Σταθμός ηλεκτρικής ταχυφόρτισης στον Βόλο

Τελευταία ενημέρωση: 2019-03-01, 15:37:53
Σταθμός ηλεκτρικής ταχυφόρτισης στον Βόλο

Εντός του Μαρτίου βγαίνει η προκήρυξη της μελέτης για το ΣΒΑΚ, που θα αποτελέσει τη «Βίβλο» της βιώσιμης αστικής κινητικότητας

 

Ο πρώτος σταθμός ηλεκτρικής ταχυφόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργεί τους τελευταίους μήνες στον Βόλο. Ο σταθμός εγκαταστάθηκε στον χώρο στάθμευσης του ξενοδοχείου Ξενία από τον Δήμο Βόλου και σύμφωνα με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας Κων. Καραγιάννη παρουσιάζει επισκεψιμότητα δύο με τρεις φορές την εβδομάδα από ηλεκτρικά αυτοκίνητα επισκεπτών της πόλης που σπεύδουν να φορτίσουν τα ηλεκτρικά τους… ρεζερβουάρ.

Ο συγκεκριμένος σταθμός δεν θα είναι ο μοναδικός. «Εξετάζεται η δημιουργία ενός πλέγματος σταθμών δεδομένου ότι η ηλεκτροκίνηση έρχεται δυναμικά στο προσκήνιο. Στο ίδιο πλαίσιο εξετάζεται και η προμήθεια μέσα από χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ηλεκτροκίνητου στόλου οχημάτων που θα χρησιμοποιείται για υπηρεσιακούς λόγους», αναφέρει ο κ. Καραγιάννης.

Σύμφωνα με τον ίδιο προς το παρόν στον Βόλο δεν έχει καταχωρηθεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο δημότη, όμως «για να πάρεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι θα υπάρχουν σημεία τροφοδοσίας».

Η υιοθέτηση της καλής διεθνούς πρακτικής της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μία από τις παρεμβάσεις υπέρ της Βιώσιμης Κινητικότητας που προωθεί ο Δήμος Βόλου στο πλαίσιο του νέου ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) που θα αποτελέσει τη νέα «Βίβλο» του κυκλοφοριακού στην πόλη. Οι παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στον Δήμο Βόλου παρουσιάστηκαν από τον κ. Καραγιάννη σε συνέδριο για τη «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στις Ελληνικές Πόλεις», που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στη Λάρισα.

Από το βήμα του συνεδρίου ο κ. Καραγιάννης ανακοίνωσε ότι ο Δήμος Βόλου που είναι ο πρώτος και μοναδικός ΟΤΑ στη χώρα που έχει διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας, βρίσκεται στο τελικό στάδιο δημοπράτησης του ΣΒΑΚ, με χρηματοδότηση 130.000 από το «Πράσινο Ταμείο». Η μελέτη αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στον Μάρτιο, έως το καλοκαίρι και να ξεκινήσει να συντάσσεται και παράλληλα να γίνονται οι διαβουλεύσεις με στόχο το 2020 τέτοια εποχή η μελέτη να είναι παραδοτέα.

Πάνω στη μελέτη θα «κουμπώσουν» παρεμβάσεις που ήδη γίνονται στον Δήμο Βόλου. Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στους τρεις κυκλικούς κόμβους που έχουν ήδη ολοκληρωθεί και στον τέταρτο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο ύψος του Δημαρχείου, υπογραμμίζοντας ότι με επιτόπιες μετρήσεις διαπιστώθηκε καλύτερη κυκλοφοριακή ροή, μείωση των επιπέδου θορύβου και εκμηδενισμός των τροχαίων ατυχημάτων.

Στο ίδιο πλαίσιο, παρουσίασε τη δημιουργία λεωφορειόδρομων σε Ιάσονος και Δημητριάδος, στην αναδιάρθρωση των δρομολογίων, τη χωροθέτηση νέων σταθμών λεωφορείων και την αναδιαμόρφωση αφετηριών σε συνεργασία με την Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου Α.Ε., όπως και την ενεργοποίηση νέων σταθμών πάρκινγκ υπογραμμίζοντας ότι εντός του 2019 θα έχει ολοκληρωθεί ο υπερσύγχρονος σταθμός στάθμευσης στη Φιλελλήνων.

Αναφέρθηκε ακόμη στη δέσμευση θέσεων στάθμευσης αποκλειστικά για ΑμεΑ οι οποίες πρόσφατα βάφτηκαν με έντονο μπλε χρωματισμό για να είναι εύκολα αναγνωρίσιμες, παρέμβαση που μείωση κατακόρυφα την παραβατικότητα.

Εστίασε στη δημιουργία ανεμπόδιστων διαδρομών για πεζούς και ΑμεΑ, με πρώτη αυτή που δημιουργείται στην οδό Ιωλκού, στον σχεδιασμό του νέου δικτύου ποδηλατοδρόμων η μελέτη του οποίου ήταν η πρώτη που εκπονήθηκε από ελληνική υπηρεσία με βάση τη νέα νομοθεσία, αλλά και στα νέα ποδηλατοστάσια που έχουν χωροθετηθεί στην πόλη. Στα παραπάνω θα κουμπώσουν και σταθμοί αυτόματης διάθεσης 100 ποδηλάτων, πέντε εκ των οποίων θα είναι για άτομα με αναπηρίες.

Αναφορά έγινε και στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό διαμόρφωσης των παρόχθιων του Κραυσίνδωνα σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας με διαμόρφωση ποδηλατοδρόμων, χώρων πρασίνου και αναψυχής. «Πρόκειται για μία σημαντική παρέμβαση, ένα έργο πνοής με συνολικό μήκος 6.000 μέτρων», είπε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο πλαίσιο της τόνωσης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, ο Δήμος Βόλου προχώρησε σε οριζόντιες διαγραμμίσεις για την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στην απομάκρυνση περιπτέρων από τα πεζοδρόμια, ενώ με συχνές δράσεις ενημερώνει και ευαισθητοποιεί μαθητές σε ζητήματα κυκλοφοριακής αγωγής.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
1
=