ΤΟΠΙΚΑ

Κόκκινη γραμμή η ασφαλιστική κάλυψη στις εξετάσεις οδήγησης

κόκκινη-γραμμή-η-ασφαλιστική-κάλυψη-σ-650658

Περίμεναν επί χρόνια ένα καινούργιο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος εξετάσεων στην οδήγηση και τώρα που εκδόθηκε το σχέδιο Νόμου και έρχεται στις επιτροπές της Βουλής διαπιστώνουν ότι υπάρχουν σημαντικά θέματα οδικής ασφάλειας.

Κόκκινη γραμμή είναι για το Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Βόλου το κομμάτι του νομοσχεδίου που αναφέρεται στο πρακτικό μέρος της εξέτασης που βγάζει έξω τον εκπαιδευτή οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής από το αυτοκίνητο.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιορδάνης Πολατίδης λέει ότι μέχρι τώρα καμία εταιρεία δεν καλύπτει τον υποψήφιο οδηγό για ζημιές σε τρίτους ή διαφυγόντα κέρδη σε σχολές από ένα ενδεχόμενο ατύχημα.

«Πως θα δώσουμε το αυτοκίνητο στον υποψήφιο οδηγό για το πρακτικό μέρος των εξετάσεων χωρίς εμείς να είμαστε παρόντες; Ετσι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα καλύπτουν σε οποιονδήποτε ενδεχόμενο τις σχολές οδήγησης», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Για τις ειδικές δοκιμασίες για τους εκπαιδευτές οδήγησης δεν τίθεται θέμα καθώς αυτές γίνονται σε συγκεκριμένους -οριοθετημένους χώρους. Ομως για την πορεία, μπαίνει μείζον ζήτημα ειδικά για τις εξετάσεις υποψηφίων οδηγών για μεγάλα αυτοκίνητα.

Η παραμονή των εκπαιδευτών στις εξετάσεις και το υπάρχον ασφαλιστικό πακέτο θα συνεχίσει να ισχύει στη μεταβατική περίοδο εφαρμογής του Νόμου για το νέο σύστημα εξετάσεων. Από και πέρα όμως το σχέδιο Νόμου προβλέπει ότι οι υποψήφιοι οδηγοί υποχρεούνται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη έναντι του κυρίου και κατόχου του οχήματος κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της πρακτικής τους εξέτασης, ενώ κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα δεν συμβαίνει.

«Τίθεται ευθέως θέμα οδικής ασφάλειας», λέει ο κ. Πολατίδης. Επισημαίνεται ότι στην κατηγορία των οδηγών που είναι πάνω από 74 ετών προβλέπεται ότι οι οδηγοί θα βάζουν το αυτοκίνητο για την εξέταση, ενώ για τους υπόλοιπους οδηγούς το αυτοκίνητο θα βάζουν οι σχολές όπως συμβαίνει και μέχρι σήμερα.

Το Σωματείο του Βόλου όπως και ολόκληρος ο κλάδος των εκπαιδευτών πανελλαδικά είναι αντίθετος με το αυτό το κομμάτι του σχεδίου νόμου.

«Δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα για τα οποία θα πρέπει να υπάρχει ασφαλιστικό προϊόν κάλυψης είναι και τα μεγάλα φορτηγά, οι νταλίκες, όπου εκεί τα πράγματα είναι ακόμη πιο επικίνδυνα», λέει ο κ. Πολατίδης.

«Το νομοσχέδιο έχει θέματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τα οποία πρέπει να λυθούν» διαπιστώνει από τη πλευρά του και ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Βόλου Αποστόλης Μπίκος.

«Στην τελική του μορφή το νομοσχέδιο προβλέπει το μαθητή να είναι με τον εξεταστή μόνοι τους στο αυτοκίνητο όπου θα υπάρχουν κάμερες και ψηφιακή μετάδοση που θα ελέγχει το υπουργείο Μεταφορών.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ο υποψήφιος οδηγός να κάνει ασφαλιστικό συμβόλαιο μετά το μεταβατικό στάδιο για ζημιές σε τρίτους και διαφυγόντα κέρδη στις σχολές οδηγών. Ομως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τέτοιο πακέτο και γι’ αυτό η Τράπεζα της Ελλάδος θα πρέπει να παρέχει το καινούργιο προϊόν», λέει ο ίδιος.

Από κει και πέρα οι εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής συμφωνούν με το νέο σχέδιο νόμου τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους.

«Οι κάμερες τοποθετούνται στις εξετάσεις για λόγους διαφάνειας. Εμείς συμφωνούμε με αυτό. Θέλουμε διαφάνεια», επισήμανε ο κ. Πολατίδης.

Οι κάμερες θα έχουν λήψη σε όλη την καμπίνα του αυτοκινήτου ενώ μικρόφωνο θα μεταδίδει τις εντολές που εκτελούνται. Στις μηχανές οι κάμερες θα δίνουν περιμετρικά την εικόνα του δρόμου όπου γίνεται η εξέταση.

Από την πλευρά του ο κ. Μπίκος επισημαίνει ότι «θέλουμε εκσυγχρονισμό στη εκπαίδευση. Τα βιβλία που έχουμε είναι του 1989. Μιλούν ακόμη για δραχμές. Αναφέρονται σε ξεπερασμένες τεχνολογίες», επισημαίνει.

Μάλιστα, οι εκπαιδευτές οδήγησης πιστεύουν ότι το κομμάτι της θεωρητικής εκπαίδευσης θα πρέπει να διδάσκεται σαν μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου