ΤΟΠΙΚΑ

Εξαγωγές από το «Ζαγορίν» χωρίς… δρόμους

εξαγωγές-από-το-ζαγορίν-χωρίς-δρόμ-693676

Στα 18 εκατ. κιλά φθάνει η φετινή παραγωγή του «Ζαγορίν», αλλά αγκάθι είναι το μεταφορικό

Εξαγωγική δραστηριότητα χωρίς το βασικό, τους δρόμους, καλείται να αναπτύξει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς, «Ζαγορίν». Φέτος η παραγωγή των μήλων εκτοξεύτηκε στα ύψη, αγγίζοντας συνολικά τα 18 εκατ. κιλά, όμως για να προωθηθούν στην εσωτερική αγορά, αλλά και στις αγορές του εξωτερικού, όπως η Αίγυπτος και το Ισραήλ όπου έχει αρχίσει να επεκτείνεται ο Συνεταιρισμός, χρειάζονται οδικές υποδομές, που δυστυχώς λίγα μέτρα από την πόρτα του Συνεταιρισμού είναι ζητούμενο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνεταιρισμού Αντώνη Λάσκο, οι διορθωτικές κινήσεις που έγιναν στην καλλιέργεια μήλου τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να αποδίδουν και ήδη φέτος η παραγωγή μήλου αυξήθηκε κατά 2 εκατ. κιλά. Από το σύνολο των 18 εκατ. κιλών που βρέθηκαν στα ψυγεία του Συνεταιρισμού τα 15,5 εκατ. κιλά προωθούνται στην εσωτερική αγορά, το ένα εκατ. κιλά στην Αίγυπτο και 2,5 εκατ. κιλά έχουν γίνει χυμός. Μικρή ποσότητα κατευθύνεται και προς την αγορά του Ισραήλ όπου επιχειρεί να επεκταθεί ο Συνεταιρισμός.

Η διακίνηση των προϊόντων στις αγορές βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη αυτή την περίοδο, όπως όμως υπογραμμίζει ο κ. Λάσκος τα προϊόντα δύσκολα βγαίνουν από τη Ζαγορά.

Αιτία είναι η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου μετά τις πλημμύρες και κατολισθήσεις του περασμένου Φεβρουαρίου. Οι δρόμοι που κατέρρευσαν δεν αποκαταστάθηκαν με μόνιμα έργα, αλλά με «μπαλώματα» τα οποία δεν αντέχουν και τα φορτηγά δυσκολεύονται να κινηθούν για να μεταφέρουν το φορτίο τους.

Την περασμένη Τετάρτη έως τα μεσάνυχτα μάχονταν οι συνεταιριστές για τον απεγκλωβισμό φορτηγών δύο χιλιόμετρα κάτω από τη Ζαγορά, σε απότομη στροφή όπου ο δρόμος είναι μπαζωμένος πρόχειρα. Την Παρασκευή η μεταφορά των προϊόντων έγινε με σχετική ευκολία, καθώς πάνω από το «μπάζωμα» έπεσε και άσφαλτος. «Πρόκειται για μία πρόχειρη λύση για να μπορέσουμε να κυκλοφορήσουμε.

Όμως αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο. Ολο μας λένε ότι είναι ώριμα τα έργα κι έργα δεν βλέπουμε. Ο ένας ρίχνει τις ευθύνες στον άλλο. Εμείς όμως πληρώνουμε απώλειες, ζημιές στα οχήματα, κίνδυνο να μη φθάσουν έγκαιρα τα προϊόντα στον προορισμό, να χαθούν συμφωνίες. Αγωνιζόμαστε, έχουμε τον καλύτερο Συνεταιρισμό στην Ελλάδα και δεν υπάρχουν υποδομές. Οι συνθήκες είναι τριτοκοσμικές», ανέφερε ο κ. Λάσκος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου