ΤΟΠΙΚΑ

Μάθημα διαφορετικότητας από φοιτητές και μαθητές Ειδικών Σχολείων

μάθημα-διαφορετικότητας-από-φοιτητέ-698836

Μαθητές με αναπηρίες πρωταγωνίστησαν σε θεατρικό και παρουσιάστηκε παραμύθι που συνέγραψαν οι ίδιοι οι φοιτητές Ειδικής Αγωγής

Μάθημα για όλους αποτέλεσαν τα χθεσινά δρώμενα στο κτίριο «Παπαστράτος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με πρωταγωνιστές τους φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής και των μαθητών όλων των ειδικών σχολείων της περιοχής. Φοιτητές και μαθητές με αναπηρία, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες, αλλά και τα 20χρονα λειτουργίας του Τμήματος, διακήρυξαν και διατράνωσαν την αγάπη και τη στήριξή τους στη διαφορετικότητα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι φοιτήτριες του Τμήματος πραγματοποίησαν έκθεση παιδαγωγικού υλικού, με τα διδακτικά εργαλεία που έχουν αναπτύξει προκειμένου να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, όπως στρατηγικές για την ανάγνωση, για τα μαθηματικά. «Κάνουμε πολλά πράγματα που βοηθούν τους μαθητές ανεξάρτητα από τα προβλήματα που έχουν να μπορέσουν να μάθουν, να άρουμε τα εμπόδια της μάθησης», ανέφερε η επίκουρος καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, κ. Σωτηρία Τζιβινίκου.

Συγκινητική ήταν η στιγμή παρουσίασης του θεατρικού «Οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα» με πρωταγωνιστές τους μαθητές του ειδικού σχολείου Αγριάς. Παιδιά με δυσκολίες στην ομιλία ή στην κίνηση πρωταγωνίστησαν στο θεατρικό και εντυπωσίασαν. «Ηταν ένα καλό μάθημα για όλους μας, ότι μπορούμε να ανοίξουμε ορίζοντες ακόμη κι εκεί που φαίνεται ότι είναι κλειστοί», τόνισε η κ. Τζιβινίκου.

Εγραψαν παραμύθι

Στις εκδηλώσεις παρουσιάστηκε και η μεγάλη δράση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι φοιτητές έγραψαν, εικονογράφησαν, παρουσίασαν, αφηγήθηκε και χόρεψαν ένα παραμύθι, διατρανώνοντας τη μεγάλη αγάπη τους προς τη διαφορετικότητα.

«Το σχολείο που ονειρεύομαι» είναι ο τίτλος του παραμυθιού με πρωταγωνιστή ένα μαθητή – κουνέλι που προσπαθεί να βρει διόδους μάθησης. Συμπρωταγωνιστές του μία γάτα, ο παπαγάλος που μαθαίνει στρατηγικές μάθησης, ο Μπρούνο ο σκύλος που, παρόλο που δεν ακούει και δεν βλέπει καλά, δουλεύει καλά το μυαλό του και μπορεί να λύνει τους γρίφους της δασκάλας. «Μέσα από τις σελίδες του παραμυθιού οι ικανότητες κάθε ζώου ενισχύονται και οι αδυναμίες αμβλύνονται μέσα από τη συνεργασία και σαν παζλ λύνονται τα προβλήματα», σημείωσε η κ. Τζιβινίκου.

«Εμείς στο Τμήμα θεραπεύουμε, με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου θεραπεύω, τα θέματα της μάθησης για όλους, του σχολείου για όλους και καλέσαμε όλα τα ειδικά σχολεία και γιορτάσαμε μαζί τους, διακηρύσσοντας και διατρανώνοντας ότι όλοι μαζί μπορούμε, αγαπάμε τη διαφορετικότητα, στηρίζουμε τη διαφορετικότητα, όλοι μαζί μαθαίνουμε. Δείχνουμε τους δρόμους μάθησης για όλους, ανεξάρτητα από τα προβλήματα», κατέληξε η ίδια.

Ανοιχτά σχολεία

Η χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες συνέπεσε με τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου πρότασης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας για την κατάργηση τριών ειδικών σχολείων του Ειδικού Δ.Σ. Κωφών – Βαρηκόων, του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών – Βαρηκόων και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Βόλου, που επί σειρά ετών δεν έχουν ούτε έναν μαθητή, καθώς γονείς επιλέγουν την ένταξη στα γενικά σχολεία.

«Για εμάς αυτό είναι θετικό να εντάσσονται στη γενική εκπαίδευση. Για εμάς είναι ζητούμενο η ένταξη. Χαιρόμαστε που πηγαίνουν στη γενική εκπαίδευση. Ωστόσο, κανένα σχολείο δεν είναι περιττό. Κανένα σχολείο δεν περισσεύει. Κάθε σχολείο μπορεί να βρει τη θέση του στον χάρτη της εκπαίδευσης. Προτείνω να μην κλείσουν και να είναι ανοιχτά στα παιδιά που ενδεχομένως τα χρειαστούν», σχολίασε η κ. Τζιβινίκου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου