Γιορτή ρομποτικής για μικρούς και μεγάλους στον Βόλο

Τελευταία ενημέρωση: 2019-02-04, 19:37:17
Σε ένα ανοιχτό εργαστήρι ρομποτικής μετατράπηκε ο θόλος
Γιορτή ρομποτικής για μικρούς και μεγάλους στον Βόλο

Ανοιχτά εργαστήρια από φοιτητές και εκπαιδευτικούς εισήγαγαν μικρούς και μεγάλους στη μαγεία της ρομποτικής στο περιθώριο παγκόσμιου διαγωνισμού

 

Μία πραγματική γιορτή για τη ρομποτική αποτέλεσε η προκριματική φάση του παγκόσμιου διαγωνισμού ρομποτικής First Lego League, που διεξήχθη προχθες στο κτίριο «Παπαστράτος» υπό την ευθύνη της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 100 μαθητές σε έντεκα ομάδες απ’ όλη τη Θεσσαλία, ωστόσο οι συμμετοχές ήταν πολλαπλάσιες από παιδιά κάθε ηλικίας που συνοδευόμενα από τους γονείς τους συμμετείχαν στα ανοιχτά εργαστήρια που στήθηκαν στον θόλο και μυήθηκαν στις αρχές της ρομποτικής και των φυσικών επιστημών.

Μαθητές, αλλά και μεγάλοι που συμμετείχαν στα εργαστήρια είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν το δικό τους ρομποτάκι από lego και να διαπιστώσουν αν μπορεί να πάρει… ζωή, να δουν από κοντά ένα κανονικό ρομπότ και πώς λειτουργεί και να απαντήσουν σε προβλήματα Φυσικής.

Φοιτητές του εργαστηρίου ρομποτικής του τμήματος Πληροφορικής Λαμίας διέθεσαν οκτώ κιτ και ισάριθμα τάμπλετ και κάλεσαν τα παιδιά και τους γονείς τους να κατασκευάσουν τα δικά τους ρομπότ. Ενα ψάρι, ένα φίδι, μία μηχανή σεισμού ήταν μερικά από τα ρομποτάκια που δημιουργήθηκαν, με τον φοιτητή Βαγγέλη Καράγκο να επισημαίνει ότι «μέσα από αυτό οι συμμετέχοντες δεν απέκτησαν απλώς μια πρώτη επαφή με τα Μαθηματικά και τη Φυσική, αλλά κλήθηκαν να λύσουν προβλήματα που απαντά κανείς και στην καθημερινότητα».

Η ρομποτική κερδίζει συνεχώς έδαφος σύμφωνα με τον υπεύθυνο της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιώργο Πρώια

Πειράματα με το νερό κι όχι μόνο διεξήχθησαν στο ανοιχτό εργαστήριο που έστησαν φοιτητές του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του τμήματος Προσχολικής Αγωγής, μυώντας τους μαθητές στα μυστικά της Φυσικής.

Υπήρχαν επίσης εργαστήρια κατασκευής ημερολογίων με θέμα το Διάστημα, που οι μαθητές έπαιρναν μαζί τους ως δώρο, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της ομάδας TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Γιώργο Πρώια.

Ο φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής Βαγγέλης Καράγκος υποστήριξε τα παιδιά στη δημιουργία των δικών τους ρομπότ από lego

Attraction όμως αποτέλεσε το πραγματικό ρομπότ που έφερε από την Αθήνα ομάδα ρομποτικής αποτελούμενη από τον ερευνητή και ιδιώτη μηχανικό Δημήτρη Τσατραφίλη και τον εκπαιδευτικό και προπονητή του First Global (Ολυμπιάδα Ρομποτικής) Τάσο Κόλλια. Μπορεί να μην ήταν το ανθρωποειδές σε μέγεθος κανονικού ανθρώπου, καθώς λόγω του όγκου του ήταν δύσκολο να μετακινηθεί σε αυτή τη φάση, ήταν όμως το ρομπότ με το οποίο η ομάδα έλαβε μέρος στον διαγωνισμό στο Μεξικό το περασμένο καλοκαίρι. «Εδώ δεν μιλάμε για ρομπότ με lego, αλλά για ένα ρομπότ με μεταλλικά εξαρτήματα, γρανάζια, κινητήρες, αισθητήρες, κοντρόλερς», ανέφερε ο κ. Κόλλιας. Το ρομπότ λειτουργεί ως διακομιστής ενέργειας, όπως και το θέμα του διαγωνισμού στο Μεξικό και έχει τη δυνατότητα να παίρνει και να μεταφέρει κύβους που αντιπροσωπεύουν την ενέργεια και να τους πηγαίνει σε συγκεκριμένο σημείο, εκτελώντας εντολές να πιάνει ηλιακά πάνελ κι επίσης να τα μεταφέρει σε προκαθορισμένο σημείο, αλλά και να θέτει σε λειτουργία μία ανεμογεννήτρια.

Πειράματα Φυσικής από την ομάδα του εργαστηρίου φυσικών επιστημών του τμήματος Προσχολικής Αγωγής

Την ώρα που το κοινό, μικροί και μεγάλοι, συμμετείχε στα εργαστήρια, οι 100 διαγωνιζόμενοι χωρισμένοι σε 11 ομάδες συνεργάζονταν για να λύσουν προβλήματα με θέμα το Διάστημα και να εκτελέσουν αποστολές με τα ρομπότ, στοχεύοντας μέσα από τη συνεργασία στη συγκέντρωση όσο το δυνατό υψηλότερης βαθμολογίας που θα τους δώσει το εισιτήριο πρόκρισης στην επόμενη φάση.

Attraction αποτέλεσε το πραγματικό ρομπότ που έφεραν από την Αθήνα ο ερευνητής - μηχανικός Δημήτρης Τσατραφίλης και ο εκπαιδευτικός και προπονητής του First Global Τάσος Κόλλιας

Οπως σημείωσε ο κ. Πρώιας, η ρομποτική τα τελευταία χρόνια προσελκύει ολοένα και περισσότερους μαθητές. Κι αυτό γιατί προσφέρει βιωματική μάθηση. «Οι μαθητές μαθαίνουν Φυσική και Μαθηματικά με παιγνιώδη τρόπο και ταυτόχρονα συνεργάζονται για να επιτύχουν τον στόχο τους. Πολλά παιδιά μέσα από τη ρομποτική κατάφεραν να ξεκλειδώσουν τις ικανότητες και το ταλέντο τους», ανέφερε ο κ. Πρώιας.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
8
=