ΤΟΠΙΚΑ

Στους δρόμους οι δάσκαλοι

στους-δρόμους-οι-δάσκαλοι-660946

Καταγγέλλουν κλοπή προϋπηρεσίας και κυνήγι ακαδημαϊκών προσόντων μέσα από το νέο προσοντολόγιο για τους 15.000 διορισμούς

Στους δρόμους βγήκαν χθες δάσκαλοι και της Μαγνησίας αντιδρώντας στο προσοντολόγιο που προβλέπεται από το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τους 15.000 διορισμούς στην Εκπαίδευση σε βάθος τριετίας. Οι δάσκαλοι καταγγέλλουν κλοπή προϋπηρεσίας των αναπληρωτών από τη στιγμή που μπαίνει «ταβάνι» στους 120 μήνες αναγνώρισης προϋπηρεσίας, αλλά και απαξίωση του βασικού πτυχίου που τους αναγκάζει σε ένα αέναο κυνήγι ακαδημαϊκών προσόντων.

Χθες στον νομό Μαγνησίας η συμμετοχή των δασκάλων στην πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση κυμάνθηκε στο 20% περίπου σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Αποστόλη Μούσιο.

Αρκετοί εκπαιδευτικοί αναχώρησαν το πρωί από το Δημαρχείο Βόλου προς την Αθήνα και συμμετείχαν στην πορεία διαμαρτυρίας που έγινε από τα Προπύλαια, ενώ οι υπόλοιποι πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

«Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να κάνει άμεσα μόνιμους διορισμούς και να καλύψει τα οργανικά κενά που υπάρχουν στον νομό Μαγνησίας. Σήμερα που μιλάμε εργάζονται στον νομό μας 123 αναπληρωτές. Και μιλάμε για οργανικά κενά και όχι λειτουργικά κενά. Το μεγαλύτερο ποσοστό των αναπληρωτών που εργάζονται είναι στην ειδική αγωγή», ανέφερε ο κ. Μούσιος προσθέτοντας ότι «το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει διορισμούς και προσλήψεις σε βάθος τριετίας πέρα της συνταγματικής του θητείας». Ο ίδιος ζήτησε απόσυρση του νομοσχεδίου και να ληφθεί υπόψη για τους διορισμούς όλη η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών. «Θα πρέπει να σταματήσουν η κλοπή της προϋπηρεσίας και η ανακύκλωση της ανεργίας. Αυτό που προσπαθεί να κάνει το Υπουργείο Παιδείας είναι να «πουλήσει» ελπίδα σε όλους τους αναπληρωτές, παλιούς και νέους, και ταυτόχρονα και στους αποφοίτους των σχολών», ανέφερε ο κ. Μούσιος.

«Πρόκειται για ένα απαράδεκτο νομοσχέδιο, που δεν θέτει κριτήρια διορισμών, αλλά κριτήρια απολύσεων, βάζοντας «ταβάνι» στην προϋπηρεσία τους 120 μήνες και προχωρώντας σε κλοπή χρόνων δουλειάς. Το προσοντολόγιο αποτελεί την εφαρμογή της πιο σκληρής αξιολόγησης και θεσμοθετεί το κυνήγι και εμπόριο προσόντων», είπε από την πλευρά του ο οργανωτικός γραμματέας του Συλλόγου και εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Βασίλης Τίρχας.

«Αέναο κυνήγι προσόντων»

Επί 15 χρόνια στην αναπλήρωση στην ειδική αγωγή, ο κ. Θάνος Γιαννακόπουλος θα «χάσει», αν ισχύσουν τα κριτήρια διορισμών, τρία χρόνια προϋπηρεσίας. «Μπαίνει πλαφόν στην προϋπηρεσία, όταν εμείς οι αναπληρωτές τρέχαμε σε όλα τα μέρη της Ελλάδας να καλύψουμε κενά επειδή ξέραμε ότι το σύστημα διορισμού είχε ως κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Επενδύσαμε στην προϋπηρεσία, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κάνουμε μεταπτυχιακά, τα οποία είναι επί πληρωμή, και τώρα βρισκόμαστε σε δεινή θέση. Το νέο σύστημα απαξιώνει τον βασικό τίτλο σπουδών και στην ουσία μάς οδηγεί σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων που δεν τελειώνει ποτέ», ανέφερε.

«Διαίρει και βασίλευε»

Δέκα χρόνια στην αναπλήρωση η κ. Κατερίνα Θεοχάρη. «Αντιδρούμε έντονα στο νομοσχέδιο, διότι απαξιώνει την προϋπηρεσία μας, απαξιώνει το βασικό μας πτυχίο και μας μετατρέπει σε κυνηγούς νέων προσόντων, προκειμένου να συνεχίσουμε να δουλεύουμε. Είναι άδικη η διαδικασία των προσλήψεων και αυτό που εφαρμόζει το Υπουργείο είναι το διαίρει και βασίλευε. Προσπαθεί να μας διχάσει», υπογράμμισε.

«Οδηγεί σε απολύσεις»

Από την πλευρά της η αναπληρώτρια Κωνσταντίνα Ρηγάκη τόνισε ότι οι ανάγκες είναι για 30.000 προσλήψεις. «Απαιτούμε να παρθεί πίσω η πρόταση για τα κριτήρια προσλήψεων αναπληρωτών. Είναι για εμάς ένα νομοσχέδιο που οδηγεί σε πολλές απολύσεις. Οταν δίνεται ίσο βάρος στην προϋπηρεσία και στα ακαδημαϊκά προσόντα «χτυπιούνται» αναπληρωτές που επί σειρά ετών κάλυπταν κενά ακόμη και σε δυσπρόσιτα, «χτυπιέται» το πτυχίο ως προϋπόθεση να δουλέψουμε και μας λένε ότι θα πρέπει να βρίσκουμε συνεχώς χρήματα για να κάνουμε μεταπτυχιακά», τόνισε.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου