ΤΟΠΙΚΑ

Δυσαρέσκεια στους ναυπηγοεπισκευαστές του Βόλου

δυσαρέσκεια-στους-ναυπηγοεπισκευαστ-702695

Μαζί με τη χρυσή επένδυση του mega yacht που έφυγε για Πέραμα, η τοπική αγορά χάνει εκατομμύρια ευρώ και πλήθος θέσεων εργασίας

Διάχυτη δυσαρέσκεια επικρατεί στους ναυπηγοεπισκευαστές της Μαγνησίας. Η χρυσή επένδυση με το mega yacht, προϋπολογισμού δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, του γνωστού εφοπλιστή Πάρι Δράγνε που χάθηκε για το λιμάνι του Βόλου και τη Μαγνησία, δεν είναι η μοναδική που στερείται ο νομός.

Στην γ’ προβλήτα του λιμανιού του Βόλου, όπου σημειωτέον αυτή τη στιγμή δεν αναπτύσσεται καμία απολύτως δραστηριότητα, θα μπορούσαν να γίνουν εργασίες ναυπηγοεπισκευής – παράλληλα με την επένδυση του κ. Δράγνε – από μια σειρά επιχειρήσεων της Μαγνησίας, που αυτή τη στιγμή αναγκάζονται να μεταφέρουν μεγάλο όγκο από την εργασία τους στο Πέραμα ή στη Χαλκίδα, τονώνοντας περαιτέρω την απασχόληση της περιοχής, αλλά και ανακυκλώνοντας το χρήμα στην αγορά του Βόλου.

Εντούτοις, ένα χρόνο μετά τη σύσκεψη στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου που πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρώην υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή και το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει εξακολουθεί να μην αδειοδοτεί τις επιχειρήσεις της Μαγνησίας για εργασίες συντήρησης και επισκευής εμπορικών και φορτηγών πλοίων, καθώς το ΦΕΚ που εκδόθηκε τον Νοέμβριο του 2017 αφορά μόνο σε επισκευή και μετατροπή παραδοσιακών επαγγελματικών ή ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.

Ο Νίκος Θεοδώρου που διατηρεί τη ΘΕΟΣΤΥΛ Α.Ε. στην Α’ Βιομηχανική Περιοχή Βόλου λέει ότι «στο ΦΕΚ έγινε κάποιο λάθος στον χαρακτηρισμό των σκαφών και τώρα αναμένουμε ακόμη να συνεδριάσει η αρμόδια διυπουργική επιτροπή και να ορίσει ένα κανονιστικό πλαίσιο που θα δίνει λύση στο θέμα».

Ο ίδιος επισήμανε ότι «παλαιότερα – πριν από το 2009 που άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο – αυτή η δραστηριότητα αναπτυσσόταν στο λιμάνι του Βόλου, ενώ τώρα το λιμενικό ταμείο Βόλου δεν μας αδειοδοτηθεί λόγω ακριβώς της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου».

Για τον αντίκτυπο που υπάρχει αυτή τη στιγμή για το λιμάνι του Βόλου και τη Μαγνησία, ο κ. Θεοδώρου τονίζει ότι εργασίες ναυπηγοεπισκευής θα μπορούσαν να εκτελέσουν μία σειρά από ειδικότητες, όπως μηχανουργοί, ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, ελασματουργοί.

Ο ίδιος πιστεύει, πάντως, ότι η πολύχρονη προσπάθεια που καταβάλλεται από τις επιχειρήσεις και τους φορείς βρίσκεται σε καλό δρόμο. «Αναμένουμε να συνεδριάσει η αρμόδια επιτροπή και έχουμε διαβεβαιώσεις ότι θα αλλάξουν τον χαρακτηρισμό των πλοίων», πρόσθεσε ο ίδιος.

Από την πλευρά του ο κ. Πολυχρόνης Δούκας, που διατηρεί επίσης επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην επισκευή και συντήρηση πλοίων στην Α’ Βιομηχανική Περιοχή, επισήμανε ότι «συναντήσεις μεταξύ των αρμοδίων φορέων και συσκέψεις γίνονταν πάντοτε, όμως έχουμε μείνει ακόμη στις υποσχέσεις».

«Συναντιόμαστε με την κάθε διοίκηση του ΟΛΒ και εξετάζουμε το θέμα. Πέρυσι ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε δεσμευτεί για μία ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα ήπιου χαρακτήρα, αλλά μετά το θέμα βάλτωσε και πάλι και αυτό δεν έγινε», προσθέτει ο ίδιος.

Το επίμαχο ΦΕΚ που εκδόθηκε δεν καλύπτει το σύνολο των επιχειρήσεων της Μαγνησίας. «Για εμάς το θέμα είναι να μπορούν να γίνουν εργασίες με ή χωρίς φλόγα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Μετά την παρέλευση σχεδόν μίας δεκαετίας από την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής έχει συρρικνωθεί δραματικά.

Εντούτοις ο κ. Δούκας λέει ότι ακόμη υπάρχει ένας ικανός αριθμός επιχειρήσεων που θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν και να τονώσουν την απασχόληση και την αγορά.

«Αυτή τη στιγμή η αγορά χάνει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ στη ναυπηγοεπισκευή θα μπορούσαν να δουλέψουν από μηχανουργοί μέχρι ξυλουργοί και ταπετσιέρηδες, βαφείς, ενώ δεκάδες θέσεις εργασίας ή και εκατοντάδες ανάλογα με την επένδυση χάνονται», πρόσθεσε ο ίδιος.

Η επίμαχη σύσκεψη στον ΟΛΒ

Η επίμαχη σύσκεψη στον ΟΛΒ, παρόντος του πρώην υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο 2017. Τότε ο πρώην υπουργός είχε διαβεβαιώσει ότι μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχει ψηφιστεί το νέο θεσμικό πλαίσιο και θα επαναλειτουργούσε η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

«Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουμε ψηφίσει το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα δίνει τη δυνατότητα σε λιμάνια, όπως του Βόλου, να αναπτύξουν μία παράπλευρη δραστηριότητα, αυτή της ναυπηγοεπισκευαστικής», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του ο τέως πρόεδρος του ΟΛΒ Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος είχε παρουσιάσει τις προσπάθειες της διοίκησης του ΟΛΒ, ενώ θέση για το θέμα είχε πάρει και ο βουλευτής Μαγνησίας Χρήστος Μπουκώρος.

«Υπάρχει πολύ μεγάλη εμπειρία, αλλά και προσωπικό που οδηγήθηκε να αναζητήσει εργασία σε άλλες πόλεις. Υπάρχει και η πρόταση του εφοπλιστή Πάρι Δράγνε για την επισκευή πλοίων πολυτελείας», είχε αναφέρει ζητώντας να προχωρήσει η δημιουργία της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης ο βουλευτής.

Να επισημανθεί ότι το αίτημα του κ. Δράγνε αφορούσε σε διετή παραχώρηση μέρους της γ’ προβλήτας του λιμανιού του Βόλου για την κατασκευή ενός mega yacht μήκους 95 μέτρων που όμως λόγω της μη έκδοσης κανονιστικής διάταξης κατασκευάζεται τελικά στο Πέραμα.

Η σημερινή διοίκηση του ΟΛΒ είναι θετική στη δημιουργία μίας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης ήπιας δραστηριότητας, αλλά βρίσκεται σε αναμονή των αποφάσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου