις διαρκούσαν είκοσι μέρες τον Φεβρουάριο και είκοσι τον Αύγουστο αντίστοιχα. Πρέπει να επανεξεταστεί το θέμα των εκπτώσεων» είπε. Ο Μιχάλης Σαμπεθάι αποδίδει στην αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών και το γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας την πτωτική πορεία της αγοράς, εκφράζοντας, ωστόσο, την ελπίδα ότι «θα υπάρξει αύξηση το επόμενο δίμηνο. Αν η κίνηση είναι ανάλογη του Φεβρουαρίου, δεν έχουμε ελπίδα» υπογράμμισε.

Ανάλογες θέσεις διατυπώνει ο Βασίλης Γκιλομανάκης, μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου, ο οποίος τονίζει από την πλευρά του ότι «παρά τα υψηλά εκπτωτικά ποσοστά, το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι υποτονικό και όπως διαφαίνεται το 2019 ίσως είναι χειρότερη χρονιά».

Ο ίδιος εκτιμά ότι πρέπει να περιοριστεί το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα παλαιότερων εποχών. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, είναι πασιφανές ότι «ο κόσμος δεν έχει χρήματα. Βλέπουμε ότι ο καταναλωτής θεωρεί πολυτέλεια να αγοράσει είδη ένδυσης. Δεν φτάνουν τα χρήματα του κόσμου και για μας είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση. Με αυτές τις συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη η επαγγελματική μας επιβίωση» επισημαίνει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου