Γυμνασιοποιείται το Δημοτικό Σχολείο

γυμνασιοποιείται-το-δημοτικό-σχολεί-453060

Προβληματίζει γονείς και εκπαιδευτικούς η λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, καθώς παρατηρούν πολλές ελλείψεις οι οποίες επιδρούν αρνητικά στους μαθητές. Τα προβλήματα ξεκινούν από τις κτηριακές εγκαταστάσεις και την υλικοτεχνική υποδομή και συνεχίζονται με το ωρολόγιο πρόγραμμα, που δεν επιτρέπει στους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων να έχουν έστω και μερικές ώρες ελεύθερο χρόνο.

Με μαθητές του Γυμνασίου μοιάζουν οι μαθητές των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων, οι οποίοι σε πολύ μικρή ηλικία πρέπει να ανταπεξέλθουν σε αυξημένες εκπαιδευτικές υποχρεώσεις.

Το θέμα των Ολοημέρων Σχολείων συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημερίδας που διοργανώθηκε από το 1ο Πειραματικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς «Ν. Τσοποτός» και τη Σύμπραξη Σχολείων και Εκπαιδευτικών Μαγνησίας.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα από ερωτηματολόγια που διένειμε η Σύμπραξη Εκπαιδευτικών σε 98 γονείς, 34 εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και 68 δασκάλους από σχολεία του Βόλου.

Οι ερωτήσεις αφορούσαν στη λειτουργία της σχολικής μονάδας, τις υποδομές, το πρόγραμμα των μαθητών αλλά και το νέο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών.

Ο κ. Φίλιππος Κωνσταντινίδης, εκπαιδευτικός και μέλος της Σύμπραξης, παρουσίασε τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων και μίλησε για τα προβλήματα των Ολοήμερων Σχολείων.

Το 100% των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων απάντησε πως δεν μπορούν να διδάξουν σωστά, καθώς δεν υπάρχουν αίθουσες κατάλληλες για τα μαθήματά τους.

Κοινή ομολογία ήταν πως τα σχολεία του Βόλου πάσχουν από γυμναστήρια και θεματικές αίθουσες, όπως αίθουσα για καλλιτεχνικά, για φιλαναγνωσία, για μουσική.

Έντονο πρόβλημα όμως στα Ολοήμερα Σχολεία έχουν οι μαθητές. Από τους δασκάλους επισημάνθηκε πως τα παιδιά κουράζονται από τη συχνή αλλαγή εκπαιδευτικών, γεγονός που θυμίζει Γυμνάσιο και όχι Δημοτικό Σχολείο, καθώς κάθε ώρα έχουν και διαφορετικό εκπαιδευτικό στην αίθουσα.

Επιπλέον ο μαθητής του Δημοτικού δεν έχει καθόλου ελεύθερο χρόνο. «Υπάρχει αδυναμία προετοιμασίας των παιδιών που παραμένουν στο Ολοήμερο για την επόμενη ημέρα. Δεν υπάρχει ελεύθερη ώρα για να διαβάσουν τα μαθήματά τους κι έτσι πρέπει να συνεχίζουν το διάβασμα και στο σπίτι», σημείωσε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Ο ίδιος σημείωσε πως οι επισημάνσεις αυτές δεν αποτελούν μέρος έρευνας αλλά αφορμή για συζήτηση και εξέφρασε τις προτάσεις της Σύμπραξης για αλλαγή του προγράμματος, που μπορεί να γίνει με εκπαιδευτικές ζώνες.

Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να αναπτύξει το μάθημα και στα παιδιά να διαμορφώσουν τη δική τους άποψη και κριτική σκέψη.

Στην ημερίδα μίλησε και ο κ. Νίκος Χανιωτάκης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Στην ομιλία του σημείωσε πως οι βασικοί στόχοι του Ολοημέρου που είναι η προετοιμασία του παιδιού και η ανάπτυξη δραστηριοτήτων εντός σχολείου δεν υλοποιούνται.

«Η προετοιμασία δεν γίνεται, ελλείψει χρόνου, μέσα στο σχολείο και τα παιδιά έχουν πολλές εργασίες στο σπίτι παράλληλα με τις πολλές εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Αυτό είναι απάνθρωπο. Ο μαθητής του δημοτικού έχει μια πολύ δύσκολη καθημερινότητα», υπογράμμισε ο κ. Χανιωτάκης.

Σε ό,τι αφορά το θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων ο καθηγητής τάχθηκε κατά, καθώς σημείωσε πως τα τμήματα στα Ολοήμερα Σχολεία θα πρέπει να είναι μικρά. Στην περίπτωση που γίνει συγχώνευση με παράλληλη αύξηση των μαθητών, συμπλήρωσε, θα υπάρξει εντονότατο ζήτημα τόσο για τα παιδιά όσο και για τη λειτουργία του σχολείου.

 

 

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου