ΤΟΠΙΚΑ

Καταγγελία για νοθεία καυσίμων

καταγγελία-για-νοθεία-καυσίμων-448452

Σκάνδαλο που αφορά λαθρεμπόριο και νοθευμένα καύσιμα στο Στρατό κατήγγειλε ο πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Σούρλας που μετά από έρευνα μηνών και παρέμβαση του Αρείου Πάγου κατέθεσε χθες όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων ζητώντας την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης.
Σύμφωνα με το πολυσέλιδο ενημερωτικό σημείωμα με σημαντικά στοιχεία που ο πρώην βουλευτής κατέθεσε στην Επιτροπή Διαφάνειας από αναλύσεις δειγμάτων πετρελαίου κίνησης, που προμηθεύονται από τις ένοπλες δυνάμεις οι υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος για την κίνηση των οχημάτων τους, προέκυψε ότι το πετρέλαιο βρέθηκε μη κανονικό – νοθευμένο.
Διαπιστώθηκε συγκεκριμένα ότι περιέχει νερό που ανέρχεται μέχρι και στα 67.000 mg/kg ενώ το ανώτερο επιτρεπτό όριο είναι τα 200 mg/kg, επίσης περιέχει θείο μέχρι και 2356 mg/kg όταν το ανώτερο προβλεπόμενο όριο είναι τα 50 mg/kg. Όπως μάλιστα επισημαίνεται είναι νοθευμένο, «με πετρέλαιο λαθραίας εισαγωγής ή πετρέλαιο που έχει υποστεί κατεργασία καταστροφής του χρώματος και του ιχνηθέτη» και ότι «τέτοιο πετρέλαιο κίνησης δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί στη εσωτερική αγορά». Και όμως, όπως υποστηρίζει ο κ. Σούρλας συνεχίζει να κυκλοφορεί προκλητικά και απρόσκοπτα και μάλιστα όπως προκύπτει από πρόσφατη χημική ανάλυση (του 2011), με οχταπλάσια περιεκτικότητα σε θείο από το επιτρεπόμενο όριο.
Οι επιπτώσεις από το συγκεκριμένο «σκάνδαλο» είναι τόσο οικονομικές όσο και βλαπτικές για την υγεία και το περιβάλλον αφού βάση επιστημονικών εκτιμήσεων το πετρέλαιο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο βλάπτει τα δάση, τις λίμνες, τα κτίρια και τα μνημεία, προκαλεί βλάβες στους κινητήρες και στα συστήματα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων όπως επίσης αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και αυξάνει την θνησιμότητα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η διαδικασία προμήθειας καυσίμων από τις ένοπλες δυνάμεις γίνεται βάση απόφασης που εξέδωσε το Φεβρουάριο του 1969 ο δικτάτορας Γ. Παπαδόπουλος ως υπουργός Άμυνας, ο Ν. Μακαρέζος του συντονισμού και Αλέξανδρος Α. Ανδριτσόπουλος Οικονομικών.
Ο πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής έχει ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα από τον Ιανουάριο του 2007 όταν όπως αποκαλύπτει καθ’ υπόδειξη του Υπουργού Άμυνας κατέθεσε σχετικό φάκελο στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και στη στρατιωτική Δικαιοσύνη.
Δεν δόθηκαν ωστόσο ποτέ απαντήσεις ποια είναι τα αποτελέσματα της δικαστικής διερεύνησης, εάν προέκυψε ότι τα νοθευμένα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα οχήματα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής δεν προέρχονταν από δεξαμενές των ενόπλων δυνάμεων από πού τα προμηθεύονταν, αλλά και σε ποιες ενέργειες προέβησαν οι αρμόδιες υπηρεσίες μετά τη διαπίστωση νοθείας και ποιες κυρώσεις επιβλήθηκαν δεδομένου ότι η νοθεία ήταν γεγονός αναμφισβήτητο.
Αντίθετα σύμφωνα με τον κ. Σούρλα το Υπουργείο Οικονομίας το Μάιο του 2009 παρέλαβε δύο σκάφη αντιλαθρεμπορικά («Ποσειδών» και «Ερμής») αξίας 2 περίπου εκατομμυρίων ευρώ για τις τελωνειακές υπηρεσίες, τα οποία ωστόσο όχι μόνο δεν χρησιμοποιήθηκαν μέχρι σήμερα, αλλά δαπανώνται και χρήματα για τον λιμενισμό τους.
«Πρέπει να τεθεί τέρμα στην αθλιότητα, την ασυδοσία και την τρομοκρατία από κάποιους μεγιστάνες του πλούτου που με τους μηχανισμούς που διαθέτουν και το άφθονο κλεμμένο χρήμα πιστεύουν ότι μπορούν όλους να τους καθυποτάξουν στα άνομα συμφέροντα τους. Πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από όσους με πράξεις και παραλείψεις ζημίωσαν το δημόσιο. Το λαθρεμπόριο των καύσιμων, η νοθεία στα καύσιμα ιδιαίτερα στην εποχή της μεγάλης κρίσης που διέρχεται η χώρα θέτει όλους ενώπιων ευθυνών, την κυβέρνηση, τα κόμματα, τη Βουλή και τις δικαστικές αρχές», σημειώνει σε δήλωσή του ο κ. Σούρλας που επίσης εκτιμά ότι τα ποσά «διέφυγαν» αν τα εισέπραττε το κράτος δεν θα χρειαζόταν περικοπή συντάξεων και μισθών και θα είχε αντιμετωπιστεί και ένα μέρος του χρέους, αφού η απώλεια δημοσίων εσόδων από τη φοροδιαφυγή ξεπερνάει τα 3 δις το χρόνο και άγνωστο πόσες δεκάδες δις μέχρι σήμερα από τη νοθεία.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου