ΤΟΠΙΚΑ

Θολή… η εικόνα για την κρουαζιέρα στον Βόλο το 2019

θολή-η-εικόνα-για-την-κρουαζιέρα-στον-658950

Αποχώρησε από τον Βόλο η Pullmantur, έρχονται δύο νέες εταιρείες

Αποχώρησε από τον Βόλο η ισπανική εταιρεία Pullmantur που πραγματοποιεί κρουαζιέρες στη Μεσόγειο, τη Βαλτική και την Καραϊβική και με τον απόπλου του κρουαζιερόπλοιού της «Horizon» που έπιανε στο λιμάνι κάθε Τετάρτη ξεσκεπάζεται και η αρνητική πορεία που καταγράφει η κρουαζιέρα στη Μαγνησία και τη Θεσσαλία από το 2017.

Η εικόνα για τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στον Βόλο το 2019 είναι ακόμη θολή, αν και οι εταιρείες είθισται να κοινοποιούν τις προσεγγίσεις τους στο λιμάνι και τον ΟΛΒ στα τέλη της κάθε χρονιάς. Από πληροφορίες από ναυτικούς πράκτορες προκύπτει ότι οι αφίξεις δύσκολα θα φτάσουν τις 25, ενώ πέρυσι ήταν 27.

Στα θετικά της καινούργιας χρονιάς πάντως είναι ότι στον χάρτη τους έβαλαν τον Βόλο δύο καινούργιες εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες όμως δεν θα έχουν πολλές αφίξεις τουλάχιστον για τη νέα χρονιά που ξεκίνησε. Η μία είναι η εταιρεία Celestyal Cruises κυπριακών συμφερόντων που οι τοπικοί φορείς κατέβαλαν πολύ μεγάλη προσπάθεια για να την πείσουν να εντάξει τον Βόλο στην κρουαζιέρα της για την Κωνσταντινούπολη. Πρόκειται για μία μεγάλη εταιρεία που συνήθως μεταφέρει Αμερικανούς τουρίστες. Τα κρουαζερόπλοιά της έχουν δυναμικότητα μεταφοράς 1.100 επιβατών διαφόρων εθνικοτήτων.

Η δεύτερη εταιρεία που επιλέγει Βόλο είναι η Le Bougainville, που είναι γαλλικών συμφερόντων, η οποία θα κάνει συνολικά εφτά προσεγγίσεις. Η εταιρεία πραγματοποιεί κρουαζιέρες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Στον Βόλο θα έρχεται από Πάρο και απώτερος προορισμός της θα είναι η Μύκονος ή από Πειραιά για Δήλο ή Υδρα.

Επισημαίνεται ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2018 ήταν συνολικά 27 με συνολικά 31.377 τουρίστες. Το 2017 αντίστοιχα οι αφίξεις ήταν 10 ενώ το 2016 48.

Ο ναυτικός πράκτορας Νίκος Σκλιάς επισήμανε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «φέτος δεν έχουμε κρούσεις από εταιρείες. Υπάρχουν αλλαγές στις αφίξεις, άλλες με περισσότερες προσεγγίσεις, άλλες με λιγότερες. Υπάρχει μόνο ένα καινούργιο κρουαζιερόπλοιο που μπαίνει στην γραμμή που είναι της Le Bougainville». Ο ίδιος εκτιμά ότι η κρουαζιέρα θα κινηθεί στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.

Από την πλευρά του ο κ. Αγγελος Πετεινάρης ανέφερε ότι ο αντίκτυπος της απώλειας του «Horizon» είναι μεγάλος, καθώς το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο έκανε πολλές προσεγγίσεις στο λιμάνι. Το κρουαζιερόπλοιο μετέφερε στον Βόλο σε κάθε προσέγγισή του 1.500 Ισπανούς.

Ο ίδιος λέει έχει έναν καινούργιο πελάτη που θα έρχεται στον Βόλο από Τσανάκαλε με προορισμό του το Ηράκλειο και αναμένεται να κάνει αρκετές αφίξεις στο τέλος του 2019 και πολύ περισσότερες προσεγγίσεις το 2020.

«Περιμένουμε βελτίωση των πραγμάτων. Ευελπιστούμε όλοι σε κάτι καλύτερο και τη βοήθεια όλων των Αρχών γιατί τα προβλήματα είναι αρκετά» είπε.

Από το 2021 τα νεότερα…

Αισθητή βελτίωση της κρουαζιέρας βλέπουν οι ναυτικοί πράκτορες από το 2021 και μετά. Η τουριστική πράκτορας και μέλος του Επιμελητηρίου Μαγνησίας Θέκλα Καμμένου τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «πέρυσι είχαμε άνοδο, γιατί ερχόταν σειρά από την Pullmantur. Πρέπει να επιδιώκουμε τέτοιους είδους σειρές που έχουν πολλές αφίξεις».

Στον Βόλο υπήρξε μεγάλος αντίκτυπος στην κρουαζιέρα μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στην Τουρκία. «Οι εταιρείες θεωρούσαν ότι είχαν ασφάλεια στη γείτονα χώρα, όμως μετά τις εξελίξεις αποχώρησαν. Για να επανέλθει η κρουαζιέρα στα ίδια επίπεδα προ του 2017 θα πρέπει να επανακτηθεί η αίσθηση της ασφάλειας, κάτι που θέλει πολύ χρόνο», εξηγεί η ίδια.

Από την άλλη υπάρχουν μεταφορές οι οποίες έχουν μεγαλύτερη ζήτηση. «Οταν ένα καράβι έχει πάει στην Κίνα δεν είναι εύκολο να το φέρεις πίσω. Οχι τουλάχιστον εύκολα. Ακόμη και η μεταφορά έχει κόστη, ενώ οι εταιρείες θα πρέπει να είναι βέβαιες ότι θα ξαναγυρίσουν πίσω στην Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτει η ίδια.

Ο κλάδος των τουριστικών πρακτόρων αναμένει ίδια περίπου πτώση με αυτή που καταγράφεται τα δύο τρία τελευταία χρόνια.

Βέβαια άλλα λιμάνια της Ελλάδας έχουν διαφορετική δυναμική. Η Σαντορίνη ανεβαίνει, το Κατάκολο επίσης.

«Εδώ χάσαμε κάποια πράγματα και την ταυτότητά μας, ενώ δεν είμαστε και πολύ φιλικοί ως προς την κρουαζιέρα. Το 2019 θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα. Υπάρχει μία περίπτωση το 2020 να ξαναγυρίσει μία μεγάλη εταιρεία. Εάν θα υπάρξει αισθητή θετική διαφορά, αυτή θα γίνει από το 2021 και μετά», προσθέτει η ίδια.

Από το 2017 άρχισε ο κατήφορος

Επισημαίνεται ότι η ραγδαία πτώση στην κρουαζιέρα παρουσιάστηκε από το 2017 με τα τρομοκρατικά χτυπήματα στην Τουρκία. Οι τουριστικοί πράκτορες επισήμαιναν από τότε ότι η ζημιά που είχε γίνει στην κρουαζιέρα του Βόλου είναι μεγάλη και ότι δύσκολα θα υπήρχαν διαφορές.

Το 2015 τίποτα δεν προμήνυε το σημερινό τοπίο στην κρουαζιέρα για την πόλη του Βόλου. Υπήρχε ζωηρό ενδιαφέρον από εταιρείες. Το κλίμα ήταν εξαιρετικά καλό. Δυστυχώς, οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες στην Τουρκία, αλλά και τη Συρία και την Αίγυπτο επηρέασαν την κατάσταση. Οι τουριστικοί πράκτορες που ασχολούνται με την κρουαζιέρα, παρακολουθούσαν μουδιασμένοι το φαινόμενο.

Οι οικονομικές απώλειες της αγοράς ήταν πολύ μεγάλες. Για τον κάθε επιβάτη τα ημερήσια έξοδα ήταν γύρω στα 80 ευρώ συμπεριλαμβανομένου και των εκδρομών. Ενα κρουαζιερόπλοιο μετέφερε τουλάχιστον 1.000 άτομα… Πάντως, μερίδιο ευθύνης για τη ραγδαία πτώση στην κρουαζιέρα φέρει και η υψηλή φορολογία.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου