ΤΟΠΙΚΑ

Το ΕΠΑ.Λ. Αγριάς στη Λετονία με τα …φτερά της μυθολογίας

το-επα-λ-αγριάς-στη-λετονία-με-τα-φτερ-690081

Με τα φτερά της Μυθολογίας στη χιονισμένη Λετονία ταξίδεψε το ΕΠΑ.Λ. Αγριάς για να συμμετάσχει ως συντονιστικό σχολείο σε συνάντηση εργασίας για το πρόγραμμα «Πετώντας με τα φτερά της Μυθολογίας στο χώρο και το χρόνο» της δράσης Erasmus+ KA2. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε από τις 3 ως τις 7 Δεκεμβρίου 2018 στην πόλη Τσέσις.

Την αποστολή αποτελούσαν οι μαθητές Μάριος Θεοχάρης, Γιώργος Κωστούλας, Γιώργος Πατρώνης και Βασίλης Τουφεξής και οι εκπαιδευτικοί Αναστασία Κουρεντζή και Μαρία Μπάτσιου. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης μαθητές κι εκπαιδευτικοί από την Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Πολωνία και Φινλανδία.

Τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες οι οποίες αναδείκνυαν τις μυθολογίες των εταίρων και διερευνούσαν ζητήματα της επικαιρότητας. Πιο συγκεκριμένα, το σχολείο της Πολωνίας οργάνωσε αγώνα επιχειρηματολογίας (Oxford Debate) για το αν τα θέματα που αγγίζει η μυθολογία παραμένουν επίκαιρα στη σύγχρονη εποχή. Μετά την ανάπτυξη επιχειρημάτων, η “ετυμηγορία” ήταν ότι οι συμπεριφορές και οι αξίες των μυθολογικών ηρώων επηρεάζουν τη σημερινή κουλτούρα, ενώ επιστημονικοί και ψυχολογικοί όροι έχουν τις ρίζες τους στη μυθολογία.

Επιπλέον, σε δραστηριότητα του Λετονικού σχολείου και στα πλαίσια μαθήματος κοινωνικών επιστημών, μυθολογικές εκφράσεις χρησιμοποιήθηκαν για να περιγράψουν προβλήματα της εποχής ενώ, στη συνέχεια διερευνήθηκε ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην προαγωγή της δημοκρατίας ή ως «κουτί της Πανδώρας». Μετά από συζήτηση γυάλας, η άποψη ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ωφελούν τη δημοκρατία πήρε μικρό προβάδισμα, αποτέλεσμα που συμφωνεί με το Ευρωβαρόμετρο.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της συνάντησης περιλάμβανε ακόμα μάθημα Αγγλικών με τη μέθοδο CLIL (Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας) βασισμένο στον Ισπανικό θρύλο του Αγίου Γεωργίου.

Για τη διδασκαλία της τέχνης μέσω της Μυθολογίας, το Φινλανδικό και το Λετονικό σχολείο οργάνωσαν δραστηριότητες συνυφασμένες με το Φινλανδικό έπος Καλεβάλα και τη Λετονική μυθολογία αντίστοιχα και πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε χώρους με έντονη τη λαϊκή παράδοση. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ξεναγήθηκαν στα ογκώδη γλυπτά του πάρκου των παραδοσιακών τραγουδιών στην Τουράιντα, στο κάστρο του Τσέσις, στο τμήμα λαϊκής παράδοσης της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Λετονίας, στο Μουσείο Τέχνης και Σχεδιασμού στη Ρίγα και προετοιμάστηκαν για τα Χριστούγεννα δημιουργώντας χειροτεχνίες και λιχουδιές σε μία οικογενειακή αγροτουριστική επιχείρηση της περιοχής.

Η ομάδα Erasmus+ έγινε επίσης δεκτή από το δήμαρχο του Τσέσις και ενημερώθηκε για την περιοχή και τα έργα ανάπτυξής της, γεγονός που υποδηλώνει τη σημασία των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τις τοπικές κοινωνίες.

Στο περιθώριο της συνάντησης οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν την προπόνηση των ομάδων για τους αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος ελκήθρου (bobsled) στη Σιγκούλντα, οι οποίοι άρχιζαν την επόμενη ημέρα. Το θέαμα ήταν πρωτόγνωρο κυρίως για τους εταίρους των νότιων χωρών.

Εκτός του εκπαιδευτικού κομματιού, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να φιλοξενηθούν στα σπίτια των Λετονών συμμαθητών τους και να αποτελέσουν μέρος της οικογένειάς τους, εμπειρία που ανοίγει ορίζοντες, δημιουργεί φιλίες και προάγει την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι στην επιτυχία της συνάντησης συνέβαλαν τόσο όλοι οι άμεσα συμμετέχοντες, οι οποίοι έδειξαν πνεύμα συνεργασίας και αλληλοσεβασμού, όσο και οι οικογένειες των μαθητών, οι σχολικές κοινότητες και οι τοπικοί φορείς.

Το πρόγραμμα συνεχίζεται με δραστηριότητες εντός των σχολείων και διαδικτυακή επικοινωνία με τα εταιρικά σχολεία μέχρι την επόμενη συνάντηση στη Φιλανδία την άνοιξη του 2019.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου