ΤΟΠΙΚΑ

Γέφυρες φιλίας Βόλου – Σμύρνης

γέφυρες-φιλίας-βόλου-σμύρνης-678109

Σύμπραξη του 8ου Γυμνασίου Βόλου με σχολεία της Ρουμανίας και της Σμύρνης στο πλαίσιο του Erasmus+ και παρουσίαση της βραβευμένης ομάδας ρομποτικής

Στη Σμύρνη ταξίδεψε πρόσφατα το έμψυχο δυναμικό του 8ου Γυμνασίου Βόλου παρουσιάζοντας τα επιτεύγματα της ομάδας ρομποτικής του σχολείου που απέσπασε ένα ακόμη χρυσό μετάλλιο από τη συμμετοχή της στο 5ο μαθητικό φεστιβάλ ρομποτικής που πραγματοποιήθηκε την 15η Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Το σχολείο συμμετέχει στην τριμερή δράση με τίτλο «Τα σχολεία κωδικοποιούν, τα ρομπότ συναντιούνται» που ξεκινά από φέτος στo πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας Erasmus+ και έχει διετή διάρκεια. Στη δράση αυτή εκ μέρους της Ελλάδας συμμετέχει το 8ο Γυμνάσιο Βόλου, συμπράττοντας με σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την Αλέξανδρεια της Ρουμανίας, ενώ το Γυμνάσιο Sarnic Sehit Uzman Cavus Egemen Yildiz Ortaokulu από το προάστιο της Σμύρνης Γκαζιμίρ (Gaziemir) της Τουρκίας ασκεί τον συντονιστικό ρόλο.

Η ελληνική αποστολή παρουσίασε στο σχολείο της Σμύρνης με ηλεκτρονικά μέσα (video και prezi) την περιοχή και τον Βόλο, που εντυπωσίασαν με τις ομορφιές και τη μυθολογία τους, καθώς και τις δημιουργίες και διακρίσεις της ομάδας εκπαιδευτικής ρομποτικής του 8ου Γυμνασίου σε διάφορους διαγωνισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 15 Δεκεμβρίου η ομάδα απέσπασε άλλο ένα χρυσό μετάλλιο από τη συμμετοχή της στο 5o μαθητικό φεστιβάλ ρομποτικής στη Θεσσαλονίκη.

Στο Γκαζιμίρ, έναν Δήμο 120.000 κατοίκων, πραγματοποιήθηκε από τις 9 μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου η πρώτη συνάντηση γνωριμίας εκπαιδευτικών από τις τρεις χώρες, που συμμετέχουν στη δράση. Από την παιδαγωγική ομάδα του 8ου Γυμνασίου, με την αμέριστη υποστήριξη του διευθυντή Ανδρέα Συκιώτη, ταξίδεψαν εκεί τέσσερις εκπαιδευτικοί, οι Νικόλας Σαμαράς καθηγητής πληροφορικής, Βέρα Βασαρδάνη φιλόλογος, Γεωργία Καρασμάνογλου καθηγήτρια οικιακής οικονομίας, και Εβελίνα Λουφοπούλου καθηγήτρια γερμανικής. Στη συνάντηση τέθηκαν οι βάσεις του όλου εγχειρήματος, συγκεκριμενοποιήθηκαν οι επιμέρους στόχοι και τομείς στους οποίους θα επεκταθεί η δράση, προγραμματίστηκαν οι μελλοντικές επισκέψεις, διευθετήθηκαν ζητήματα επικοινωνίας μεταξύ των ομάδων και μοιράστηκαν τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί η κάθε μια.

Πρωτοποριακό πρόγραμμα

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, που στοχεύει στη διερεύνηση νέων εκπαιδευτικών πρακτικών, οι οποίες εντάσσονται στο πεδίο του STEAM (Science Technology Engineering Arts Mathematics), του προγραμματισμού και της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Στην εποχή μας που τα πράγματα εξελίσσονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, καταλαβαίνει κανείς ότι η εκπαίδευση δεν είναι δυνατόν να μένει στάσιμη και αμέτοχη στις εξελίξεις. Συνειδητοποιώντας το γεγονός ότι πλέον οι έφηβοι είναι πλήρως εξοικειωμένοι και εξαρτημένοι από την τεχνολογία, ότι η ρομποτική αποκτά όλο και περισσότερες εφαρμογές στην καθημερινή ζωή και ότι ο προγραμματισμός τείνει να αποτελέσει μια παγκόσμια γλώσσα, οι εκπαιδευτικοί του 8ου Γυμνασίου αποφάσισαν να μην αφήσουν τις εξελίξεις να τους ξεπεράσουν.

Με τη συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ανταποκρίνονται στην πρόκληση να εξερευνήσουν σύγχρονους δρόμους που θα ωθήσουν τους ίδιους και τους μαθητές τους να εμβαθύνουν και να ελέγξουν στο μέτρο του δυνατού την τεχνολογία, να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να την αξιοποιούν σωστά, να λύνουν προβλήματα μέσω αυτής, να γίνουν από ανυποψίαστοι καταναλωτές της παραγωγοί και δημιουργοί της. Γι’ αυτό και ενεπλάκησαν στην καινοτόμα δράση εκπαιδευτικοί από διάφορες ειδικότητες. Το σύνθημα του προγράμματος είναι «Μην είσαι ρομπότ, φτιάξε ρομπότ».

Θερμή υποδοχή

Η οργάνωση της πρώτης επίσκεψης από τους Τούρκους συντονιστές υπήρξε υποδειγματική και η φιλοξενία τους εξαιρετικά θερμή. Στις καθημερινές συναντήσεις των αποστολών και στα εργαστήρια που οργανώθηκαν οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στο σχολείο και συνεργάστηκαν μεταξύ τους, αλλά και με μαθητές της ομάδας εκπαιδευτικής ρομποτικής του τουρκικού σχολείου, έχοντας ως γλώσσα επικοινωνίας την αγγλική και εξοικειώθηκαν με λογισμικά προγραμματισμού, όπως το Mblock, και με πακέτα εκπαιδευτικής ρομποτικής, όπως το Arduino. Εντύπωση προκάλεσαν ο σύγχρονος εξοπλισμός του σχολείου με ηλεκτρονικούς πίνακες (smartboards) σε όλες τις αίθουσες, η επάρκεια του εκπαιδευτικού, αλλά και του υποστηρικτικού και βοηθητικού προσωπικού (γραμματέας, ψυχολόγος, επιστάτης, προσωπικό κυλικείου), οι ζωγραφισμένοι πολύχρωμοι τοίχοι στους διαδρόμους και τις αίθουσες, η υποδειγματική καθαριότητα του χώρου και η εύρυθμη και πειθαρχημένη λειτουργία. Οι Τούρκοι εκπαιδευτικοί υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη θέρμη και φιλικότητα τους επισκέπτες, ενώ οι μικροί μαθητές έδειχναν ενθουσιασμένοι. Επίσης θερμή ήταν η υποδοχή που επεφύλαξε στις ομάδες ο διευθυντής Εκπαίδευσης της περιοχής, ο οποίος δήλωσε και θαυμαστής του έργου της Διδώς Σωτηρίου.

Στο περιθώριο των εργασιών οι αποστολές επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν σε αξιοθέατα της Σμύρνης και της περιοχής. Η ξενάγηση στον εκπληκτικό αρχαιολογικό χώρο της Εφέσου άφησε ανεξίτηλες εντυπώσεις, ενώ η επίσκεψη στο παραδοσιακό χωριό Κιρκιντζέ (σήμερα Σιριντζέ), διάσημο από το γνωστό μυθιστόρημα της Διδώς Σωτηρίου «Ματωμένα Χώματα», προκάλεσε ιδιαίτερη συγκίνηση.

Τον Απρίλιο 2019 το 8ο Γυμνάσιο Βόλου ετοιμάζεται να υποδεχτεί με τη σειρά του τις αποστολές των δύο εταίρων του, στοχεύοντας σε μια εξίσου άψογη και υψηλών απαιτήσεων διοργάνωση με αυτή του τουρκικού σχολείου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου