ΤΟΠΙΚΑ

Χιλοπαιγμένο σύστημα πρόσβασης

χιλοπαιγμένο-σύστημα-πρόσβασης-446051

«Χιλιοπαιγμένο έργο» που μετατρέπει τις δύο τελευταίες λυκειακές τάξεις σε προθάλαμο για το Πανεπιστήμιο χαρακτήρισε το Νέο Λύκειο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας ο εκπαιδευτικός αναλυτής και δημοσιογράφος Χρήστος Κάτσικας, ο οποίος μίλησε χθες σε εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με θέμα «Η Εκπαίδευση στο στόχαστρο – Η απάντησή μας».

Στις αλλαγές που θέλει να επιβάλλει το Υπουργείο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κυρίως στο Λύκειο αλλά και στη γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση, όπως είναι οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, επικεντρώθηκε η χθεσινή εκδήλωση.

Ο Χρήστος Κάτσικας αναφέρθηκε στο Νέο Λύκειο, τονίζοντας ότι εντοπίζει δύο κύρια αρνητικά σημεία, τα οποία και είναι η επιστροφή στα φροντιστήρια και η μετατροπή του Λυκείου σε προθάλαμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Από τη μία με τις αλλαγές που προωθούνται η κυβέρνηση βάζει ξανά στο παιχνίδι τα φροντιστήρια, ιδιαίτερα στο πρώτο πανεπιστημιακό έτος. Από την άλλη το Νέο Λύκειο καθιστά τη δεύτερη και την τρίτη τάξη ως τον απόλυτο προθάλαμο πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην εξασφαλίζουν μια γενικότερη μόρφωση, αλλά μια αντίστοιχη εξειδικευμένη. Πρόκειται για την απόλυτη εξειδίκευση από τη μικρή ηλικία, με συνέπεια τα παιδιά να μην μπορούν να πατούν στα πόδια τους», τόνισε ο κ. Κάτσικας.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως το ζητούμενο δεν είναι η εξειδικευμένη μόρφωση αλλά η γενική και σφαιρική γνώση, καθώς τα παιδιά χρειάζονται και τα Μαθηματικά και τη Φυσική και τη Χημεία, αλλά και τα Αρχαία Ελληνικά και την Ιστορία.

Στην εκδήλωση μίλησε και ο γενικός σύμβουλος της ΑΔΕΔΥ Θανάσης Τσιριγώτης, ο οποίος επικεντρώθηκε στις επιπτώσεις που θα έχουν οι οποιεσδήποτε αλλαγές σε ολόκληρο τον εκπαιδευτικό κλάδο. «Είναι ξεκάθαρο πια ότι η εκπαίδευση κινείται στον αστερισμό του μνημονίου», σημείωσε και πρόσθεσε ότι «απαιτείται ένα σχολείο φτηνό, ευέλικτο και αποδοτικό».

Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, ο κ. Τσιριγώτης τόνισε ότι πρέπει να κάνουν την έξοδο τόσο προς τον εργαζόμενο κόσμο, όσο και προς τα παιδιά προκειμένου να βρουν το απαιτούμενο κουράγιο για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και κατέληξε ότι «ρόλο σε αυτή την επιδιωκόμενη έξοδο μπορεί να παίξει μια μαχόμενη Αριστερά».

Τέλος ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Τάκης Πολίτης αναφέρθηκε στην υποβάθμιση που βρίσκεται στο κατώφλι της παιδείας, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση με την πολιτική που ακολουθεί απαξιώνει την Παιδεία και αυτή η απαξίωση αφορά σε ολόκληρη την κοινωνία. Ουσιαστικά προωθεί μια Παιδεία όλο και περισσότερο υποβαθμισμένη, τόσο γνωστικά, όσο και κοινωνικά».

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου