ΤΟΠΙΚΑ

Μαθητής παραμένει αβοήθητος από την αρχή της σχολικής χρονιάς

μαθητής-παραμένει-αβοήθητος-από-την-α-607347

Η νομοθεσία δεν έχει καμία πρόβλεψη για τη στήριξη μαθητών μέσα στο σχολείο, εκτός αν έχουν αυτισμό ή κινητικά προβλήματα

Το δικό του δράμα ζει μικρούλης μαθητής Δημοτικού Σχολείου στο πολεοδομικό συγκρότημα. Σοβαρά προβλήματα στον οικογενειακό του περίγυρο έχουν σημαδέψει την παιδική του ψυχή, με αποτέλεσμα όταν βρίσκεται στο σχολείο να εκδηλώνει επιθετική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές του, αλλά και εκπαιδευτικούς. Είναι ο δικός του τρόπος να αντιδράσει σε καταστάσεις που ζει, χωρίς να έχει καμία ουσιαστική στήριξη από την Πολιτεία, καθώς η «ομπρέλα» της νομοθεσίας για τη στήριξη μαθητών με προβληματικές συμπεριφορές είναι συγκεκριμένης… εμβέλειας.

Ο μικρούλης από την έναρξη της σχολικής χρονιάς εκδηλώνει κατά διαστήματα επιθετική συμπεριφορά, που έχει προβληματίσει τόσο τους γονείς μαθητών που φοιτούν στο ίδιο σχολείο, όσο και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, που προσπαθούν να σταθούν στο πλευρό του μαθητή και να τον βοηθήσουν με ό,τι μέσα έχουν.

Για τον μικρό μαθητή η συμπεριφορά του φαίνεται να είναι τρόπος αντίδρασης σε καταστάσεις που βιώνει. Παίρνει το κολατσιό συμμαθητών του και το πετά, τους τραβά τα μαλλιά, έφθασε να πιάσει ένα άλλο παιδί από τον λαιμό. Η επιθετική συμπεριφορά δεν εξαντλείται μόνο στα διαλείμματα. Ακόμη και μέσα στην τάξη παίρνει βιβλία και τα σκίζει, μια φορά γύρισε το δάχτυλο μιας δασκάλας με αποτέλεσμα να χρειαστεί να πάει στο Νοσοκομείο.

Εκπαιδευτικοί, αλλά και γονείς προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με την οικογένεια του μικρού για να λυθεί το πρόβλημα της επιθετικής συμπεριφοράς. Μάλιστα η ανάγκη υποστήριξης του μικρούλη αποτέλεσε και το κύριο θέμα της πρώτης συνεδρίασης του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων των μαθητών του σχολείου. «Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε να αλλάξει το παιδί σχολικό περιβάλλον. Πρέπει όμως να βοηθηθεί», ανέφερε γονέας που επικοινώνησε με τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ.

Οι πιέσεις στρέφονται προς τη διεύθυνση του σχολείου προκειμένου να δώσει λύση.

Το παιδί έχει περάσει από την επιτροπή του ΚΕΣΥ (Κέντρο Συμβουλευτικής και Υποστήριξης), δεν του έχει διαγνωστεί όμως κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα. Το παιδί χαρακτηρίζεται απλώς επιθετικό και έχει αφεθεί στην… τύχη του. Με αυταπάρνηση εκπαιδευτικοί προσπαθούν να το βοηθήσουν για να μπορέσει να ισορροπήσει στο σχολικό περιβάλλον.

Αίτημα που κατατέθηκε «μετ’ επιτάσεως» από τη διεύθυνση του σχολείου προκειμένου να ενισχυθεί με βοηθητικό προσωπικό, ώστε και ο μαθητής να έχει τη στήριξη που χρειάζεται και το σχολείο να μπορεί να λειτουργήσει ομαλά, έπεσε στον… τοίχο της νομοθεσίας και απορρίφθηκε τον περασμένο Ιανουάριο.

Για να δικαιολογηθεί εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, ο μαθητής θα πρέπει να είναι αυτιστικός και για να εγκριθεί αίτημα βοηθητικού προσωπικού το παιδί θα πρέπει να έχει κινητικά προβλήματα. Για τις περιπτώσεις επιθετικών παιδιών, που και πάλι χρήζουν υποστήριξης, ο νομοθέτης δεν έχει… καμία πρόβλεψη και το παιδί εξακολουθεί να μένει αβοήθητο.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου